تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سیستم مدیریت ایزو
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[font=datis, Roboto, tahoma, sans-serif][img=400x0]https://datissystem.com/wp-content/uploads/a1-perfmansys-lg.jpg[/img]سیستم مدیریت 
سیستم مدیریت [/font]


[font=datis, Roboto, tahoma, sans-serif]سیستم مدیریت ایزو
سیستم مدیریت ایزو   کیفیت (QMS) یک سیستم رسمی است که پروسه ها، رویه ها و مسئولیت ها برای دستیابی به سیاست ها و اهداف کیفیت را ثبت می کند.
یک سیستم مدیریت کیفیت کمک می کند تا فعالیت های سازمان را به منظور هماهنگی و هدایت به منظور رعایت الزامات مشتری و قانونی و بهبود کارایی و کارایی آن به طور مداوم.
ایزو 9001: 2015، استانداردهای بین المللی که الزامات مورد نیاز برای سیستم های مدیریت کیفیت را دارند، یکی از مهمترین روش های مدیریت کیفیت است.
در حالی که برخی از اصطلاح QMS برای توصیف استاندارد ISO 9001 یا گروه اسناد و مدارک مربوط به QMS استفاده می کنند، در واقع به کل سیستم اشاره می کند.
اسناد فقط برای توصیف سیستم استفاده می شود.
سیستم های مدیریت کیفیت به اهداف بسیاری از جمله:
بهبود فرآیندها
کاهش زباله
کاهش هزینه ها
تسهیل و شناسایی فرصت های آموزشی
کارکنان جذاب
تنظیم جهت سازماندهی

سیستم های مدیریت کیفیت: تاثیرات صنعتی بر کیفیت و استاندارد سازی
تاریخچه کیفیت می تواند ریشه های خود را در قرن ها پس از آنکه صنعتگران شروع به سازماندهی به اتحادیه ها به نام صنفی می کردند، ردیابی می کردند.
وقتی انقلاب صنعتی آمد، سیستم مدیریت کیفیت اولیه به عنوان استانداردهای مورد استفاده قرار گرفت که محصولات و نتایج حاصل از فرآیند را کنترل می کرد.
با توجه به اینکه بیشتر مردم مجبور بودند با هم کار کنند تا نتایج و مقادیر تولید افزایش یابد، بهترین روش ها برای اطمینان از نتایج کیفیت لازم بود.
در نهایت، بهترین شیوه ها برای کنترل نتایج محصول و فرآیند، ایجاد و ثبت شد. این بهترین روش های مستند تبدیل به شیوه های استاندارد برای سیستم های مدیریت کیفیت می شود.
برای مثال، کیفیت در طول جنگ جهانی دوم به طور فزاینده ای مهم بود، به عنوان مثال زمانی که گلوله های ساخته شده در یک ایالت مجبور به کار با تفنگ های ساخته شده در دیگری شدند.
نیروهای مسلح ابتدا تقریبا هر واحد محصول را بررسی کردند. ارتش با استفاده از تکنیک های کیفی نمونه برداری برای بازرسی، با انتشار استانداردهای مشخصات ارتش و دوره های آموزشی در تکنیک های کنترل فرایندهای آماری والتر شوهارت، به منظور ساده سازی این فرآیند بدون به خطر انداختن ایمنی، شروع به استفاده از روش های کیفی کرد.
اهمیت کیفیت فقط پس از جنگ افزایش یافت.
ژاپنی ها از یک انقلاب کلاسیک لذت می برند، شهرت خود را برای صادرات خراب کننده ای بهبود می دهند و به طور کامل از ورود متفکران آمریکایی مانند جوزف م. جورن و ورد ادوارد دمینگ به سمت ورود به تمرکز از بازرسی تا بهبود همه فرایندهای سازمان از طریق افرادی که از آنها استفاده می کنند، برخوردار است.
در دهه 1970 صنایع صنعتی ایالات متحده مانند الکترونیک و خودرو با رقابت با کیفیت بالا در ژاپن پخش شد.
[/font]

[font=datis, Roboto, tahoma, sans-serif]https://datissystem.com/[/font]