تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بررسی بیماری هایی که شاید کمتر به آنها پرداخته شده باشد.
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آمارها و گزارشات دنیای پزشکی حاکی از آن است که بیماری های نشیمنگاهی یا مقعدی با شیوع بالایی در حال گسترش است و هر روز بر شمار تعداد مبتلایان به آن اضافه می شود.
وظیفه ی جامعه ی پزشکی در چنین شرایطی طبیعیست سنگین تر شود و این وظیفه چیزی جز ارائه ی خدمات درمانی موثر و قطعی در این زمینه نیست.
بیماری های مقعدی کشنده و مهلک نیستند ولی می توانند کیفیت زندگی ما را به شدت کاهش دهند و به عنوان یک مشکل آزاردهنده می توانند مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کنند.

شاید شما نام بعضی از این بیماری ها را شنیده اید و می دانید نام بردن از آنها در جمع یک تابو و خط قرمز است. اما واقعیت این است که همین خط قرمزها افراد بسیاری را درگیر خود کرده که هر روز هم بر شمار مبتلایان به آن اضافه می شود. موضوع مهمی که در این میان مشخص شده است رابطه ی معناداری میان زیاد نشستن، تغذیه، روش زندگی و ابتلا به بیماری های مقعدی وجود دارد.

باهم به بررسی انواع بیماری های مقعدی خواهیم پرداخت تا بهتر با این بیماری ها آشنا شوید. حداقل اگر از بیان آن خجالت می کشید آن را بهتر بشناسید و مراقب آنها باشید. خبر خوب اینکه این بیماری ها تا حد زیادی قابل پیشگیری هستند به شرط آنکه زیاد نشستن خود را اصلاح کنید.

احتمالاً کلمه ی بواسیر یا هموروئید بسیار به گوش تان خورده است.
بیماری بواسیر با نام علمی هموروئید به صورت تورم و التهاب مویرگ های موجود در خروجی دستگاه گوارش یعنی مقعد بروز می کند. دیواره ها ی درونی مقعد چهار سانتی متر انتهایی روده ی بزرگ به دلیل داشتن خاصیت ارتجاعی و عملکرد دریچه ای آن از رگهای بالشتکی با دیواره های حساس تشکیل شده است . مویرگ های بخش انتهایی دستگاه گوارش که موظف به مراقبت از کانال مقعد هستند، در هنگام دفع مدفوع خشک دچار کشش و ملتهب خواهند شد. کشیدگی دیواره ی سیاهرگ ها با کاهش توان انقباضی مانع پمپاژ خون به سمت نواحی بالاتر و بازگشت آن به قلب می شوند.برای مطالعه ی اطلاعات بیشتر به این مقاله مراجعه کنید
وقتی فرد به یک بیماری رنج آور هموروئیدی مبتلا می شود، انتخاب درمان برای او مشکل خواهد شد. زیرا همیشه پزشک چند روش درمانی را همراه با معایب و مزایای آن بر سایر روش ها توضیح داده و توصیه می کند. در نهایت بیمار است که بین گزینه های ترجیحی پزشک حود انتخاب می کند. وقتی پای درمان های سنگین تری چون جراحی به میان می آید معمولاً فرد در انتخاب خود حساس تر می شود. از میان جراحی های هموروئیدی انواع لیزری آن از محبوبیت بیشتری در میان مردم برخوردار است. زیرا انسان ها تا جایی که بتوانند از تیغ برنده جراحی می گریزند. روش درمان بواسیر با لیزر برای تمامی انواع بواسیر مؤثر است.برای آشنایی با تمامی روش های درمان بواسیر یا هموروئید به این مقاله مراجعه کنید.

آیا تا به حال لب شما ترک خورده است؟ اگر به آخرین باری که لب تان دچار ترک شده که معمولاً مربوط به فصول سرما است فکر کنید، احتمالاً متوجه می شوید که ابتدا پوست لب خشک و سپس شروع به ترک برداشتن کرده است. اگر به ترک لب تان بی توجهی می کردید، خشکی آن به قدری شدت می یافت که باعث وسیع و عمیق شدن ترک و در نهایت خونریزی در آن می شد. این مثال ساده نمونه ی بارزی از یک نوع شقاق بود که می تواند بارها برای بدن هر فردی رخ داده باشد.
شقاق یک ترک خوردگی باریک با طول و عمق مشخص است که ممکن است در پوست یا یک دیواره ی یا غشای مخاطی ایجاد شود. شقاق یک بیماری بسیار شایع است که اگر زود اقدام به پیگیری آن شود می تواند به راحتی درمان شود. بسته به ناحیه ای که دچار شکاف یا ترک ایجاد شده است انواع شقاق در بدن انسان ایجاد و نام گذاری می شود. شقاق مقعد و شقاق پا، دو شکاف مشترکی هستند که در بدن رخ می دهند.
شقاق با نام علمی فیشر فقط یک ترک یا پارگی دیواره ی پوشش داخلی بدن یا سطوح خارجی پوست است که نباید با برش اشتباه شود. در شقاق کشش دیواره باعث از هم گسیختگی آن می شود که در صورت عدم درمان به موقع به زخم های باز بزرگ تبدیل خواهد شد که می تواند عضلات زیرین را نیز درگیر کند.
برای اطلاع از علائم و عوارض این بیماری به اینجا مراجعه کنید.
با پیشرفت علم روش های نوین و پیشرفته تری برای انواع بیماری ها کشف می شود که می تواند با عوارض کمتر، با پروسه درمانی سریع تری به بیمار کمک کند. لیزر درمانی یکی از این روش های کم تهاجمی جدید است که امروزه در درمان بسیاری از بیماری ها ایفای نقش می کند و در برخی بیماری ها حتی توانسته جایگزین اعمال جراحی سنگین و پرعارضه شود. اخیراً لیزر توانسته در درمان شقاق یا فیشر مقعد نیز ایفای نقش کند. هر چند به دلیل جدید بودن استفاده از آن در این زمینه هنوز نتوانسته به اندازه ی اعمال جراحی فیشر مقعدی خودنمایی کند، اما کمترین مزیت آشکار آن نداشتن عارضه ی بی اختیاری مدفوع و گاز روده است.برای اطلاع از تمامی روش های درمانی این بیماری به ادامه مطلب مراجعه کنید.

به صورت کلی فیستول در نتیجه ی یک اتصال غیر نرمال میان دو ارگان یا دو سطح و بافت بدن به وجود می آید. در فیستول مقعد این اتصال بین دیواره ی مخاطی درون کانال مقعد و پوست نزدیک مقعد ایجاد می شود که به شکل یک تونل کوچک باریک غیر طبیعی در پایان راست روده ظاهر خواهد شد که به سطح خارجی پوست باز می شود. برای درک بهتر این بیماری و شناخت علائم به این مقالات مرتبط مراجعه کنید.

پیشرفت علم کمک روز افزونی در پزشکی و بهبود راه های درمانی بسیاری از بیماری ها داشته است. امروزه لیزر توانسته جایگزین بسیاری از اعمال جراحی سنگین و پر عارضه شود. کاربرد لیزر در جراحی فیستول مقعد به دلیل حساسیت و آسیب پذیری طبیعی ناحیه ی مقعد نسبت به سایر اندام ها از بسیاری از مشکلات این روند درمانی کاسته است. لیزر در تمامی اعمال جراحی از مزایای بسیاری برخوردار است. اما به دلیل تک بعدی بودن درمان فیستول مقعد و نبود راهی جز جراحی آن، نقش لیزر پررنگ تر و قابل درک تر خواهد بود.برای اطلاع از مزایای درمان فیستول با لیزر به این منابع مرتبط مراجعه کنید.

احتمالاً کلمه ی سینوس را همراه با بینی شنیده اید اما سینوس به معنی کانال یا حفره می تواند در هر جایی از بدن وجود داشته باشد. کیست مویی یا سینوس پیلونیدال (PNS) به شکل سوراخ کوچک، تونل یا گودال است که در شکاف بالای خط باسن و پایین استخوان دنبالچه قرار دارد. سینوس پیلونیدال یک مشکل مزمن پوستی حاوی مو است که با یک یا چند دهانه ی کوچک به سطح پوست باز می شود و می تواند درد شدیدی ایجاد کند. سینوس پیلونیدال یک بیماری خوش خیم است و در ابتدا هیچ ارتباطی با سرطان ندارد. این سینوس اغلب موارد می تواند آلوده و عفونی شود. در واقع این سینوس یک کانون عفونت برای بافت های اطراف محسوب می شود. در صورت عفونت ممکن است چرک و ترشحات خونی با بوی نامناسب از آن تراوش کند. سوراخ سینوس پیلودنیال آلوده به شکل کیست یا آبسه پیلونیدال ظاهر می شود. به ندرت ممکن است یک سینوس پیلونیدال در سایر قسمت های بدن ایجاد شود ولی در زیر بغل و عانه نیز رویت شده است.برای مطالعه علائم و دلایل ایجاد کننده این بیماری به این مطلب مراجعه کنید.

علاوه بر روشهای متنوع و متفاوت جراحی سنگین کیست مویی با سینوس پیلونیدال، لیزردرمانی مثل همیشه می تواند با قابلیت و مزایای منحصر به فرد خود در درمان این بیماری نیز ایفای نقش کند. در جراحی کیست مویی با لیزر پس از بی حسی موضعی به جای استفاده از تیغ و چاقوی جراحی با کمک لیزر ناحیه ی را برش داده و بسته به نوع لیزر سینوس را تخلیه و ترمیم می کنند. اکثر مویرگ های آسیب دیده حین عمل با لیزر مسدود و احتمال خونریزی بافتی کم می شود. از طرفی لیزر با بستن عروق لنفاوی که با ایجاد برش و گشودن ناحیه سر باز کردن، از تورم بعد از عمل جلوگیری می کند. اعصاب آسیب دیده تحت تششع لیزر ترمیم شده و از میزان درد بعد از عمل می کاهند. لیزر بافت ملتهب را به صورت عمقی ریشه کن می کند و بدین صورت از احتمال عود آن می کاهد. پس از اتمام لیزر ناحیه ی بر جا مانده از کیست مویی به صورت یک بیضی کوچک باقی می ماند که طی چند روز ترشح خفیف، ترمیم شده و خود به خود بسته می شود.مشاهده ی مطالب تکمیلی در ادامه مطلب قابل دسترسی میباشد.
ایران کلینیک مجموعه ای متشکل از بهترین تیم پزشکی متشکل از پزشکان متخصص آقا و خانم و مجهز به آخرین تجهیزات درمانی بیماری های مقعدی است که زیر نظر بهترین پزشک متخصص با استفاده از روش هایی نوین و پیشرفته مانند لیزر درمانی سبک نوینی از درمان بیماری های مقعدی را ایجاد کرده است. 
منبع : https://iran-clinic.com