تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ايده هاي وسوسه انگيز طراحي کابينت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ايده هاي وسوسه انگيز طراحي کابينت
ارائه ايده هايي جديد درباره رنگ و طرح کابينت آشپزخانه که مي تواند شما را در انتخاب کابينت مناسب براي آشپزخانه تان ياري نمايد.



[font=iransans] همانطور که مي دانيم امروزه صنعت کابينت سازي به دليل پيشرفت وسايل و ابزارهاي ساخت و ساز آن و مواد مورد استفاده، شامل تنوع بسيار بالايي است. بطوري که گاهي ممکن است انتخاب کابينت مناسب براي آشپزخانه منزلتان امري چالش برانگيز باشد. از اينرو در اينجا چندين ايده ي وسوسه انگيز طراحي کابينت را مطرح مي کنيم که مي تواند به انتخاب مطمئن و راحتتر شما کمک کند. انتخاب شما مي تواند بر اساس رنگ کابينت و يا مواد استفاده شده در آن باشد.

انتخاب کابينت بر اساس رنگ
در گذشته تنوع رنگي بسيار کم بود و تنها رنگ هاي اصلي در لوازم خانه و آشپزخانه استفاده مي شدند اما امروزه تنوع رنگي آنقدر بالا رفته که انتخاب ترکيب رنگي مناسب با فضاي مورد نظر، بايد دقيق صورت گيرد تا هارموني و زيبايي را در محيط ايجاد کند. شما مي توانيد هرنوع کابينتي را که مايل هستيد بر اساس رنگ انتخاب کرده و سفارش دهيد. در اينجا به چند ترکيب رنگي بسيار زيبا و جذاب اشاره مي کنيم.


کابينت هاي ساده و براق
اگر فضاي آشپزخانه شما باز، وسيع و پر از نور کافي است، با انتخاب کابينت هاي رنگ تيره و سير مي توانيد تضاد زيبايي را ايجاد کنيد. در اين صورت، رنگ هايي همچون خاکستري تيره و يا حتي مشکي، ديگر آنطور تيره به نظر نمي رسند. اگر طرفدار سادگي هستيد اين نوع کابينت هاي ساده و براق مي توانند انتخاب خوبي براي شما باشند.

[تصویر:  sipmle%20and%20sleek.jpg]
کابينت هاي خاکستري
رنگ خاکستري کابينت مي تواند تضاد بين رنگ مشکي و سفيد را ملايم تر کند. همچنين مکمل خوبي براي لوازم استيل در آشپزخانه است.

[تصویر:  gray.jpg]
کابينت هاي تمام مشکي
کابينت هاي تمام مشکي با صفحات روي کابينت و فلزات جنس برنجي بسيار مد مي باشند. استفاده از رنگ برنجي باعث مي شود رنگ مشکي کابينت ها گرمتر بنظر برسد و حس باستاني و عتيقه بودن به آن مي دهد.

[تصویر:  all%20black.jpg]
کابينت هاي سفيد رنگ 
اگر داراي آشپزخانه اي با سبک قديمي و روستايي هستيد و قصد داريد کمي مدرنيته به آن اضافه کنيد، کابينت آشپزخانه را فراموش نکنيد. کابينت هاي سفيد رنگ با لوازم آشپزخانه ي استيل کمک مي کنند تا حس تازگي و تميزي القا شود.

[تصویر:  white.jpg]
کابينت هاي فيروزه اي
 استفاده از رنگ جذاب فيروزه اي در کابينت ها باعث مي شود که وقتي از پشت شيشه هاي کابينت يک آشپزخانه سنتي به آنها نگاه مي کنيد، حس کسل کنندگي که رنگ سفيد القا مي کند، تبديل به حس سرزندگي شود. بنابراين استفاده از کابينت هاي فيروزه اي مي تواند موجب ميزان روحيه بخشي بالايي شود.

[تصویر:  turquoise.jpg]
کابينت هاي خط دار
براي جلوه دادن به يک آشپزخانه مدرن، بايد توجه زيادي به نور داشت. استفاده از براق کننده بر روي کابينت ها باعث مي شود که نور دوباره به داخل محيط بازتاب شود. کابينت هاي خط دار مي توانند اين نور را فراهم کنند.

[تصویر:  striated.jpg]
کابينت هاي آبي سير
کابينت هاي آبي سير همراه بين کابينتي هاي فيروزه اي، ترکيب بسيار خوبي براي آشپزخانه شما مي باشد. مي توانيد لذت کافي را از اين ترکيب زيبا ببريد.

[تصویر:  bold%20blue.jpg]
کابينت هايي با رنگ متضاد
ايجاد تضاد رنگي مناسب هنگامي که قصد داريم زمينه رنگي سفيد خود را همچنان حفظ کنيم، امري چالش برانگيز مي باشد، به اين منظور مي توان از فلز مناسب استفاده کرد. از اين رو مي توانيد لولاهاي سبک قديمي و رنگ تيره را به کابينت هاي خود اضافه کنيد و هارموني جالبي را با اين کابينت هاي رنگ متضاد در محيط آشپزخانه خود  داشته باشيد.

[تصویر:  contrasting.jpg]
کابينت هاي آبي روشن
آبي و خاکستري ترکيب بسيار زيبايي براي آشپزخانه شما هستند. ترکيب اين دو رنگ بسيار جالب و آرامش بخش است. اگر از جزيره ي خاکستري براي آشپزخانه خود استفاده کرده ايد، بهتر است که رنگ کابينت ها آبي روشن باشد.

[تصویر:  light%20blue.jpg]
کابينت هاي نارنجي رنگ
شايد استفاده از رنگ نارنجي براي آشپزخانه ايده خوبي به نظر نرسد اما اين تصوير ثابت مي کند که اين رنگ، آشپزخانه را شيک تر مي کند. استفاده از بين کابينتي طرح دار با گل هاي مشکي باعث مي شود که اين کابينت هاي نارنجي رنگ خيلي تيره به نظر نرسند.

[تصویر:  orange.jpg]
کابينت هاي مشکي براق
از رنگ هاي انعکاسي و براق براي کابينت هاي جنس آبنوسي خود استفاده کنيد تا جلوه بيشتري داشته باشند. اين ترکيب رنگي مناسب آشپزخانه هايي است که پر از نور طبيعي هستند. با داشتن کابينت هاي مشکي براق مي توانيد محيطي کلاسيک داشته باشيد.

[تصویر:  glossy%20black.jpg]
کابينت هاي آبي دريايي
آبي و سفيد يکي از بهترين ترکيب هاي کلاسيک هستند که مي توانيد داشته باشيد. اگر دنبال رنگي هستيد که خيلي سير نباشد، کابينت هاي آبي دريايي پررنگ را امتحان کنيد که نسبتا خنثي تر است.

[تصویر:  navy%20blue.jpg]
انتخاب کابينت بر اساس طرح و مواد سازنده آن
تنوع مواد تشکيل دهنده و طرح کابينت نيز مثل تنوع رنگي روزبه روز بيشتر و تبديل به امري تخصصي شده استو نياز به بررسي دقيق دارد. در اينجا چند مثال از انتخاب کابينت براساس طرح و مواد سازنده آن، بررسي مي کنيم.

کابينت هاي درب شيشه اي
براي داشتن فضايي زيباتر، از کابينت هاي درب شيشه اي استفاده کنيد. اگر نگران ريخت و پاش درون آن هستيد، شيشه هاي طرحدار انتخاب کنيد تا وسايل داخلي آن را مخفي نگه دارد.
کابينت هاي قفسه دار
به منظور ايجاد احساس راحتي و آسودگي، از جزيره هايي استفاده کنيد که کابينت و قفسه همراه خود دارند. مي توانيد از وسايل آشپزخانه خود در کابينت ها نگه داري کنيد و کتاب هايتان را در قفسه ها انباشته کنيد.
کابينت هاي پايه دار
آيا دنبال آخرين ترفند براي تميز کردن آشپزخانه هستيد؟  ارتفاع کابينت هايتان را بالا ببريد. با اينکار ديگر خرده هاي غذاهايتان زير کابينت ها و بين سطوح آنها انباشته نمي شوند و فضاي آشپزخانه بازتر به نظر مي رسد.

کابينت هاي مواد ترکيبي
اين کابينت هاي مواد ترکيبي از ترکيب دو نوع مواد مختلف ساخته مي شوند. مثلا در آشپزخانه زير، ماده استفاده شده براي کابينت ها چوب صنوبر بوده و از کشوهاي استيل براي ايجاد هارموني مناسب استفاده مي شود.

کابينت هاي کشويي
درب هاي دست ساز کابينت هاي آشپزخانه ي سبک ژاپني، بجاي اين که رو به بيرون باز شوند، بصورت کشويي رو به کنار باز مي شوند و به همين خاطر فضاي کمتري را در آشپزخانه مي گيرند. از اين رو کابينت هاي کشويي انتخاب مناسبي براي آشپزخانه هايي مي باشد که فضاي کافي ندارند.

 کابينت هاي شيشه مات
 کابينت هاي شيشه مات مي توانند يکي از بهترين انتخاب ها براي شما باشند. اين شيشه ها که نيمه شفاف هستند با وجود اينکه واضح و روشن به نظر مي رسند اما همچنان اين قابليت را دارند که وسايل داخل کابينت را پنهان کنند و ديگر از بيرون مشخص نشوند.

کابينت هاي بدون فلز
دستگيره ها و لولاها را فراموش کنيد. مي توانيد کابينت هاي چوبي همراه با دستگيره هايي داشته باشيد که به جاي استفاده از فلز، جاي دستگيره برش داده شده است. اين نوع کابينت هاي بدون فلز با اين که ممکن است خيلي ساده جلوه کنند اما طرح چوب زيبايي خاصي به آن مي دهد.

کابينت هاي درب آينه اي
اگر آشپزخانه شما کوچک است و کمبود فضا داريد، مي توانيد بر روي درب هاي کابينت هاي خود آينه استفاده کنيد و با اين کار فضاي آشپزخانه شما بزرگ تر جلوه خواهد کرد.

کابينت هاي ساحلي
اگر آشپزخانه ساحلي داريد، مي توانيد از کابينت هاي قاب پروفيلي با لولاهاي رنگي و چفت هاي مشکي استفاده کنيد. استفاده از تخته هاي بلوط براي کف آشپزخانه باعث مي شود فضا روشن تر و بازتر به نظر برسد.

کابينت هاي هايگلاس
استفاده از کابينت هاي تمام سفيد باعث مي شود که آشپزخانه شما قديمي جلوه کند، ازاين رو اگر دنبال سبک مدرن تري هستيد از کابينت هاي هايگلاس استفاده کنيد. اين رنگ همچنين باعث مي شود که آشپزخانه شما بسيار روشن تر به نظر برسد.

کابينت هاي گردويي
کابينت هاي گردويي بدون نياز به ترکيب با رنگ روشن، مي توانند به تنهايي جلوه خوبي به آشپزخانه بدهند. براي اينکه صنعتي تر بنظر برسند، مي توانيد از فلزات ضدزنگ  در آنها استفاده کنيد.

کابينت هاي ماهوني (چوب ماهون)
رنگ و جنس چوب ماهوني هيچ گاه از مد نيفتاده و همواره باعث مي شود که آشپزخانه شما لوکس به نظر برسد. اين رنگ با توناژهاي رنگ خاکستري ترکيب مناسب و با مرمر سفيد تضاد بسيار زيبايي را ايجاد مي کند.

کابينت هاي صنوبر سياه طرح دار
کابينت هاي صنوبري سياه براي هرگونه دکور ازجمله دکورهاي ساحلي، روستايي و صنعتي قابل استفاده هستند. ته زمينه رنگ خاکستري موجود در آن، ترکيب خوبي با لوازم آشپرخانه ي استيل مي باشد.

کابينت هاي شياردار

[/font]

براي داشتن يک آشپزخانه خاص و انگليسي، کابينت هاي شياردار مينيماليست در توناژهاي رنگي سبز کمرنگ را امتحان کنيد و از اين ترکيب لذت ببريد.
[font=iransans] [/font]مترجم: نغمه افتخاري/ کابينت بانک 
 منبع: تأليفي 
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting