تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سرویس و نگهداری آسانسور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
[font=Arial, sans-serif]سرویس و نگهداری آسانسور[/font]

سرویس و نگهداری آسانسور عبارتست از بازیینی کلی قطعات نصب شده و نظارت مستمر بر عملکرد کلی سیستم پس از نصب آسانسور. بطور کلی هیچ سیستم یا مکانیزمی وجود ندارد که نیازمند سرویس و نگهداری و بازبینی دوره ای نباشد به ویژه سیستمهایی که ایمنی آنها نقش اساسی در عملکرد کلی سیستم ایفا می نماید و خرابی آنها باعث خطرات احتمالی جانی می گردد. از اینرو اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور کمتر از اهمیت نصب آسانسور نبوده و یک آسانسور صرفنظر از نوع آن و شرکت سازنده آن ، می بایست بطور منظم و حداقل ماهانه یک بار توسط شخص یا اشخاص متخصص تحت بازرسی منظم قرار گیرد.
سرویس و نگهداری آسانسور را از لحاظ توجیه پذیری اقتصادی نیز می توان بررسی نمود. بطور کلی بدیهی است اگر قطعه یا قطعاتی در شرف خرابی یا آستانه فرسودگی قرار بگیرند در صورتیکه به موقع تعویض یا تعمیر نگردند احتمالا باعث اختلال در عملکرد قطعات دیگر نیز خواهند بود، و یا ممکن است خرابی آنها صدمات جبران ناپذیری به کل سیستم وارد نماید. حتی وقوع خطرات جانی در بدترین حالت ممکن است. فرض کنید طنابهای فولادی (wire ropes) آسانسور یا همان سیم بکسل آسانسور در آستانه فرسودگی قرار گرفته است . این فرسودگی و یا خوردگی سیم بکسلها باعث خوردگی فلکه های کششی موتور و هرزگرد می شود بنابراین فلکه های کششی نیز در معرض فرسودگی قرار میگیرند و در حالتیکه ترمز ایمنی آسانسور (پاراشوت) فعال و تنظیم نباشد پارگی سیم بکسل باعث سقوط آسانسور شده و منجر به آسیب های جبران ناپذیر جانی و مالی خواهد بود.
بنابر مطالب فوق از لحاظ توجیه پذیری اقتصادی و از لحاظ ایمنی و منطقی یک آسانسور صرف نظر از نوع و شرکت سازنده میبایست بطور منظم و حداقل ماهانه یک بار توسط افراد دارای صلاحیت، تحت بازرسی منظم قرار گیرد. در هر بازرسی ماهانه و ادواری، آسانسور بر اساس یک چک لیست بازرسی شده و وضعیت موارد موجود در چک لیست به مدیر ساختمان ارائه می گردد و تعمیرات بر اساس سوابق چک لیست آسانسور صورت میگیرد. برای ایمن کردن، تعمیر و سرویس و نگهداری آسانسور ساختمان با پایین ترین قیمت در تهران و کرج با شماره زیر تماس بگبربد:
09309220618
بالابر فروشگاهی – بالابر مغازه ای
بالابر فروشگاهی جهت حمل بار بین طبقات فروشگاه ها و مغازه ها استفاده می شود. مکانیزم عملکرد بالابر مغازه ای مانند بالابر ساختمانی می باشد با این تفاوت که دارای ضریب اطمینان بالاتری است. همچنین زیبایی در ساخت بالابر مغازه ای یا کالابر حائز اهمیت است.
جهت حمل بار بین طبقات فروشگاه ها و مغازه ها از بالابرفروشگاهی یا کالابر یا همان بالابر مغازه ای استفاده می گردد. نحوه عملکرد بالابر مغازه ای بدین صورت می باشد که شاسی در جهت ناودانی ها توسط قدرت موتور و گیربکس به وسیله سیم بکسل جابه جا می گردد. در زمان رسیدن بالابر به طبقه مدنظر با برخورد کف شاسی به میکروسوئیچ ها برق موتور قطع می گردد و بالابر در طبقه مدنظر می ایستد. رایج ترین نوع بالابرهای مغازه ای نوع ۳۰۰ کیلویی می باشد.

کاربرد بالابر فروشگاهی | مغازه ای
– جهت جابجایی مواد اولیه فروشگاه های پوشاک، حمل کتاب، ابزارآلات، مواد غذایی، قطعات خودرو، قطعات صنعتی، جابجایی و انتقال بار در فروشگاه ها، مغازه ها، رستوران ها و انبارها به کار می رود.
– انتقال نفر در فروشگاه ها و مغازه ها (نکته بسیار مهم: در بالابر مغازه ای اگر قصد حمل نفر را داشته باشیم حتما باید از سیم بکسل های نتاب و بسیار قوی با ضریب اطمینان بالا استفاده کنیم همچنین موتور حتما باید ترمز دار گردد.)
– از بالابر فروشگاهی همچنین می توان در ساختمان های پله دار جهت انتقال و جابه جایی افراد ناتوان به عنوان بالابر حمل بیمار یا معلول بر استفاده نمود. اما همان طور که ذکر کردیم اگر بخواهیم با این نوع بالابرها، نفر حمل کنیم استفاده از سیم بکسل های نتاب و با ضریب اطمینان بالا و موتورهای ترمزدار اجباری می باشد.


[font=-apple-system, BlinkMacSystemFont,]بالابر رستوران[/font]

مزایای بالابر فروشگاهی
 
[list=1]

[*]جهت بالا بردن ضریب اطمینان در هر طبقه از دو عدد میکروسوئیچ (سنسور اطمینان) استفاده می گردد.

[*]مکانیزم عملکرد بالابر مغازه ای مانند بالابر ساختمانی می باشد اما ضریب اطمینان بالاتری دارد.

[*]تمامی تجهیزات دستگاه به صورت پیچ و مهره ای و مطابق با استانداردهای آسانسور می باشد.
[/list]
اگر مغازه و فروشگاه دارید و به دنبال خرید یخچال صنعتی می گردید یا نیاز به تعمیر یخچال صنعتی دارید با نگین سرما تماس بگیرید تا شما را در خرید محصولاتاشان راهنمایی کنند.
هزینه سرویس های دوره ای  آسانسور

[تصویر:  bazresi-asansor.png]
 
[تصویر:  type-of-bazresi.png]
سرویس کاران مقیم

تمامی آسانسور ها مسافربر که نفرات را میبرد،باری و خودروبر باید حداقل ماهی یک بار سرویس و مورد برسی قرار گیرند تا با به بهترین نحو و با کمترین خرابی به کار خود ادامه دهند. سرویس و نگهداری آسانسور ها به قدری اهمیت دارد که در بسیاری از برج ها یا ساختمان های اداری و تجاری سرویس کاران به صورت دائم و مقیم حضور دارند و سرویس و بازدید آسانسور ها به صورت روزانه انجام میشود.

از مزیت های سرویس کاران مقیم این است که :
[list=1]
[*]موارد آسانسور به صورت روزانه دیده شده و در چک لیست نوشته میشود
[*]و دیگر اینکه  هر لحظه که مشکلی برای آسانسور پیش آید بلافاصله سرویس کار سر آسانسور حاضر است و میتواند ایراد را رفع کند.
[/list]


چک لیست سرویس و بازرسی آسانسور

مواردی که تکنسین های شرکت بنیس فراز در بازدید ها مورد برسی قرار میدهند و در چک لیست مخصوص بازرسی آسانسور یادداشت میکنند عبارتند از:

[تصویر:  elevator-checklist.png]
 
الف: بازدید موتور خانه  که شامل

۱:بازدید از موتورخانه و جلوگیری از هرگونه استفاده غیر مجاز که خطر آفرین میباشد.
۲:بازدید روغن یاتاقان های الکتروموتور و روغن گیربکس
۳: بررسی احتمال روغن ریزی موتور گیربکس
۴: تمیز کردن گیربکس و دیسک ترمز
۵: گزارش صدا و لرزش غیر عادی موتور گیربکس
۶: بازدید از فلکه های اصلی و هرزگرد و شیارهای سیم بکسل ها+
۷: بازدید مگنت ترمز و تنظیم آن
۸: بازدید و تنظیم کفشک های ترمز
۹: بازدید از فن موتور، عملکرد صحیح الکتریال و مکانیکال
۱۰: بازدید از گاورنر و عملکرد صحیح آن
۱۱: بازدید از کنتاکتورها و رله ها
۱۲: بازدید سیم بکسل های اصلی و گاورنر
۱۳: بازدید از محکم بودن ابلو فرمان در محل استقرار
۱۴: بازدید از عملکرد صحیح تابلو فرمان و تمیز کردن آن (عملکرد صحیح کنترل بار یابی متال ها و کنترل فاز و فیوزها )
۱۵: محکم نمودن اتصالات ترمینال های فرمان و قدرت
۱۶: کنترل عملکرد صحیح کنترل بار و کنترل فاز و فیوزها و بی متال ها و مدار ایمنی
۱۷: کنترل عملکرد صحیح ترموسات راه انداز فن موتور
۱۸: بازدید از تابلو برق سه فاز شهری (کلید سه فاز،فیوز فشنگی و مینیاتوری )
۱۹: حصول اطمینان و عدم براده ریزی موتور و گیربکس و فلکه هرزگرد
۲۰: آچار کشی پیچ و مهره های پایه موتور و گیربکس
۲۱: بازدید از وضعیت استقرار لاستیک های ضربه گیر زیر شاسی موتور
۲۲: بازدید از عملکرد صحیح سیستم تهویه
۲۳: بازدید از کوپلینگ های موتور و گیربکس های کوپل وسط
۲۴: بازدید از کلیه محل های گریس خور
۲۵: بازدید از لنت ترمز
 
ب: چاه آسانسور(مکانیکال-الکتریکال)

[تصویر:  chahak-asansor.png]

۱: بازدید از اتصالات سر و ته زنجیر جبران و رولینگ های زنجیر ( در صورت موجود بودن )
۲: بازدید از طناب کشی داخل زنجیر جبران در صورت وجود
۳: بازدید از کلیه ادوات مکانیکال داخل شفت مستند پرچم ها ، پایه سوئیچ ها ، فلکه رگلر پاراشوت ، ضربه گیرها
۴: بازدید از ریل های راهنما و وزنه شامل : پشت بندها ، لقمه ها ، نظافت ریل ها ( در صورت نیاز شستشوی ریل ها هر شش ماه یک بار)
۵: بازدید از بتن سقف چاه ( علایمی مانند ترک خوردگی و با نشست بتن وجود نداشته باشد و در صورت مشاهده سریعا گزارش شود )
۶: بازدید از کلیه میکروسوئیچ ها ( حد ، دور انداز ، استپ ) سوئیچ رگلر و کلید استپ ته چاه
۷: بازدید از تراول کابین ، بست های تراول کابین
۸: تمیز کردن آهن ربا ها ( در صورت استفاده از این نوع )
۹: روشنایی داخل چاه ( چراغ های تونلی )
۱۰: مرطوب کردن بسیار اندک کف چاله ( جهت جذب ذرات گرد و غبار داخل چاه و غبار روبی )
۱۱: شستشوی کنتاکت قفل ها ( با اسپری کنتاکت شوی خشک یا هر ماده مناسب دیگر )
 
ج: عملکرد درب کابین

۱: بازدید از عملکرد صحیح مکانیسم سر درب کابین همراه با کلیه ادوات ثابت و متحرک اعم از مکانیکال و الکترال شامل : قرقره های زیر و بالای ریل ها ، سیم بکسل ، ریل ها و غیره )
۲: بازدید از عملکرد اجزای ایمنی شامل : فتوسل ، سنسور فشار ، کنتاکت و پل نبودن هر یک از آن ها )
۳: بازدید و نظافت شیار های سیل ، کفشک های زیر درب ها
۴: تنظیم نبودن درب ها نسبت به کابین ( تنظیمات عرض نسبت به پانل های جلوی کابین و شاقولی بودن درب ها )
د:کابین آسانسور(الکتریکال-مکانیکال-زیر و رو و داخل کابین)
۱: کشش سیم بکسل ها و بررسی زدگی و شکستگی و خوردگی و باز شدن بافت سیم بکسل ها و بازدید از سر بکسلها
۲: لق نبودن کابین و وزنه ( تنظیم کفشک ها )
۳: صداگیری و کابین و وزنه ( آچار کشی در صورت نیاز )
۴: پر کردن روغندان ها و بررسی عملکرد  صحیح نمد روغندان ها
۵: آچار کشی لرزه گیر های بالا و پایین کابین
۶: بازدید از یوک کابین از جهت تراز بودن عدم خمیدگی
۷: عملکرد دستی فلکه های پاراشوت و فیلر گیری
۸: بازدید و حصول اطمینان از عملکرد صحیح کلید قطع کن پاراشوت
۹: بازدید از کلید اورلود و فول لود در صورت وجود
۱۰: بازدید از جعبه روزیون و کلیدهای مربوط به پریز آن
۱۱: بازدید از اتصالات درب کابین به سقف
۱۲: بازدید از عملکرد مگنت درب باز کن
۱۳: درستی عملکرد شستی های فرمان
۱۴: درستی عملکرد کلیدهای ( STOP , DO , DC )
۱۵: درستی عملکرد کلید زنگ اضطراری ( در دو حالت قطع و وصل برق )
۱۶: بازدید از آینه، دستگبره و پاخور و سقف کاذب
۱۷: عملکرد درب های اتوماتیک ( طبقات ) برای آسانسورها
۱۸: بازدید از کارکرد صحیح مکانیسم سر درب ها و هماهنگ بودن با درب کابین ( وضعیت کمان سر درب کابین نسبت به قفل های طبقات )
۱۹: بازدید از کفشک های زیر درب ( اتصالات ، صفحه فلزی داخل شیار ، سلامت لنت یا نمد مربوطه )
۲۰: نظافت شیار های سیل
۲۱ خود بسته شو درب ها
اگه دنبال بالابر خانگی واسه خونتون هستین پیشنهاد من بالابر های  شرکت پارس ایمن الکترونیک هست.
برای سفارش و خرید بالابر خانگی پیشنهاد من، بالابر خانگی شرکت پارس ایمن الکترونیک هست. شماره تماس : 09122876989
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтlactogenicfactorсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтselectivediffuser.ruсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт
صفحه‌ها: 1 2