تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ساده ترین تکنیک های دفاع شخصی که هر کسی می تواند انجام دهد! (حرکات ضروری)
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در این پست چندتا از ساده ترین و در عین حال ضروری ترین نکات و تکنیک های دفاع شخصی را که برای محافظت از شما ضروری است به شما آموزش می دهیم. مقاله ای که نوشته دیوید داوسون می باشد.
مقدمه
به محض پا گذاشتن به سن بلوغ، با انواع مسئولیت هایی را که واقعا تمایلی به انجام آنها ندارید، مواجه خواهید شد. شما به عنوان یک بالغ تازه نفس، دارای مسئولیت مالی هستید، یعنی اینکه باید یاد بگیرید که چگونه از خود و معیشت خانواده خود حمایت کنید ولی هیچ کس در مورد مسئولیتی که در برابر خود و امنیت شخصی خود دارد فکر نمی کند.
یادگیری چند تکنیک دفاع از خود باید یکی از اولین درس ها در آماده سازی برای زندگی بزرگسالی شما باشد. شاید هرگزمجبور به استفاده از این تکنیک ها به صورت واقعی نشوید، اما داشتن دانش آن به شما اجازه می دهد که نسبت به قدرت خودتان اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. شما همیشه با افراد متعددی در ارتباط خواهید بود مگر اینکه در بالای کوه زندگی کنید. هرگز نمی دانید کی یک شخص خشن با شما در حال عبوراز یک مسیراست یا چه زمانی که یک دزد کوته فکرچشم خود را به کیف شما میدوزد. اگرچه ما دوست داریم باور کنیم که در دنیایی متمدن زندگی می کنیم، اما خطراتی در سایه ما وجود دارد وهر لحظه امکان دارد با یک موقعیت ناخوشایند روبرو شوید. این آماده سازی به شما اجازه می دهد که بدون نیاز به کمک های دیگر موقعیت خود را اداره کنید.
این درست است که ما سازمان های اجرای قانون را داریم و آنها کار خود را انجام می دهند، اما آیا واقعا می خواهید زمانی که با یک مهاجم روبرو هستید، به کمک فردی که چندین مایل دورتر از شماست امیدوار باشید؟ اینجا همان جایی است که این تکنیک های دفاع از خود را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید شخصی که تلاش می کند تا شما را بترساند وبر شما مسلط شود را شکست دهید و حتی او را به پلیس تحویل دهید.
[تصویر:  word-image-43.jpeg]
وضعیت دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید، رویارویی با اراذل و اوباش و افراد غیرمتمدن دریک بیابان است. با وجود اینکه باورش برایمان سخت است ولی راهزنانی وجود دارد که از طریق جنگل ها عبور و مرور میکنند و در کمین یک شخص معترض که به تنهایی سفر می کند یا یک گروه که به نظرآسیب پذیر و بی دفاع میباشد هستند. آنها از این واقعیت استفاده می کند که هیچ کس در اطراف برای کمک وجود ندارد و آنها می توانند تجهیزات و وسایل مورد نیازشما (که برای شما بسیار باارزش است) و حتی همه پول نقدی را که همراه خود دارید به سرقت ببرند.
اگرشما ندانید که چگونه از خودتان دفاع کنید موقعیت دشواری پیدا خواهید کرد. گذشته از اینکه چقدر شما ترسیده اید و نفس خودتان را تکه تکه کرده اید واقعیت این است که حال باید بحران نبود تجهیزات و آب و غذا را در یک بیابان مدیریت کنید و ببینید چگونه یک ماجراجویی در فضای باز که خیلی خوب شروع شد، می تواند به یک کابوس واقعی تبدیل شود.
بنابراین، علی رغم تصور شما، ممکن است خود را در یک موقعیت چهره به چهره با مهاجم پیدا کنید. صرف نظر از اندازه شما، آموزش قبلی و یا این که شما یک مرد یا یک زن هستید، چندین روش اصلی دفاع شخصی وجود دارد که می تواند به شما در حمله مهاجم شما کمک کند.
پیشگیری – بهترین روش دفاع شخصی
همانطور که قبلا گفتیم، خوب است که بدانیم چگونه از خود دفاع کنیم، اما بهترین راه برای استفاده از تکنیک های دفاع از خود، این است که از آنها استفاده نکنید. شما می توانید از یک رویارویی مستقیم اجتناب کنید، اگر به نظر یک مهاجم مانند یک قربانی مناسب نباشید. اکثر افراد کم زندگی به دنبال اهداف آسان هستند که نمیتوانند یا نخواهند جنگید، بنابراین اطمینان حاصل کنید که محیط اطراف خود را می شناسید و تمام اقدامات امنیتی لازم را انجام می دهید. در اینجا چند اقدام احتیاطی ایمنی اساسی وجود دارد:
[list]
[*]قبل از نزدیک شدن به درب یا ماشین خود همیشه با اطمینان اطرافتان را نگاه کنید و ببینید که آیا هیچ کس در اطراف وجود ندارد.
[*]هنگامی که به تنهایی مسافرت می کنید، از جواهرات یا کیف های گران قیمت استفاده نکنید.
[*]خودرو خود را در یک منطقه کاملا روشن پارک کنید و همیشه سوئیچ را در حین راه رفتن به سمت ماشین در دست خود نگه دارید. اگر شما در کنار ماشین خود ایستاده و شروع به جستجوی کلید در کیف خود کنید، حواس شما پرت میشود و ممکن است متوجه شخصی که مخفیانه پشت سر شما قرار گرفته است نشوید. ولی اگر کلیدها را در دست خود نگه دارید، می توانید ماشین خود را باز کنید و سریع در را قفل کنید.
[*]در کوچه ی تاریک، در اواخر شب، تنها قدم نزنید. تاریکی بهترین مکان برای این نوع افراد است.
[*]قابل پیش بینی نباشید. سعی کنید از راه های مختلفی به خانه یا به فروشگاه بروید. این نقشه شخص مهاجم را دچار اختلال میکند.
[/list]با این وجود گاهی اوقات حتی اگر همه اقدامات احتیاطی موجود در جهان را هم انجام دهید، ممکن است یک مهاجم در مقابل شماقرار گیرند. حال اگر این اتفاق برای شما بیفتد اگرمیتوانید این وضعیت را خنثی کنید. حتی ممکن است خیلی ترسیده باشید، اما مغز شما همچنان قادر خواهد بود به سرعت وضعیت را ارزیابی کند. مهمترین چیز این است که تسلیم نشوید.
سعی کنید ببینید که آیا شما می توانید با صحبت مهاجم را از حمله به خود منصرف کنید. مهاجمی که به نظر نمی رسد مطمئن باشد، کسی که می شکند یا نشان می دهد سخنانش ممکن است به بحث باز شود. همچنین اگر آنها فقط می خواهند از شما ارزش های ارزشمندی کسب کنند، بهتر است که آنها را به جای مبارزه به دست آورند. اگر مهاجم دارای یک اسلحه حتی در مورد آن فکر نمی کند، به راحتی دستمال یا کیف پول را تحویل دهید. زندگی شما قطعا بیشتر از آن چیزی است که شما در آن زمان خاصی دارید ارزش بیشتری دارد.
اگر فرصتی برای خروج از این بدون روابط فیزیکی وجود نداشته باشد (مهاجم شما را لمس می کند یا مطمئن هستید که از این موقعیت نمی توانید خارج شوید) وقت آن رسیده است تا چند تکنیک اصلی دفاع شخصی را اعمال کنید. از اندازه مهاجم خود نترسید.
حتی یک مرد بزرگ (زن) دارای نقاط ضعف است. راه اصلی نشان دادن مهاجم به شما هدف ساده ای نیست که سریعا واکنش نشان دهید.
اجازه ندهید آنها را با تعجب بیرون بکشید، در عوض سعی کنید آنها را متعجب کنید.
[تصویر:  word-image-44.jpeg]
اولین تکنیک دفاع از خود این است که بلند شوید و به عقب برگردید.
تا جایی که میتوانید عقب بمانید وفریاد بزنید و مهاجم را به عقب بر گردانید. سعی کنید تا جایی که میتوانید صورتش را بگیرید. این به افراد دیگری که در اطراف شما هستند هشدار می دهد که تحت حمله قرار گرفته اید و همچنین به مهاجم نشان می دهید که او با شخص ضعیفی برخورد نکرده است.
شما همچنین می توانید همیشه یک سوت اضطراری را با خود حمل کنید – صدای سوت بسیار بلند است و ممکن است مهاجم را غافلگیر کند، به خصوص اگر به گوش او نزدیک شود.
البته، در همه موارد کار نخواهد کرد، اما در بیش از نیمی از موارد، باعث فریب مهاجم شده است. اگر شما مهاجم را به عقب نرانید، تنها چند ثانیه برای واکنش نشان دادن و تعویض به نفع خود زمان خواهید داشت. در مورد آن فکر نکنید و در ضربات خود هیچ لطفی نشان ندهید.
نقل‌قول: بهترین دفاع این است که برای نقاط ضعف تلاش کنید
صرف نظر از شخصی که در مقابل شما قرار دارد، این موارد عبارتند از: نقاط روی سر (چشم ها، بینی ها و گوش ها)، گردن و گلو، مرکز شکم، ناحیه کشاله ران، زانو و پاها. هنگامی که تحت حمله قرار می گیرید، به سرعت وضعیت را ارزیابی کرده و راهکارهایی را که می توانید به بهترین نتیجه برسید، به دست آورید. برای مشاهده نحوه حمله به هر کدام از این نقاط، مطالب زیر را مطالعه کنید.
تکنیک های اصلی دفاع شخصی که هر کسی باید بداند اسان است. یک سناریو را تصور کنید که در آن شما تنها در جایی هستید و شخص درشت هیکلی با قصد واضحی برای صدمه زدن به شما می آید. در حال حاضر مهاجم ما یک نفر است، زیرا تصور آن آسان تر است، اما در واقعیت امکان دارد چندین نفر به شما حمله کنند و همگی زن باشند.
هرگز به این فکر نکنید که مادر شما به شما آموخت که هرگز یک زن را نزنید. اگر تحت حمله هستید، مهم نیست که چه کسی در مقابل شماست.
سر چند نقطه اساسی دارد که می توانید حمله کنید:
چشمها: یک حمله در اینجا باعث درد زیادی خواهد شد و اجازه می دهد که مهاجم به شما اجازه فرار بدهد. آنها را با انگشتان دست خود بکشید یا آنها را خراشیده کنید. دریغ نکنید و به سختی ضربه بزنید.
بینی: اگر بتوانید به بینی فرد مهاجم دسترسی پیدا کنید از استخوان آن بهره بگیرید. با استفاده از قسمت پایین کف دستتان به بالا ضربه بزنید واین کاررا با تمام قدرت بدن خود انجام دهید. اگر مهاجم پشت سر شما باشد، از آرنج خود استفاده کنید تا ضربه سختی به او بزنید.
گوش: آنها نقطه ضعف بدن ما هستند. شاید هیچوقت به این نیندیشیده باشید؛ بنابراین، اگر این فرصت را دارید، یک گوش بشکنید. این بدان معنی است که با یک حرکت سریع و قوی به سمت راست در گوش بکوبید و او را مجبور کنید سرش را به طرف شما بچرخاند و با حرکت دادن او از طرف دیگر، حرکت را پایان دهید.
گردن و گلو: قسمت جانبی گردن جایی است که رگ های اصلی (جگوورال و کاروتید) در این نقطه قرار دارند. این رگها راه اصلی جریان خون از طریق مغزهستند که شما با نشانه گرفتن این نقطه از بدن مهاجم، جلوی اورا بگیرید. با دستانتان مثل آن که می خواهید آجری را با قسمت داخلی کف دست خود بشکنید، ضربه بزنید. تمام انگشتان دست خود را مستقیم و محکم با انگشت شست خود ببندید و دست خود را مشت کنید و ضربه بزنید. ضربه باید کوتاه و قوی باشد.
در اینجا شما می توانید یک آموزش ویدئویی در مورد چگونگی ضربه زدن به گوش را مشاهده کنید:

اگر به گلوی مهاجم دسترسی دارید، از آرنج و بازوی خود استفاده کنید تا ضربه محکمی به گردن او بزنید و نفسش را بند بیاورید. این باعث می شود که مهاجم کنار بکشد وبرای نفس کشیدن دوباره تلاش کند.
مرکزنیم تنه: یک نقطه دیگر است که شما می توانید با موفقیت به این قسمت حمله کنید. درست در بالای معده، زیر دنده است. اگر با یک فرد بلند قد مواجه باشید، ساده تر میتوانید این نقطه را بدست آورید. از آرنج یا مشت خود استفاده کنید و با کل بدن خود این ضربه را بزنید.
ناحیه کشاله ران نقطه ضعف شناخته شده در مردان است، بنابراین اگر شما این فرصت را دارید، از آن استفاده کنید! لگد محکمی به این نقطه بزنید و فرار کنید! زدن یک ضربه اساسی به این نقطه باعث بیهوشی یا بیحالی مهاجم میشود واین زمانی برای شماست تا ایمنی پیدا کنید و یا کمک بگیرید.
زانوها و پاها: مهاجم را با یک ضربه کاری در زانو و یا در سینه، ناتوان کنید. به این نقاط لگد بزنید بدون اینکه مهاجم با گرفتن دستتان مانع این کارشود.
مطمئنا شما می توانید ترکیبی از این تکنیک های دفاع شخصی خود را به منظورتسلیم کامل مهاجم خود انجام دهید.
[تصویر:  word-image-45.jpeg]
نقل‌قول: اطمینان حاصل کنید که از تمام قسمت های بدن خود که می تواند به عنوان یک سلاح بکار رود استفاده میکنید: سر، آرنج و زانو
استفاده این اعضا ها به طور طبیعی سخت است و با استفاده از نیروی مناسب ممکن است آنها را به سلاح های بسیار خوبی برای دفاع از خود تبدیل کنید. همچنین متوقف کردن اینها با تمام نیروی بدن شما. شما می خواهید مهاجم را ناتوان کنید تا او را نادیده بگیرید.
در اینجا ما آموزش تصویری در مورد چگونگی استفاده از سه تکنیک اصلی دفاع شخصی برای فرار از مهاجم را آورده ایم:

یکی از کارشناسان برجسته دفاع شخصی میگوید: خلاق باشید.
ما می دانیم زمانی که شما تحت حمله هستید شرایط سخت است اما با آرامش و کنترل خودتان موفق به فکر کردن به حمله می شوید. با چنگ زدن به هر چیزی می توانید از آن به عنوان یک سلاح استفاده کنید. حتی از کلید های خود می توانید برای ایجاد درد بیشتر استفاده کنید. البته، شما همیشه می توانید سلاح واقعی خود را مانند یک چاقو یا هر چیز دیگری داشته باشید. ما چند مقاله عالی درباره این موضوع داریم و از شما دعوت میکنیم بررسیهای خود را در مورد بهترین چاقوهای دفاع شخصی یا بهترین سلاح دفاع شخصی بخوانید.
تکنیک های دفاع شخصی برای محافظت از خود
چند مورد معمول وجود دارد که ممکن است یک مهاجم را هنگام تلاش برای بی حرکت کردن شما توقیف کرد. مطمئنا چند تکنیک متعارف دفاع شخصی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که خودتان را از این چنگال ها خلاص کنید و موقعیتی را به دست آورید که بتوانید به مهاجم حمله کنید.
نوع # ۱ – گرفتن مچ دست
در اینجا مهاجم مچ دست شما را می گیرد و شما را محکم نگه میدارد. تکنیک دفاع از خود اولیه پیدا کردن نقطه ضعف است. در این مورد، ضعیف ترین نقطه بین انگشت شست و چهار انگشت است. سعی کنید دست خود را بچرخانید (شما قادر خواهید بود بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر سخت است) برای اینکه قسمت کوچکی از بازوی شما در نقطه ضعف باشد و سپس دست خود را در این جهت فشار دهید، بدین ترتیب آزادی خود را به دست خواهید آورد.
سعی نکنید کسی که شما را نگه می دارد بکشید، یا ضربه بزنید زیرا تعادل خود را از دست می دهید و دیگر نمی توانید موقعیت خود را کنترل کنید. پس از اینکه شما آزاد شدید، می توانید یکی از روش های اصلی دفاع شخصی خود را که قبلا مورد بحث قرار داده ایم، اعمال کنید.
برای اطمینان از این که این حرکت رابه درستی یاد بگیرید، در اینجا یک ویدیو در مورد چگونگی آزاد کردن مچ دست وجود دارد:

نوع # ۲ – مسدود کردن از جلو و عقب
هنگامی که مهاجم گردن شما را میگیرد چگونه میتوانید از خود دفاع کنید؟ اولین ضربه مهار کردن دستان مهاجم وتلاش برای دور کردن آنها از اطراف گردنتان است ولی شما قادر به انجام این کار نخواهید بود. بازوهای مهاجم با قدرت دور گردن شما قرار گرفته اند و شما باید (به معنای واقعی کلمه) از زاویه دیگری مشکل را حل کنید. یکی از دستان خود را بر روی مری فرد مهاجم قرار دهید، درست در ناحیه گلو وبا قدرت بفشارید همان زمان بازوی خود را بازتر کنید و سعی کنید گردن خود را از دست مهاجم بیرون بیاورید. اطمینان حاصل کنید که انگشتانتان را محکم به گلوی او بفشارید و با تمام قدرت فشار دهید.
نوع# ۳ – آغوش خرس
این نوع نگه داشتن یا گرفتن جایی است که مهاجم به پشت شما می آید و بدن و سلاح شما را با دست محکم می گیرد. اگر می توانید، پای خود را بچرخانید (مخصوصا اگر شما یک خانم با کفش پاشنه بلند هستید)؛ اگر نه سعی کنید از آرنج خود برای ضربه زدن به سرمهاجم استفاده کنید. یکی دیگر از روش های خوب این است که انگشتانش را به سمت عقب دستش بفشارید تا بتوانید خود را از دست مهاجم رها کنید.
البته استفاده از تکنیک های خوبی برای دفاع شخصی وجود دارد، اما ما قصد داریم با این دو پسردر ویدیوی بالا به شما توضیح دهیم که چگونه از پس حمله یک خرس برآیید.
نوع # ۴ – موقعیت کوه
این یکی از سخت ترین موقعیت هایی است که باید از آن رهایی یابید. شما دوست ندارید بر روی زمین افتاده باشید در حالیکه یک فرد درشت هیکل بالای سرتان ایستاده باشد. چنین حالتی برای یک انسان ناچیز فرصتی برای تجاوز جنسی است، بنابراین شما باید بدانید چگونه با این موقعیت مقابله کنید و از آن خلاص شوید.
در اینجا چند تکنیک اصلی دفاع شخصی وجود دارد که به شما کمک میکند تا از یکی از بدترین موقعیتهایی که احتمالا در آن وجود دارید بیرون بیایید، اما ما توصیه میکنیم که این آموزش بصورت تصویری ارائه شود. آن را تماشا کنید و یاد بگیرید، چراکه ممکن است هرگزندانید فردا چه اتفاقی خواهد افتاد.
اینها تنها چند موقعیت است که هنگام برخورد با یک مهاجم ممکن است برایتان پیش بیاید اما تکنیکهای مورد استفاده برای فرار از آنها میتواند در موقعیتهای دیگری به شما کمک کند. اطمینان حاصل کنید که تکنیک ها را از لحاظ نظری یاد بگیرید و سپس آنها را در عمل اعمال کنید. ازشریک زندگی خود یا از یک دوست بخواهید که به شما کمک کند تمرین کنید تا مطمئن شوید که تکنیک را درست می شناسید.
به یاد داشته باشید: پس از سرکوب کردن مهاجم و ناتوان ساختن او، مشت و لگد زدن را ادامه ندهید زیرا این حمله را تشدید میکند و شما باید در برابرقانون پاسخگو باشید. فقط او را کنار بزنید و با زدن چند ضربه محکم اطمینان حاصل کنید که شما را تعقیب نخواهد کرد و در اسرع وقت از آنجا خارج نخواهد شد. مشت و لگد زدن را تا زمانی که به ایمنی برسید متوقف نکنید.
نقل‌قول: حتما بخوانید: بهترین ورزش رزمی در ایران و جهان برای دفاع شخصی کدام است؟
تکنیک های اصلی دفاع شخصی برای بزرگسالان و کودکان بسیار مفید است. مهاجمان کودکان را اهداف بدون دردسری در نظر می گیرند و هنگامی که با آنها مبارزه می کنند شگفت زده خواهند شد. اطمینان حاصل کنید که تمام خانواده خود را در مورد تکنیک های دفاع شخصی آموزش دهید و آنها را تا آنجا که ممکن است تمرین کنید. تمرین به شما کمک خواهد کرد تا در شرایط واقعی به درستی حمله کنید.

منبع
"I think there were a few plays here and there where you might look at it and be like that was a lack Aron Baynes Jersey of effort or just wasn't full speed," he said. "So I think it got a bad rap just because of a few plays.
In a largely meaningless game for every other potential starter on the Pittsburgh Steelers roster, the two Australians have no idea how things are going to shake out in and following Thursday night's exhibition finale against Carolina.
Former NFL player David Nelson, who played with Hernandez at the University of Florida, summed up the thoughts of many Wednesday after the verdict.
"You know, whatever it takes," the record-setting Brady said after throwing for four Patriots Jersey Super Bowl 53 touchdowns, including a 3-yarder to Julian Edelman with 2:02 remaining as New England rallied from a 10-point deficit. "Every team has a journey and Billy Hamilton Jersey a lot of people lost faith in us ... but we held strong, we held together, and it's a great feeling."
Point taken.
The Baltimore Ravens deny they tipped off the Indianapolis Colts about underinflated footballs before the AFC championship game.