تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: 8 تکنیک MMA بسیار کاربردی که هر کاراته کار باید بداند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در این نوشته هشت تکنیک مهم MMA که هر ورزشکار کاراته کاری باید بلد باشد را به شما آموزش می دهیم. ورزش MMA سریع‌ترین ورزش در کل دنیاست. این ورزش مثل آتشدر حال گسترش است. اما به راستی، کاراته کاران از این ورزش چه یاد میگیرند؟
می دانید که کاراته واقعا یک هنر رزمی مرکب است. اوکیناوا محل تولد کاراته است. این مقاله توسط الیور که یک مبارز حرفه ای است و کمربند مشکی در کاراته دارد، نوشته شده است. او این ورزش را در بهترین جاهای امریکا و اروپا آموخته وکاراته رادر ژاپن نیز یاد گرفته است.
نقل‌قول: حتما این پست را هم بخوانید: همه آنچه که در مورد کاراته باید بدانید! (بهمراه فیلم تکنیک های آن)
و اما هشت تکنیک ام ام ای برای کاراته کاران
همان‌طور که میدانیم شکل اورجینال کاراته ساخت ضربه برای دفاع از خود و تکنیک‌هایی بی‌باکانه برای یک درگیری خطرناک با کمترین اثر می‌باشد. این حرکت سریع، خام و زشت بود.
درهرصورت بیشتر این تکنیکها در شکل تجاری آن (کاتا) مخفی شده‌اند و تنها با یادگیری کارکرد این تکنیکها قابل فهم خواهند بود.
این به این معنی است که کاراته بازان مدرن اغلب از تکنیک‌هایی که کاراته را در درجه اول مؤثر می‌سازد غافل هستند. (مگر اینکه آن‌ها موفق شوند که از کاتای bunkai که اغلب مردم نمی‌دانند رمزگشایی کنند).
۱-ضربات مشت
[تصویر:  http-cdn-karatebyjesse-com-wp-content-uploads-mm.jpeg]
مهم‌ترین سلاح برای یک رزمی کار
رزمی کار باید فاصله را تنظیم کرده حریف را دور نگه دارد و ضربه قدرتی را با دست عقب بزند. این ممکن است شبیه فن کیزامی زوکی از کاراته باشد اما مثل آن نیست. یک حرکت درست ایستادن پشت شانه هاو استفاده از پاها برای هل دادن مشت به سمت صورت حریف است بطوریکه وزن شما روی پایتان باشد. این می‌تواند یک حرکت دوتایی باشد (بدن-دست، دست-بدن).
اگر شما باکسانی مبارزه می‌کنید که حرکات زیادی را پرتاب می‌کنند شما ضربه دستشان را نگاه کنید حرکت اغلب برای پوشش دست استفاده می‌شود. به سمت پشت حریف دستتان را بچرخانید تا ضربه پا را به حداقل برسانید.
۲-هوک هدایت شده
[تصویر:  word-image-58.jpeg]
این یک حرکت K.O معمول در بوکس می‌باشد و نه در کاراته مدرن. چرا؟ زیرا در بیشتر تورنمنت‌های کاراته شما ضربه هوک را نمی‌بینید (بله این حرکت در بیشتر کاتاها بر ضد بدن وجود دارد). شما می‌توانید نیروی زیادی را برای اجرای یک هوک صحیح با استفاده از تمام نیروی ران و مفاصل تان بکار برید. این یک حمله اضافه به سر هست وقتی با یک مرحله از درگیری با حریف ترکیب می‌شود. شما باید از خطرات پرتاب پانچ‌ها به‌طرف یک بوکسر یا رزمی کار آگاه باشید.
۳-حرکات شانه
[تصویر:  http-cdn-karatebyjesse-com-wp-content-uploads-mm-1.jpeg]
یک حرکت دفاعی که خیلی دیده نمی‌شود در کاراته. حرکت شانه غالباً لغزش شانه نامیده می‌شود. اگر شما کسی را با یک حرکت سر به عقب رانده‌اید میدانید که چه حرکت سختی است. حرکت شانه یک راه دفاعی است که هنگام نزدیکی به حریف، حرکت پای شما را غیرممکن می‌کند. کاراته کاران حرکت پای زیادی دارند که برای ضربات کاری‌تر می‌تواند با حرکت شانه همراه شود.
نقل‌قول: نکته مهم! معرفی تمام سبک های معروف و اصطلاحات مهم در کاراته
۴-ضربات با پا به قسمت‌های پایینی
[تصویر:  http-cdn-karatebyjesse-com-wp-content-uploads-mm-2.jpeg]
این ضربات در کاراته دیده نمی‌شوند و این ضربات جلوگیرنده هستند. مگر اینکه در سبک کیوکوشین یا یوایچی ریو استفاده شوند.
یک ضربه سنگین پایین به پا می‌تواند حریف را کند کرده و به عقب براند و همچنین می‌تواند برای ترکیب شدن با حرکت حواس‌پرت کننده همراه با ضربه پانچ بکار رود. ضربه پهلویی درونی پایین معمولاً سریع و کوبنده است. برای شروع حرکت ترکیبی مناسب است در صورتی که ضربه بیرونی سنگین‌تر و آهسته‌تر است و برای یک حرکت انتهایی مناسب‌تر است. یاد بگیرید که ضربات پایین را با قلم پایتان قفل کنید برای اینکه حمله شما خطرناک‌تر باشد.
۵-از کار انداختن هر دوپا
[تصویر:  http-cdn-karatebyjesse-com-wp-content-uploads-mm-3.jpeg]
اساساً این فقط یک تکل است مثل چیزی که شما در فوتبال می‌بینید. گارد گرفتن و دویدن به سمت حریف با یک ضربه مستقیم و محکم، شانه را به سمت حریف گرفته او را نگه‌داشته از حرکت سر برای هل دادن حریف و برهم زدن تعادلش استفاده می‌کنید. هم‌زمان پاهای حریف را گرفته به سمت مخالف هل می‌دهید. حالا که شما این مکانیسم دفاعی را یاد گرفتید می‌توانید از خودتان با تکنیک دراز کشیدن دفاع کنید.
۶-تکنیک درازکش
[تصویر:  http-cdn-karatebyjesse-com-wp-content-uploads-mm-4.jpeg]
این تکنیک یک حرکت دفاعی در برابر حرکت دو پایی takedown است. پرتاب ران به عقب و کشیدن پا به پشت سر. آویزان کردن حریف از دوسو. پرتاب وزن خود بر پشت حریف بطوریکه او سعی می‌کند تا ضربه بزند. تلاش کنید تا او را بخوابانید. بازوان شما زیر بازوان او باشد تا او را از پاها آویزان کند. سرانجام با گذاشتن دست روی گردن و هل دادن سر حریف به پایین می‌توانید او را بچرخانید.
۷-تکنیک روی پا ایستادن
[تصویر:  http-cdn-karatebyjesse-com-wp-content-uploads-mm-5.jpeg]
هر کاراته کاری یقیناً در طول تمرین زمین می‌خورد. بهترین و سریع‌ترین راه برگشت تکنیک روی پا ایستادن نام دارد. به همین دلیل Jess متخصصانی را از کل جهان برای آموزش آن دعوت کرده است. موقع قرار گرفتن بر پشت یک دست را بر کف زمین بگذارید و در خلاف جهت پا بر کف زمین قرار دهید. حالا از دست دیگرتان برای هل دادن سر حریف به عقب استفاده کنید (مگر اینکه حریف ایستاده باشد) در حال کشیدن پای آزادتان به زیر، آن را پشتتان قرار دهید و روی پایتان بایستید.
۸-خلاصی زانو
[تصویر:  http-cdn-karatebyjesse-com-wp-content-uploads-mm-6.jpeg]
این تکنیک وقتی استفاده می‌شود که حریف شما را روی زمین کشیده است. شما باید بلافاصله از تکنیک خلاصی زانو استفاده کنید قبل از اینکه حریف شروع به مشت زنی کند. شروع کنید از پهلو و از زانو استفاده کنید برای هل دادن یکی از پاها به زیر و کشیدن پایتان از زیر حریف. وقتی اولین پایتان آزاد شد از طرف دیگر شروع کنید و حرکت دهید مفصل خود را به زیر حریف و تکرار کنید این حرکت را با پای دیگر تا موقعیت بهتری به دست آورید.
باز هم اگر سوالی در مورد این تکنیک ها و هنرهای کاربردی کاراته دارید در بخش نظرات مطرح کنید تا به آن پاسخ دهیم.

منبع