تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: 5 نکته بسیار مهم در آموزش کاراته به کودکان 2 تا 8 ساله
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در این پست ۵ نکته مهم و کلیدی در اموزش کاراته به کودکان دو تا هشت ساله را به شما آموزش می دهیم. “آموزش کاراته در این کلاس واقعا رویایی بود”. این جمله ای است که همه مربیان کاراته دوست دارند از هنرجویانشان بشنوند بخصوص اگر کودک باشند.
۱-ساختار و تکرار
بچه های جوان و کودکان، ساختار و تکرار کردن را دوست دارند. بنابراین نباید از تکرار تمرینات مشابه ناراحت بود هنر جویان آنرا بخوبی یاد می گیرند و از تکرار لذت می برند.
بچه ها دوست دارند بدانند چه کاری انجام خواهند داد. بهمین دلیل بر قراری ارتباط مهم است. من دوست دارم از دستورات شفاهی در بیان کاری که الان انجام میدهم و اینکه بعد از چه حرکتی را تمرین می کنم، استفاده کنم. علاوه بر این تمام درس های ما با قوا نین مربی گری کاراته شروع می شوند این یک ساختار قابل پیش بینی برای هر درس بوجود می آورد. بنابراین کلاس کاراته باید جذاب بوده و مهارتهای که که بچه ها کسب کرده اند را بخوبی نمایش می دهد. (ساختار)
[تصویر:  c700x420-1.jpg]
۲-نظم و انظباط و قوانین محکم
کودکان باید بفهمند که چه چیزی در کاراته و در باشگاه قابل قبول و مطابق با قوانین است. اگر کودکی کار اشتباهی در باشگاه یا در خانه و در حین تمرینات انجام داد، باید یک تنبیه کوتاه و سرگرم کننده به او داد. مثلا ده بشین پاشو در ازای گوش نکردن به دستورات مربی.
یکی از راه های تلقین نظم و یادآوری قانون به آنها این است که در کلاس موقعی که مربی می خواهد صبحت کند، همه چهارزانو بنشینند و دست های شان را روی سینه خود گره کنند. همه آنها باید بفهمند که کاراته کلاس احترام است.
[تصویر:  Martial-Arts-Class-Kids-Karate.jpg]
۳-مسئولیت پذیری
بچه ها هر چیزی را یاد می کیرند آنها باید با یک حریف تمرین کنند. این کار برای آنها طبیعی است و سبب می شود بچه های با تجربه تر اطلاعات خود ر ا را به دیگران یاد دهند و در قبال کمک به بچه ها ی تازه کار احساس مسئولیت کنند. همچنین برای تشویق هر کودک تا اینکه جلوی کلاس بایستد و بگوید که هر کس چه کاری انجام دهد.
نقل‌قول: حتما این مطلب را بخوانید: همه آنچه که در مورد کاراته باید بدانید! (بهمراه فیلم تکنیک های آن)
من پنچ اصل اساسی را یاد گرفته و در خواست کمک می کنم که مربیگری کلاس را به عهد بگیرم. یک داوطلب انتخاب می شود تا به جلوی کلاس بیاید و تمرین انجام دهد، من پشت داوطلبی که می گوید هر کس چه کاری انجام دهد می ایستم.
۴-روابط خوب با مربی
اگر کودکی می خواهد قبل یا بعد از درس با آموزگار صحبت کند، اوباید احساس راحتی و آرامش داشته باشد. یک معلم باید در طول زمان از طریق رفتارش همواره یک راهنمای خوب برای دانش آموز باشد. به همین دلیل یک مربی کاراته باید در گفتار و کردارش دقت زیادی داشته باشد.
به این منظور که یک دانش آموز بداند چگونه و چه موقع مسله خودرا با او در میان بگذارد. من شخصا دوست دارم با دانش آموزانم در مورد زندگیشان صحبت کنم. بچه ها دوست دارند در مورد کارهای که انجام داده اند یا می خواهند انجام دهند صحبت کنند؛ مثلا یکی دانش آموز انم همواره در مورد بازی رکبی و اینکه چه مقدار از آن لذت می برد حرف می زند. یک راه خوب برای بهبود روابط، دانستن نام هر هنر جو می باشد.
نمایشگر ویدیو

00:00

00:00
۵-سرگرمی و بازی ها
به یاد داشته باشید: لذت بردن کلاس بخش مهمی از آموزش کودکان است.
بنا براین همه ی در سهای من، یک بازی در انتهای مسابقه دارند (حدا کثر به مدت ۵ دقیقه). دراین روش، درس برای کودک جالب خواهد بود می خواهد که دوباره به تمرین برگردد. اینجا سه مسابقه است که من معمولا در انتهای جلسات انجام می دهیم.
۱- مسابقه ی Yoi – در این بازی یا مسابقه، دانش آموزان مثل مجسمه می ایستند (گارد می گیرند). مربی در کلاس حرکت می کند سعی می کند تا حواس بچه ها را پرت کند یا آنها را بخنداند. دو دانش آموزی که می مانند (بعنوان برنده) آنها مقابل یکدیگر می نشینند. هر کدام از آنها که پلک بزند، باخته است.
۲-بازی Sinsei say – یک بازی معروف است که معلم های انگلیسی زبان انجام می دهند. اطلاعات بیشتر در اینجا
۳-بازی نینجا – هر کسی در یک گوشه اتاق یا سالن می ایستد. مربی هم در یک گوشه می ایستد. مربی پشتش را به بقیه می کند. هر کودک باید بطور یواشکی با حرکت گربه ای به سمت مربی حرکت کند. مربی در هر لحظه می تواند برگردد و اگر مربی حرکت یکی از هنرجویان را ببیند آن کودک، حذف می شود. برنده کسی است که کمر بند مربی را زودتر بگیرد.
این بازیها بسیار سریع، مناسب و مهم برای یادگیری کاراته کودکان هستند.
منبع