تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: محاسبه فوق العاده ماموریت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
محاسبه فوق العاده ماموریت
به کارگران و کارمندانی که بر اساس قرارداد یا موافقتهای بعدی به ماموریتهایی خارج از محل خدمت خود اعزام میگردند فوق العاده ماموریت تعلق می‌گیرد. در هنگام محاسبه فوق العاده ماموریت شرط بر این است که کارگر برای انجام کار حداقل ۵۰ کیلومتر از محل کار اصلی خود دور گردد و یا مجبور باشد حداقل یک شب در محل مأموریت توقف کند.
در محاسبه فوق العاده ماموریت این مبلغ برابر با یک روز حقوق معمول  استبه این معنا که در ازای یک روز ماموریت علاوه بر یک روز حقوق عادی ، یک روز حقوق ثابت هم به‌عنوان حق ماموریت دریافت مینماید که از مزد پایه ی روزانه ان فرد نباید  کمترشود.
چند نکته در ارتباط  با فوق العاده ماموریت
·[font=Times New Roman]       [/font]انجام وظیفه در طی مأموریت همانند انجام وظیفه درمحل کار اصلی میباشد و از این رو  هر نوع حادثه ای که  درمدت مأموریت اتفاق افتد حادثه ضمن کار محسوب میشوددر صورتیکه برای افرادی که به ماموریت اعزام شده اند حادثه ای رخ دهد حادثه ی ناشی ازکار محسوب میشودو فرد مورد نظر مشمول دریافت مستمری ناشی از کار میشود و در صورت فوت خانواده ی وی از مستمری بر خوردار میشوندلازم به ذکر است این موضوع با سابقه کار فرد ارتباطی ندارد.
·[font=Times New Roman]       [/font]در صورتی که کارگر از انجام دادن دستور کارفرمای خود در رابطه با اعزام به ماموریت سرپیچی کند چنانچه در قرارداد اولیه و یا در شرح شغل کارگر اعزام به ماموریت پیش بینی نشده باشد کارگر تکلیفی برای انجام ماموریت (موضوع ماده ی 46 قانون کار) نداردعدم انجام ان قصور در انجام وظیفه نمیباشد.
·[font=Times New Roman]       [/font]در قانون کار محدودیتی از لحاظ مدت زمان ماموریت پیش بینی نگردیده است و مشخص کردن مدت ان با رعایت ماده ۴۶ قانون کاراز طریق  توافق طرفین خواهد بود.
نکاتی در رابطه با محاسبه فوق العاده ماموریت
·[font=Times New Roman]       [/font]علاوه بر فوق العاده مأموریتی که در ماده ی 46 قانون کار پیش بینی شده کارفرما مکلف به تهیه ی وسیله ی رفت و برگشت کارگران و هزینه ی رفت و امد انها است. در رابطه با هزینه خوراک مسئولیتی ندارد و هزینه ی محل اقامت نیز با توافق طرفین صورت میگیرد.
·[font=Times New Roman]       [/font]بر اساس ماده ۴۶ قانون کار در محاسبه فوق العاده ماموریت در صورتیکه شرایط خاص باعث انجام ماموریت بیش از یک بار در روز بشود ماموریتهای انجام شده در یک روز مجموعا یک مورد محسوب میشود  و فوق العاده مأموریت برای یک روز پرداخت میشود.
·[font=Times New Roman]       [/font]فوق‌العاده ماموریتی که به فرد پرداخت می‌گردد، مشمول کسر حق‌بیمه نمیباشدولی بهتر است یک نسخه از حکم ماموریت به سازمان تامین‌اجتماعی ارسال گردد  تا در صورتی که کارگر درطی  ماموریت دچار حادثه شود  و به خدمات درمانی یا مستمری نیاز  پیدا کرد بتواند با سهولت تحت حمایت‌ قرار گیرد.
نوشته شده در بخش حسابداری مشاورین تهران و شرکا
 
 
جستجوهای مرتبط با ما: شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران، حسابداری در تهران،مشاور مالی و مالیاتی،  مشاوره مالی و مالیاتی، مشاوره مدیریت مالی، مشاور مدیریت مالی