تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ایزو 14001 چیست؟؟؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ایزو 14001
[font=datis, Roboto, tahoma, sans-serif]چه چیز در ایزو 14001:2015 جدید است؟[/font]
در تابستان یک پیش نویس استاندارد بین المللی (DIS) نسخه اصلاح شده [font=datis, Roboto, tahoma, sans-serif]ایزو 14001 منتشر شد.[/font]
این نشریه به دنبال یک دوره رای گیری سه ماهه است که در تاریخ 28 نوامبر به پایان می رسد. هنگام رأی گیری کامل شده، ایزو نظرات منتشره از اعضای رأی خود را بررسی می کند. پس از آن FDIS (استاندارد پیش نویس استاندارد بین المللی – پیش نویس نهایی برای رای گیری) احتمالا منتشر خواهد شد، اما احتمال وجود دارد که مرحله FDIS از بین برود و در این صورت استاندارد پایان یافته منتشر خواهد شد. انتظار می رود نسخه جدید ایزو 14001 در اواخر سال 2015 منتشر شود. شرکت های گواهی شده و سازمان ها پس از تاریخ انتشار به دو تا سه سال می رسند تا به نسخه جدید ارتقا یابند.
پس چه چیزی باید یک شرکت برای آماده سازی برای انتقال صحیح به ایزو 14011: 2015 انجام دهد؟
Thorsten Sahlström، مدیر برنامه برای ایزو 14001 و ایزو 9001 در Intertek می گوید: «اولین گام این است که اطمینان حاصل شود که شما به خوبی مطلع هستید. “با سازمان صدور گواهینامه خود ارتباط برقرار کنید تا به آنچه در حال وقوع است، بپردازید. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که هر کس در سازمان آموزش مناسب دریافت می کند. ”
Thorsten Sahlström همچنین توصیه می کند که شرکت ها یک طرح پیاده سازی را طراحی کنند.
وی می گوید: “این باید بر مبنای تجزیه و تحلیل شکاف باشد که بر تغییرات استاندارد و جایی که سازمان در ارتباط با این تغییرات است را مورد توجه قرار دهد.”
 
[font=datis, Roboto, tahoma, sans-serif]تغییرات اصلی در نسخه جدید ایزو 14001[/font]
به دنبال استانداردهای جدید “ساختار سطح بالا” است. این بدان معنی است که استانداردها به همان شکل ساختار یافته اند و برخی از متن ها و تعاریف مورد استفاده یکسان هستند. این امر برای کسب و کارها را برای معرفی و حفظ سیستم های مدیریت یکپارچه آسان تر می کند.
الزامات سخت تر برای مدیریت ارشد شرکت و ارتباط قوی تر و واضح تر بین سیستم مدیریت محیط زیست شرکت و طرح کسب و کار آن. به عنوان مثال، کلمه “مدیریت”، به عنوان مثال، با “رهبری” جایگزین شده است تا اهمیت حضور فعال و توانایی مدیریت را برای اطمینان از اینکه کارکنان درک و اراده برای دستیابی به اهداف زیست محیطی شرکت را برجسته می کنند برجسته می کنند. اصطلاح “بررسی مدیریت” نیز تغییر یافته است، به “ارزیابی”، نشان دهنده یک پیوند واضح تر بین عملکرد سیستم مدیریت و نتایج مالی شرکت است.
تمرکز بر چشم انداز چرخه زندگی و ارتباط بین مدیریت محیط زیست و مسائل مربوط به CSR. یک استاندارد بالاتر نیز برای توانایی شرکت برای نشان دادن بهبود عملکرد محیطی و کنترل زنجیره عرضه از منظر زیست محیطی تعیین می شود. تأکید بیشتر نیز بر الزامات فعالیت های زیست محیطی شرکت ساخته شده توسط سایر سهامداران نظیر مشتریان، تامین کنندگان، سرمایه گذاران و جامعه به طور گسترده ای قرار دارد.