تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: 12 نکته مهم آموزش شنا به کودکان که حتما باید بدانید! (قبل از شروع)
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در این نوشته، بیش از ۱۲ نکته بسیار کاربردی که پیش از شروع آموزش شنا به کودکان به آن نیاز دارید را به شما یادآوری می کنیم. این نکات برای یادگیری کودکان مبتدی-متوسط کاربرد دارد.
بخش اول– فیلم آموزشی
 
بخش دوم– نکات مهم آموزش شنا به کودکان
۱- بهترین سن برای یادگیری شنا
بطور کلی باید گفت که آموزش شنا به کودکان باید در زمانی اتفاق بیافتد که کودک آمادگی و علاقه خود را نسبت به شنا کردن نشان دهد. اگر کودک شما به بازی با آب در وان علاقه دارد می توانید آموزش شنا را شروع کنید. معمولا این سن از طرف موسسات معتبر شنا، یک سالگی در نظر گرفته می شود.
در واقع اگر کودک از آب نمی ترسد و می تواند در آب دست و پا بزند، تقریبا همه نشانه های آمادگی یادگیری شنا را دارد. در اینصورت بهتر است کودک را در کلاس های آمادگی شنا ثبت نام کنید تا حرکات و مهارت های پایه شنا مانند غوطه ور شدن و پا دوچرخه را یاد بگیرد.
[تصویر:  Swimming.jpg]
۲- همراهی کودک در آب
به دنبال کلاس هایی باشید که مادریا پدر و کودک همراه هم در آنها شرکت می کنند و توسط مربی متخصص اداره می شود. مربیان در این کلاس ها مواردی مانند ورود و خروج آب، حباب درست کردن، پا زدن رو به جلو و غوطه ور شدن به پشت را آموزش می دهند.
داخل استخر بازی های جالبی را که نیازمند حرکت دست و پا است، انجام دهید (برای مثال، توپی را به آن طرف استخر پرت کنید و از او بخواهید که آن را بگیرد) و او را روی شکم یا به پشت با کمک یک تکیه گاه (مثلاً روی دست تان) روی آب شناور کنید.
نقل‌قول: این نکته جالب را از دست ندهید: چگونه شنا کنیم؟ آموزش تصویری شنا در ۱۳ گام و به سادگی آب خوردن!
۳- نکات ایمنی یادگیری
حتی با وجود مربیان و غریق نجات، امنیت کودک در آب تامین نمی شود و هیچ کس به اندازه پدر و مادر نمی تواند از او مراقبت کند. زمانی که کودک نزدیک استخر یا داخل آن است، والدین باید همیشه با فاصله ای به اندازه یک بازو کنار او حضور داشته باشند. بهتر است از وسایل کمکی شنا مانند تیوپ یا قمقمه های شناور هم استفاده شود.  به او پوشک شنا بپوشانید تا از ورود مدفوع به داخل آب جلوگیری کنید، خطر اصلی متوجه سلامتی سایر شناگران است.
کلاس های ۳۰ دقیقه ای به مدت ۸ تا ۱۰ هفته توصیه می شود تا کودک مهارت های پایه را کسب کند تا در نهایت موفق به انجام حرکات همزمان و هماهنگ دست و پا شود.
[تصویر:  565270.jpg]
۴- نحوه شروع آموزش شنا به کودک
گام اول- زیر بغل کودک را گرفته و به آرامی همراه با او در آب را بروید تا احساس راحتی و آرامش را در محیطی آبی تجربه کند. به او لبخند بزنید و با او صحبت کنید تا نشان دهید این محیط جدید جالب و سرگرم کننده است.
گام دوم- کودک را محکم بگیرید و بگویید با پاهایش ضربه بزند سپس او را در سمتی از استخر نگه دارید تا بتوانید پاهایش را هدایت کنید. سپس این کار را با دستتان انجام دهید و زیر بغل کودک را بگیرید تا حرکت روی آب را احساس کند. در مورد کودکان بزرگ تر از kickboard (تخته شنا) استفاده کنید.
گام سوم- حباب های موجود در آب را بترکانید تا همان طور که در آب لگد می زند کودک عادت کند صورتش را در آب قرار دهد. بتدریج او را به نگه داشتن نفسش در آب تمرین دهید. او را در زیر آب همراهی کرده در زیر آب با او بازی کنید تا بتواند چشم هایش را باز نگه دارد.
گام چهارم- اطراف کمر و قفسه سینه کودک را بگیرید و سپس از او بخواهید با دست و بازو.در آب ضربه بزند. این حرکت را خودتان نشان دهید و سپس دستان کودک را هدایت کنید. سپس به او اجازه دهید به تنهایی این کار را انجام دهد و شما هم او را حمایت کنید. او را نگه دارید و او ضربه بزند.
گام پنجم- اجازه دهید کودک فاصله ای را از دیوار تا شما شنا کند.از فاصله های کم شروع کنید، فاصله ای که حدودا کودک با یک پرش به شما برسد. بتدریج فواصل را بیشتر کنید.
گام ششم- به او نشان دهید که چطور با چرخش و بالا آوردن سرش نفس بکشد تا وقتی از شما دور می شود بتواند جانش را نجات دهد.
[تصویر:  SAHM-Featured_What-You-Need-To-Know-Abou...r-Kids.jpg]
نکته مهم! در هر مرحله زمان را درنظر بگیرید.روز اول، اولین مرحله را انجام دهید. روز دوم، دوباره مرحله اول را انجام داده سپس مرحله دوم را انجام دهید. هر مرحله جدید را با مروری بر تمارین قبل آغاز کنید تا به مرحله جدید برسید درصورتی که کودک آمادگی لازم را بیابد.
باز هم هرگونه سوالی در موضوع آموزش شنا به کودکان دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.
منبع