تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: طراحی فروشگاه اینترنتی و اصطلاحات
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
حتمالا شما هم به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی به متخصصانی برای طراحی فروشگاه اینترنتی نیلز دارید و همچنین همیشه همیشه به بهبود فروش و درآمد بیشتر فکر میکنید  و یا اینکه خوب چرا مثلا فلان کالا روی سایت من کم فروش است و یا اکثز مشتری های فروشگاه اینترنتی من از کجا به سایت من رسیده اند. برای پاسخ به این سوالها باید در ابتدا با الفبا و اصطلاحات تجارت الکترونیک آشنا شوید . حتما خیلی از شما کلمه  SEO و تاثیر شگفت انگیز آن در افزایش فروش به گوشتون خورده ولی شاید دقیقا ندانید که معنی این کلمه چیست . در غالب این مقاله و مقاله بعد سعی میکنیم ۶۲ تا از مهمترین این اصطلاحات رو به ترتیب حروف الفبا برای شما توضیح بدهیم تا بتوانید راحتر در مورد کسب و کار خودتون و روش های بهبودش تصمیم بگیرید.
 
A
A/B Testing
فرآیند ساده ای که در آن دو محتوای تولید شده و یا ایمیل و یا پیام تبلیغاتی تولید شده همزمان مقایسه و بهترین آنها انتخاب خواهد شد. حتما برای شما هم پیش آمده که در انتخاب عنوان ایمیل تبلیغاتی ویا اس ام اس های تبلیغاتی ساعتها سردرگم شده باشین. روش کار بسیار ساده است . استفاده از روش A/B testing . در این روش شما دو محتوای تولید شده (مثلا عنوان یک ایمیل ) را همزمان برای بخش کوچکی از مخاطبان ارسال و نتیجه آن را (مثلا نرخ باز شدن ایمیل ) مقایسه میکنید. بر اساس نتیجه حاصل حالا شما میدانید که از کدام عنوان ایمیل برای ارسال به همه مخاطبان استفاده نمایید. این روش در همه موارد مثل طراحی Landing page و یا انتخاب بنر تبلیغاتی و .. قابل استفاده است و در واقع یادآو رهمون  مثل معروف “مشت نمونه خرواره ” است.
 
Affiliate Marketing
یکی از روش های محبوب بازاریابی اینترنتی است. ۳ طرف این سیستم فروش عبارتند از:
۱- فروشگاه اینترنتی
۲- مشتری
۳- مشارکت کننده (َAffiliator)
در این روش مشارکت کننده سعی میکند تا با استفاده از ابزارهای تبلیغانی خود مشتری را به فروشگاه اینترنتی فروشنده هدایت کند. مشارکت کننده به ازای ثبت نام و یا خرید مشتری از فروشگاه اینترنتی پورسانت دریافت میکند.آمازون یکی از موفق ترین نمونه های استفاده از سیستم مشارکت در فروش است .
 
Attribution Model
امروزه اکثر سایتها که براساس استانداردهای طراحی فروشگاه اینترنتی ساخته شده اند جهت تحلیل ترافیک سایت از Google Analytics Tools استفاده میکنند. اگر شما هم از این ابزار برای رصد کردن مشتریان وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی خودتون استفاده میکنید. احتمالا در قسمت انتهای صفحه به گزینه Attribution Model برخورد کردید. با تعیین Attribution Model  شما میتوانید بفهمید که فروش ها و یا ثبت نام ها و به طور کلی Conversion های سایت شما به چه نسبتی به کدام یک از کانال های ورودی وب سایت شما (مثل ایمیل ، شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکیی ، جستجوی ارگانیک ) وابسته است . با یک مثال مسئله روشن تر خواهد شد . با بررسی گزارش ها شما متوجه میشوید که ۳ نفر از کسانی که از شما خرید کرده اند از طریق کانال تلگرام وارد شده و خرید کرده اند . حال سوال اینجاست که آیا کانالی که منجر به خرید شده است تلگرام است؟ جواب ممکن است بلی یا خیر باشد! چرا؟!! چون ممکن است کابر قبلا از طریق کانال دیگری مانند ایمیل و یا موتورهای جستجو با وب سایت آشنا شده باشد و صرفا آخرین ورود از طریق تلگرام اتفاق افتاده است . برای پاسخ دقیق به این ابهامات باید از Attribution Model  استفاده کنیم . تعیین صحیح Attribution Model به شما کمک می کند تا اعتبار یک فروش یا conversion  را به درستی به یک کانال ورودی اختصاص دهید.
 
Last Interaction model : تمامی امتیاز فروش به آخرین کانالی که کاربر از طریق آن به سایت رسیده است و اقدام به خرید کرده است تعلق میگیرد.
Last Non-Direct Click model : تمامی امتیاز فروش به آخرین کانالی که کاربر از طریق آن به سایت رسیده است و اقدام به خرید کرده است تعلق میگیرد. به جز کانال مستقیم که در این صورت به کانال قبلی که کاربر از طریق آن به سایت رسیده است تعلق میگیرد.
Last AdWords Click model : این مدل برای سنجش کارایی تبلیغات گوگل ادوردز استفاده میشود و اعتبار یک فروش به آخرین تبلیغ ادوردزی که کاربر روی آن کلیک کرده است میرسد.
First Interaction model : این مدل تمامی اعتبار فروش را به اولین کانالی که کاربر از طریق آن به سایت وارد شده و در واقع از آن طریق با سیت آشنا شده است میدهد.
Linear model: در این مدل تمامی کانال های که کاربر از ابتدا تا لحظه خرید با آن درگیر بوده است به مقدار مساوی ارزش فروش را دریافت میکنند.
Time Decay model: در این مدل به نسبت فاصله زمانی کانال هایی که کاربر از طریق آنها به وب سایت وارد شده  است امتیاز فروش تقسیم میگردد. کانالی که کمترین فاصله تا فروش را دارد بیشترین امتیاز را دریافت میکند.
Position Based model: امتیاز فروش به نسبت ۴۰ درصد به آخرین کانال و ۴۰ درصد اولین کانال و ۲۰ درصد مابقی کانال ها تقسیم میشود.
در مقالات بعدی در مورد کاربردها و زمان استفاده از هر مدل توضیح خواهم داد.
 
Average Order Value
این پارامتر متوسط ارزش خرید هر مشتری را به شما نمایش میدهد . و از تقسیم کل مبلغ خرید انجام شده از سایت  شده بر تعداد سفارشات محاسبه میگردد.
 
Average Time on Site
مدت زمانی است که به طور متوسط کاربران بر روی سایت صرف میکنند. بزرگتر بودن این عدد نشاندهنده جذابیت سایت شما برای مخاطبان شماست. به طور کلی   average time on site یکی از بهترین معیار ها جهت سنجش کلی یک سایت میباشد . هرچند عوامل بسیار زیادی روی این فاکتور تاثیر گذار است و برای هر شاخه از کسب و کارهای  اینترنتی متفاوت است ولی کاهش یا افزایش آن میتواند راهنمای خوبی برای عملکرد شما باشد.
اکثر سایتها که براساس استانداردهای طراحی فروشگاه اینترنتی ساخته شده اند جهت تحلیل ترافیک سایت از Google Analytics Tools استفاده میکنند.

لوازم یدکی رنو
لوازم یدکی مگان
لوازم یدکی ال90

میزبانی وب
هاست لینوکس
ثبت دامنه

طراحی سایت
سئوی سایت
طراحی سایت فروشگاهی
طراحی لوگو
طراحی سایت شرکتی