تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: گروه مستند ساز تلویزیون اس دبلیو آر (swr) آلمانی به ایران سفر کردند.16.7.97
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
گروه مستند ساز تلویزیون اس دبلیو آر (swr)  آلمانی به ایران سفر کردند.
 
با هماهنگی های صورت گرفته توسط سفارت ایران در برلین و سفارت آلمان در ایران و مطابق  با توافقات قبلی گروه گروه مستند ساز شبکه تلوبزیون اس دبلیو آر (swr) آلمان با هدف تصویر برداری و تهیه گزارش از جذابیت های گردشگری روز شنبه با قطار و با عبور از سه خط طلا و پل ورسک وارد سوادکوه استان مازندران شدند.  
 این گروه مستند سازسفرشان را با قطار را از استان های خوزستان، لرستان، مرکزی ، تهران ، سمنان آغاز و امروز وارد مازندران شدند.
 دیدن سه خط طلا و پل ورسک برای عبور قطار در سوادکوه مهمترین انگیزه سفراین گروه آلمانی به استان مازندران است .این گروه از برخی جاذبه های تاریخی مرکز استان مازندران نیز بازدید و گزارش های تصویری تهیه می کنند.
سه خط طلا ریل راه آهن در منطقه مازندران محدوده ورسک تا پل سفید از خط هایی که امروزه جزو مشکل ترین خطوط ریلی برای لکوموتیورانان است ،بطوریکه کسی که بتواند در این مسیر براند، می تواند لکوموتیوران قطار های مسافربری شود.
مهندسین آلمانی این خط را ساختند و امروزه کسانی که می خواهند از پایه سه لکوموتیورانی به پایه دو و یک ارتقا پیدا کنند باید یک بار این مسیر را برانند.

همچنین پل ورسک که راه آهن سراسری تهران ـ شمال را به هم متصل می کند در ارتفاع 110 متری از ته دره با دهانه 66 متری و با وسایلی ابتدایی ساخته شد.
پل ورسک در شمار مهمترین آثار فنی مهندسی راه آهن شمال ایران محسوب می شود که در مهرماه 1356 با شماره 1534 ثبت آثار ملی شده است.
ورسک از جمله پل های استراتژیک ایران است که توسط شرکت سوئدی-دانمارکی کامپساکس و با تضمین 70 ساله احداث شد.
این پل فقط مخصوص عبور قطار است و در حال حاضر قطارهای مسافری تهران-ساری و تهران-گرگان پس از گذشت بیش از 70 سال هر روز چندین مرتبه از روی آن می گذرند.
همچنین قطارهای باری و سوختی نیز از روی آن عبور می کنند. امروزه پل ورسک علاوه براهمیت ویژه در صنعت حمل ونقل، از جاذبه های سیاحتی ایران نیز محسوب می شود.
این گروه مستند ساز  پس از دیدن و تصویری برداری از جاذبه های گردشگری استان مازندران به استان گلستان سفر می کنند.
برای مشاهده تصاویر سفارت ایران در برلین به گالری تصاویر سایت مراجعه فرمایید