تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سمعک وزوز گوش
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اگر با مشکل سمعک وزوزو گوش مواجه هستید مطلب زیر از سمعک ساعی را در مورد وزوز گوش بخوانید.
وزوز گوش (Tinnitus) :
وزوز گوش چیست؟
وزوز صداهایی در سر هست، که ارتباطی به اختلالات روانی ندارد. صدا ممکن است هر جایی در سر یا در یک یا هر دو گوش شنیده شود. در حال حاضر هیچ روش علمی برای درمان وزوز گوش وجود ندارد. صدای زنگ، وِز وِز (صدای زنبور) یا سوت دائمی را به صورت 24 ساعت در روز در گوش تان تصور کنید، این صدا وزوز گوش نامیده می شود. بدون وقفه و همیشه وجود دارد. هیچ فرد دیگری به غیر از شما این صدا را نمی شنود، به علت اینکه این صدا محرک خارجی ندارد. اگرچه شما تنها کسی هستید، که می توانید این صدا را بشنوید، اما آن نتیجه تصور شما نیست.

انواع وزوز گوش :
وزوز گوش بین افراد ممکن است، خیلی متفاوت باشد. بنایراین شما ممکن است، انواع  متفاوتی از وزوز را تشخیص دهید. وزوز گوش از نظر شدت و نوع ممکن است خیلی متفاوت باشد. برخی وزوز گوش را صدایی با فرکانس بالا و شبیه به سوت توصیف می کنند، در صورتیکه برخی دیگر وزوز گوش را مانند صدای وِز وِز (صدای زنبور) یا صدایی شبیه کره داغ در ماهی تابه احساس می کنند. اما برخی هم صدای ضربان دار، که ریتم یکسانی با ضربان قلبشان دارد را تجربه می کنند. این نوع از وزوز، وزوز تپشی (Pulsatile) نامیده می شود.

علل وزوز گوش :
علت وزوز گوش چیست؟
علل وزوز گوش ممکن است متفاوت باشد. اما شایعترین علت وزوز گوش در معرض سر و صدای بلند قرار گرفتن می باشد. همچنین وزوز گوش ممکن است در اثر داروها، بیماری ها، استرس و صدمات سر بوجود آید.

چند نفر مبتلا به وزوز گوش هستند؟
هیچ فردی نمی داند چند نفر مبتلا به وزوز گوش هستند. تقریبا همه ما وزوز را بصورت موقتی تجربه کرده ایم. شاید چند ساعت بعد از کنسرت یا هر وضعیتی که گوش های ما در معرض سر و صدای بلند قرار بگیرد. اما در برخی موارد وزوز گوش دائمی و یا بلندتر می شود. اکثر افراد مبتلا به وزوز گوش بیان می کنند،که آن خیلی ناراحت کننده و آزارنده می باشد.

بر حسب آمار انجمن وزوز گوش آمریکا، 45 میلیون آمریکایی با وزوز گوش مبارزه می کنند. در آلمان تخمین زده می شود، که 19 میلیون نفر وزوز گوش را تجربه کرده اند و 7/2 میلیون آلمانی وزوز گوش دائمی دارند و از این تعداد یک میلیون نفر وزوز گوش خیلی شدید دارند. انجمن وزوز بریتانیا تخمین می زند، که 10% جمعیت انگلستان به وزوز گوش مبتلا می باشند.
عوارض وزوز گوش :
اکثر افراد مبتلا به وزوز گوش عوارض آن را نیز تجربه می کنند. این عوارض ممکن است، مشکلات روان شناختی، جسمانی و اجتماعی باشد. همچنین برخی استرس، خستگی، مشکلات عاطفی و افسردگی را تجربه می کنند.

درمان وزوز گوش :
آیا وزوز گوش را می توان درمان کرد؟
برخی معالجه یا درمانی برای وزوز گوش پیشنهاد می کنند و برخی محصولاتی را برعلیه وزوز گوش، اما در حال حاضر هیچ روش علمی برای درمان آن وجود ندارد. با این حال، انواع مختلفی از روش ها وجود دارد، که می تواند به افراد کمک کند، تا با وزوز گوش شان زندگی کنند.
برای مشاوره پزشکی، دندانپزشکی و روانشناسی به لینکهای زیر مراجعه کنید:

http://www.iraniandoctor.org/
http://www.iraniandentist.org/
http://www.iranianpsychologist.org/