تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: محمد جواد ظریف مهمان آقای فرانک والتر اشمایل مایر وزیر امور خارجه المان شد10.7.97
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
محمد جواد ظریف مهمان آقای فرانک والتر اشمایل مایر وزیر امور خارجه المان شد

به دنبال اقدامات پسا برجامی و دیدار و گفتگوهای وزیر امور خارجه کشورمان با کشور های مختلف این بار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مهمان وزیر امور خارجه جمهوری فدرال المان شد.
درچارچوب رایزنی‌های منظم شکل گرفته میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان، جناب آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران به دعوت رسمی همتای آلمانی خود جناب آقای فرانک والتر اشتاین مایر، عصر چهارشنبه مورخ ٢٦ خرداد وارد برلین شد و در توقف چند ساعته خود ضمن ملاقات و گفتگو با وزیر خارجه آلمان، در ضیافت افطار آقای اشتاین مایر که به افتخار ایشان و هیأت همراه ترتیب داده شده بود، شرکت نمود.

طرفین در این ملاقات که در محل ساختمان تاریخی میهمان‌سرا و آکادمی وزارت خارجه آلمان برگزار شد، در خصوص مسایل مختلف مورد علاقه از جمله روابط فی‌مابین، روند اجرای برجام و موضوعات منطقه از جمله آخرین وضعیت سوریه و عراق به تبادل نظر پرداختند.

وزرای خارجه ایران و آلمان پیش از آغاز افطار با حضور در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به همگرایی دیدگاه‌های دو کشور در خصوص مسایل منطقه، از روند روبه‌رشد روابط دوجانبه در تمامی ابعاد ابراز خرسندی نمودند. جناب آقای دکتر ظریف با اشاره به وضعیت خطیر منطقه و ضرورت مقابله همه جانبه با گروههای تروریستی، اراده واقعی جامعه جهانی در قطع شاهرگ های حیاتی لجستیکی و مالی این گروههای افراطی را شرط مبارزه واقعی و شکست تروریست‌ها دانست. ایشان همچنین تاکید نمود که حل پایدار بحران منطقه خاورمیانه مستلزم راه حلی سیاسی است.
برای اطلاع از آخرین اخبار و رویداد ها به سایت سفارت ایران در برلین مراجعه فرمایید
همچنین برای مشاهده تصاویر سفارت ایران در برلین به گالری تصاویر سایت مراجعه فرمایید