تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تابلو حروف برجسته سه بعدی ابتکاری نوین در تابلوسازی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  barjestesebody6.jpg]



با پیشرفت هایی که در زمینه تولید و اجرای حروف برجسته به شیوه های متفاوت ایجاد شده است تابلوسازی حروف برجسته سه بعدی با الگوبرداری از کشورهای مدرن و پیشرفته پا به عرصه نهاد . در ساخت این حروف از دستگاه های فوق پیشرفته که  با حروف فارسی هم  سازگاری دارند استفاده می شود که  این نوع دستگاه ها حروف ایجاد شده را به صورت یکپارچه و تحت فشار و پرس های حرارتی و با تکیه بر دانش روز تولید می کنند حروف تولید شده توسط این دستگاه های فوق مدرن خارجی  سبک هستند و با توجه به سبک بودن آن از استحکام و دوام بالایی برخوردارند . تولید این حروف با استفاده از مدلهای متنوع بسیار و نورپردازی های زیبا و کلاسیک باعث خلق ابتکارات نوین و جذاب در صنعت تابلوسازی گشته است که می توان طرح ها و مدلهای خارق العاده که بسته به میزان بودجه مشتری و میزان خلاقیت تابلوساز دارد خلق نمود . ساخت حروف برجسته وکیوم با بهره گیری از دستگاه های پیشترفته در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گیرد
نحوه ساخت حروف برجسته سه بعدی وکیوم  :
در ساخت این نوع حروف برجسته نیز ابتدا مرحله طراحی حروف توسط برنامه های کرل یا اتوکد صورت می گیرد در مرحله بعد با توجه به طرح ترسیم توسط دستگاه سی ان سی قالبی چوبی برای طرح ها آماده میشود و برش طرح ها به اتمام میرسد سپس قالب چوبی را در دستگاه حرارتی صنعتی و تحت خلاء تعبیه می نمایند تا ورق های پلکسی به صورت یکپارچه تحت پرس قرار بگیرند زیرا روش شکل دهی حرارتی بهترین روش برای فرم دهی پلاستیک محسوب می شود.  پس از فرآیند پرس کاری حروف برجسته وکیوم شده برروی پلکسی به صورت برجسته و سه بعدی در می ایند پس از طی این مرحله حروف بر روی میز مخصوصی محکم می شوند و بعد کار جداسازی انجام می پذیرد که در این مرحله می توان رنگ پذیری و فرآیند آبکاری را نیز انجام داد . پس از طی این مرحله نوبت به لبه زنی حروف برجسته می رسد پس از لبه زنی حروف برجسته سه بعدی بر روی پی وی سی که زمینه ساز نصب حروف برجسته می باشد قرار می گیرد و پس از آن تابلوساز سیم کشی های مربوط به نورپردازی حروف را انجام می دهد و نصب تابلو به اتمام می رسد .
مزایای حروف برجسته سه بعدی :
در برابر شرایط محیطی و تغییرات آب و هوایی و تابش شدید نور خورشید کاملا مقاوم  می باشد و به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی دهد .
به راحتی می توان در حروف حالت و اشکال متفاوتی ایجاد نمود که جلوه زیبایی به حروف می بخشد .
می توان به شکل های دلخواه و در بخش های متفاوت حروف نورپرازی نمود و همچنین از نورپردازی ترکیبی بهره مند شد
ساخت این حروف بسیار سبک است و با وجود سبکی آن هم انعطاف پذیری بالایی دارد و هم مقاوم است .
ساخت تابلو حروف برجسته با استفاده از حروف سه بعدی یکپارچگی ، زیبایی ، دوام و عمر طولانی مدت را در پی خواهد داشت .
برای ساخت این حروف می توان از همانند سازی حروف پرداخت شده مشابه برنج ، آلومینیوم و فلزهای دیگر بهره جست .

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب