تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کاربرد کامپیوتر در حسابداری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کاربرد کامپیوتر در حسابداری
دقت و سرعت بالا دسترسی سریع به اطلاعات
خستگی ناپذیری ظرفیت بالای حافظه
انعطاف پذیری یا تغییر پذیری
عالیی

موفق باشی
کاربد کامپیوتر در حسابداری

حسابداری تا حدود زیادی تحت تأثیر فناوری اطلاعات قرار گرفته است. البته برنامه ریزی آموزشی حسابداری هنوز هم تا حد زیادی استفاده از کامپیوتر به عنوان ابزاری در فرآیند یادگیری را نادیده می گیرد که علت اصلی آن محدودیت های بودجه بندی و برنامه ریزی زمانی است.
-اما می توان تحلیل و بررسی را برروی این معدود نرم افزارهایی که وارد بازار شده اند ادامه داد . این نرم افزارها را میتوان نرم افزارهای حسابداری موسسات نیمه کوچک و یا کوچکی دانست که در آن ها فرهنک استفاده از رایانه وجود دارد و به کار تجاری علمی اهمیت می دهند و سعی می کنند که در راه تجارت از جهان اقتصاد عقب نباشند .
-از آنجا که اکثر حسابداران برای طرف حساب شرحی نمی نویسند و در واقع شرح نویسی مربوط به کل آرتیکل (ثبت ) است تعبیه شرح برای طرف بدهکار در این برنامه یکی دیگر از معایب آن است .در نوشتن ارقام نیز باید دقت کافی و حتیبیشتر مبذول شود چون رقم جدا کننده که معمولا همه از آن استفاده می کنند تنها پس از نوشتن عدد بین ارقام ظاهر میشود و به همین علت معمولا در تایپ عدد صفر به تعداد زیاد اشتباه زیاد است و این از معایب دیگر این برنامه است
-عیب دیگر این سیستم آن است که فرمان بعدی یا پیشین موبوط به اسناد وجود ندارد . درواقع برای بررسی تمامی اسناد باید از همان کلید F4 و تایپ شماره سند استفاده کرد و بدین ترتیب چک کردن اسناد کاری دشوار است و با اشتباهات متعددی که ممکن است مخصوصا در ثبت و نوشتن اعداد رخ دهدکارایی سیستم را پایین می آورد.