تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: قیمت خودرو کاهش می‌یابد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه معاملات خودروهای خارجی به صفر رسیده است، می‌گوید‌ بازار در رکود عجیبی به سر می‌برد و با وجود نرخ بالا و مقاومت در برابر کاهش نرخ، معاملات به حداقل رسیده است و نشان می‌دهد خریداران انتظار دارند قیمت‌ها رو به کاهش باشد و ترخیص 6 هزار خودروی موجود در گمرک موجب شکستن قیمت خودروهای خارجی خواهد شد.

نعمت‌الله کاشانی‌نسب،تصریح کرد:‌ تعداد زیادی خودرو خارجی در گمر‌ک‌های کشور وجود دارد که با ترخیص حدود 6 هزار دستگاه خودرو، کاهش قیمت خودروهای خارجی قابل پیش‌بینی است.
عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه بازار خودروهای خارجی با تغییر قیمتی چندانی مواجه نشده است، اظهار کرد: قیمت خودروهای داخلی در بازار پس از یک روند نزولی مجددا افزایش یافته است.
وی افزود:‌ تا پیش از آغاز روند کاهش نرخ ارز قیمت خودرو درحال افزایش بود اما پس از کاهش نرخ ارز بازار خودرو نیز به این نوسان‌ها پاسخ مثبت نشان داد و روندی نزولی به خود گرفته است به گونه‌ای که به طور میانگین حدود 10 تا 15 درصد از قیمت خودرهای داخلی کاسته شد اما این روند به دلایل نامعلوم متوقف شد و بازار خودرو با در پیش گرفتن روندی افزایشی کاهش قیمت انجام‌شده را جبران کرد و قیمت‌ها دوباره به پیش از کاهش نرخ‌ها بازگشت.
[font=IRANSans, Tahoma]عرضه مناسب خودرو از سوی خودروسازان نرخ‌های کاذب بازار را می‌شکنند[/font]
کاشانی‌نسب عنوان کرد: این امیدواری وجود دارد که شرکت‌های تولیدکننده با عرضه مناسب و به‌موقع خودرو بازار تقاضا را به گونه‌ای مدیریت کنند که هیجانی برای افزایش قیمت خودرو وجود نداشته باشد.
وی اظهار کرد:‌ درحالی که نرخ دلار کاهش یافته است و از دلار 19 هزار تومان به 14 هزار تومان کاهش یافته است این پرسش مطرح است که چرا بازار خودرو یا برخی از دیگر بازارهای کالایی واکنشی به این کاهش قیمت ندارد. به نظر می‌رسد که تولید خودرو با موانعی مواجه است یا خلف وعده خودروسازان در تحویل به موقع خودروها عاملی برای وضع کنونی است.
عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه شیوه‌هایی که برای پیش‌فروش‌های جدید خودرو در نظر گرفته شده، توانسته است دلال‌گری و واسطه‌گری برای خرید‌ها را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: دیگر در بازار ماشین کارتکس‌دار وجود ندارد و ماشین‌ها با سندی که به نام خریدار صادر می‌شود به بازار عرضه می‌شود اما معین نیست که چرا وضع کنونی وجود دارد.
کاشانی‌نسب با اشاره به نرخ برخی از خودروهای تولید داخلی خاطرنشان کرد:‌ نرخ پراید 131 در معاملات روز گذشته 33 میلیون تومان، نرخ تیبای صندوق‌دار 40 میلیون تومان، پژو 405 حدود 52 میلیون تومان، پژو پارس 68 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 حدود 69 میلیون تومان است که در هفته‌های گذشته نرخ پایین‌تری داشت به طور مثال قیمت پژو206 تیپ 6 به 52 میلیون تومان رسیده بود که مجددا به بیش از 60 میلیون تومان افزایش یافت.
وی ادامه داد: نرخ پژو 2008 در بازار به 225 میلیون تومان کاهش یافته بود اما با روندی افزایشی به 255 میلیون تومان افزایش یافته است.
[font=IRANSans, Tahoma]سایت‌های خرید و فروش خودرو حباب قیمت خودرو را افزایش می‌دهند[/font]
عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با انتقاد از چندنرخی کردن قیمت خودرو از سوی سایت‌هایی که برای خرید و فروش خودرو اقدام می‌کنند خاطرنشان کرد:‌ به دلیل نبود نظارت بر فعالیت این سایت‌ها قیمت‌گذاری خودرو به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود و این وضع موجب شده است تا نرخ‌های متفاوت سایت‌های مبنای تعیین قیمت برای افرادی باشد که قصد دارند خودروی خود را در این سایت‌ها عرضه کنند. آنچه مسلم است نرخ‌های اتحادیه فروشندگان خودرو باید مبنای نرخ‌گذاری باشد اما متاسفانه سایت‌های متفاوتی که بدون نظارت کار خرید وفروش خودرو را انجام می‌دهند حباب کاذبی را در قیمت خودرو ایجاد کرده‌اند که به فضای ملتهب قیمت‌‌گذاری دامن می‌زند.
[font=IRANSans, Tahoma]مردم برای خرید و فروش به نرخ‌های اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مراجعه کنند[/font]
وی اضافه کرد:‌ مردم اگر بخواهند قیمت‌ واقعی را بدانند باید به سایت اتحادیه فروشندگان خودرو مراجعه کنند و نباید به سایت‌ها برای تعیین کارشناسی قیمت خودرو اهمیت دهند.
کاشانی‌‌نسب خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه نرخ‌های کاذب در سایت‌های خرید و فروش خودرو مبنای قیمت برای افراد شده است و بی‌اطلاعی مردم نرخ‌هایی را به وجود آورده است که رکود معاملات را به دنبال داشته است.
[font=IRANSans, Tahoma]تحویل قطعی و به روز نرخ خودرو را می‌شکند[/font]
وی عنوان کرد:‌ پیش‌فروش یک ساله و چند ماهه تاثیر چندانی بر کاهش قیمت خودرو ندارد و اگر عرضه خودرو به صورت گسترده صورت گیرد در شکستن قیمت‌ها و کاهش حباب تاثیر دارد.
عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تصریح کرد: برنامه‌ریزی تولید باید به گونه‌ای باشد که تاخیری در تحویل خودرو صورت نگیرد و خودروسازان در صورت تاخیر باید خسارت دیرکرد به خریداران پرداخت کنند.
وی اظهار کرد: برخی از دلالان و واسطه‌ها با نرخ‌گذاری‌های متفاوت در تلاش برای ایجاد فضایی هستند که نرخ‌ها در آن روندی رو به افزایش داشته باشد
منبع :خبرگذاری پانا