تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آژانس دیجیتال مارکتینگ و مشتریان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
یکی از مهم ترین فاکتور های موفقیت پروژه های انجام شده توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ و طراحی، بازخورد و نظرات مشتریان است. این بازخورد در رفع نواقص و حرفه ای تر شدن کار این آژانس ها بسیار مهم است. نظرات مشتریان باعث می شود دید وسیع تری نسبت به نیاز های بازار پیدا کنید و در ادامه استراتژی شرکت خود را طراحی نمایید.
اما این بازخورد ها همیشه هم مثبت نیستند و گاهی باعث تعجب و حتی ناراحتی شما می شوند. مشتری ها معمولاً بر اساس دیدگاه و طرز فکر خود نظراتشان را ارائه می کنند که گاهی این نظرات و اصرار بر آن ها باعث خراب شدن نتیجه پروژه می شود و خیلی وقت ها متقاعد کردن آن ها خود کار بسیار سختی است. در واقع یکی از سخت ترین کارهای دنیا تبدیل کردن مشتری شاکی به مشتری راضی است.
در ادامه به چند نمونه از بازخوردها و نظرات مشتریان که ما در لابراتوار رسانه با آن ها برخورد کرده ایم می پردازیم.
خوب نیست...!
یکی از بازخورد هایی که می تواند شما را تاحد زیادی ناراحت کند این است که مشتری در قبال کار شما بگوید خوب نیست. شما مدت زمان زیادی را برای طراحی و پیاده سازی پروژه صرف کرده اید؛ با کلی زحمت پروژه را به اتمام رسانده و تحویل مشتری داده اید و او در مقابل زحمت های شما می گوید خوب نیست!
برای حل این مشکل باید با مشتریان  یک جلسه حضوری داشته باشید و در رابطه با پروژه با آن ها صحبت کنید. این کار باعث می شود مشتریان به شما اعتماد کنند. از طرفی با پیدا کردن مواردی که مطابق میل مشتریان نیست و اصلاح آن ها یا توضیح بابت اینکه چرا به این صورت پیاده سازی شده‌اند، می توانید یک پروژه خوب و موفق را به اتمام برسانید.
همه جاش خوبه ولی...!
بعضی از مشتریان با کلیت طراحی انجام گرفته موافق هستند اما دوست دارند برخی از قسمت ها به سلیقه آن ها و شکلی که فکر می کنند زیباتر است پیاده سازی شود، در صورتی که با اصول فنی در تضاد است و این نوع نظرات برای شما یعنی فاجعه! گاهی اوقات با شنیدن این نظرات دوست دارید سر خودتان را به دیواربکوبید!
برای مثال ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لابراتوآر رسانه در یک پروژه طراحی سایت با یک مشتری رو به‌رو بودیم که اصرار داشت صفحه بلاگ به صورت پاپ‌آپ در همان صفحه باز شود و با وجود تمامی توضیحاتی که در جلسات ارائه شد همچنان بر حرف و نظر خود اصرار داشت اما بعد از تحویل پروژه و مشورت با افرادی که دید فنی داشتند به این نتیجه رسید که برای گرفتن نتیجه و اثر مثبت در سئو، هر خبر باید url مجزایی داشته باشد و در نهایت به همان حرفی رسیدند که تیم فنی ما در ابتدای پروژه و در طول جلسات بارها بر آن تأکید کرده بود.
من اینجوری دوست ندارم، این شکلی باشه...!

برخی از مشتریان با توجه به تمام توضیحات فنی که به آن ها ارائه می شود روی حرف غیر فنی و غیر اصولی خود اصرار دارند و این حس به شما دست می دهد که توضیحات و دلایل شما برای او اهمیتی ندارد.
تصور این دسته از مشتریان این است که چون هزینه پروژه را پرداخت می کنند باید تمامی نظرات آن ها در پروژه پیاده شود، حتی اگر غیر اصولی باشد. اما حاصل این همکاری، نارضایتی هر دو طرف است.
برخی از مشتریان با توجه به تمام توضیحات فنی که به آن ها ارائه می شود روی حرف غیر فنی و غیر اصولی خود اصرار دارند و این حس به شما دست می دهد که توضیحات و دلایل شما برای او اهمیتی ندارد.
لوازم یدکی مگان
لوازم یدکی ال 90