تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شناسایی مودیان مالیاتی و نحوه رسیدگی به پرونده آنها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  %D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%...%DB%8C.jpg]


شناسایی مودیان مالیاتی و نحوه رسیدگی به پرونده آنها  
طبق قوانین و مقررات مالیاتی منظور از شناسایی مودیان مالیاتی اقداماتی هستند که در جهت شناخت هویت مودیان مالیاتی نوع و میزان فعالیت اقتصادی و سایر منابع درامد مشمول مالیات آنها انجام میگیرد .
روشهای شناسایی مودیان مالیاتی :
[list]
[*]شناسایی مودیان مالیاتی میتواند از طریق واحد یابی بر اساس محدوده جغرافیایی تحت پوشش واحد های مالیاتی صورت گیرد.
[*]شناسایی مودیان مالیاتی میتواند با استفاده از اطلاعات سایر دستگاهها و اتحادیه ها باشد .
[*]شناسایی مودیان مالیاتی میتواند با ارسال اطلاعات مربوط به فعالیت های اقتصادی سایر مودیان به ادارات امور مالیاتی ذیربط توسط ماموران مالیاتی باشد.
[/list]رسیدگی و تشخیص درامد مودیان مالیاتی :
وظیفه تشخیص ماخذ یا درامد مشمول مالیات مودیان مالیاتی و تعیین مالیات با سازمان است و حسب مورد به اداره امور مالیاتی یا ماموران مالیاتی محول می گردد.
نحوه رسیدگی به پرونده های مودیان مالیاتی :
کارشناس ارشد مالیاتی نظر خود را در مورد پرونده های مودیان مالیاتی برای رسیدگی و اظهار نظر به رئیس گروه مالیاتی گزارش می نماید چنانچه رئیس گروه مالیاتی پس از رسیدگی نظر کارشناس ارشد مالیاتی را قبول نماید، مراتب جهت امضا و صدور برگه تشخیص به کارشناس ارشد مالیاتی ارجا و در غیر این صورت با مسولیت خود نسبت به امضا و صدور برگه تشخیص که توسط کارشناس ارشد مالیاتی ذیریط تهیه خواهد شد اقدام می نماید.
همچنین ادارات کل امور مالیاتی می توانند رسیدگی و تشخیص پرونده های مالیاتی را قبل از مطالبه مالیات مودیان مالیاتی بر اساس سطح اهمیت آنها به ماموران مالیاتی و یا بصورت گروهی به بیش از یک مامور مالیاتی محول نمایند که در این موارد امضا کننده برگه تشخیص مسئول کلیه مندرجات آن از هر حیث می باشد. در صورتیکه اظهار نامه مودیان مالیاتی عینا مورد پذیرش ماموران مالیاتی قرار گیرد برگ قطعی مالیات صادر و به مودی ارسال می شود.
مهلت رسیدگی به اظهارنامه در صورتیکه مودی در مهلت مقرر  اظهارنامه را تسلیم نموده باشد یکسال از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه خواهد بود و لی در صورتی که مودی در مهلت مقرر ارسال نکرده باشد به مدت پنج سال از تاریخ سررسید پرداخت مالیات می باشد.
 
نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا
 
جستجوهای مرتبط با ما: شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران، حسابداری در تهران، مشاور مالی و مالیاتی،  مشاوره مالی و مالیاتی، مشاوره مدیریت مالی، مشاور مدیریت مالی