تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بهترین ورزش چربی سوز(لاغری سریع)
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
حتما برایتان جالب است که بدانید شما می‌توانید فقط ظرف چند دقیقه ورزش با طناب، حدود 120 کیلوکالری انرژی بسوزانید. یکی از باصرفه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین ورزش‌ها برای بهبود عملکرد سیستم قلبی- عروقی، طناب زدن است که می‌توان آن را در یک فضای کوچک اجرا کرد. این تمرین می‌تواند مقدار زیادی کالری را در یک دوره کوتاه زمانی بسوزاند. تخمین‌زده شده است فواید 10دقیقه طناب زدن، با 30 دقیقه دوی آرام تقریبا برابر است. همچنین طناب زدن باعث بهبود چابکی، سرعت، تعادل و هماهنگی می‌شود.

طناب زدن نوعی ورزش ضربه‌ای است و می‌تواند یک راه سریع و ساده برای بهبود توده استخوانی در ناحیه ران باشد. وقتی حین  طناب‌زدن فرد بالا می‌پرد و سپس روی زمین فرود می‌آید، نیروی وارده در زمان فرودآمدن به اسکلت منتقل می‌شود. اسکلت این نیرو را به‌عنوان یک چالش و یک استرس دریافت می‌کند و برای بهتر تحمل کردن استرس ناشی از پریدن منظم، استخوان‌ بیشتری می‌سازد. از آنجا که نیروی وارده در هر پرش، با هر دو پا جذب می‌شود، طناب‌زدن می‌تواند از آسیب زانویی که ممکن است با دویدن ایجاد شود، جلوگیری کند.
چه افرادی مجاز به طناب زدن نیستند؟
بسیاری از افرادی که دچار مشکلات طبی ناشی از بی‌‌تحرکی هستند، می‌‌توانند ناراحتی خود را به کمک طناب زدن درمان یا از بروز آن پیشگیری کنند. طناب زدن برای افراد سالم ضرری ندارد اما توصیه می‌‌شود کسانی که دچار مشکل ارتوپدی در اندام‌ تحتانی هستند (مثل آرتروز زانو)، خانم‌‌های باردار و دارندگان پروتزهای پزشکی مختلف که امکان جابجایی‌ پروتز در آنها وجود دارد، بدون مشورت پزشک معالج طناب‌ بازی نکنند.