تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دانشگاه تهران در یازدهمین جشنواره برترین‌های نانو درخشید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در مراسم معرفی برگزیدگان یازدهمین جشنواره برترین‌های نانو که ۲ اسفند ۱۳۹۵ برگزار شد، دانشگاه
تهران در بخش «مؤسسات پژوهشی» با کسب ۴۱۶۱ امتیاز موفق به کسب رتبه نخست این جشنواره شد. بر اساس این ارزیابی، دانشگاه تهران
دارای دو ثبت اختراع خارجی، ۱۱ ثبت اختراع داخلی، توسعه ۴ محصول مبتنی بر فناوری نانو و انتشار ۴۵۲ مقاله ISI بوده است.


[تصویر:  1488610283-filereader.jpg]
یکی از برنامه‌های ستاد توسعه فناوری نانو ارزیابی و رتبه‌بندی افراد و نهادهای مؤثر در توسعه علم و فناوری نانو است. این ارزیابی‌ها به صورت
سالانه و در راستای چشم‌انداز، اهداف و برنامه‌های سند راهبرد آینده فناوری نانو صورت می‌گیرد.


در بخش دانشگاه‌های برتر، دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف به‌صورت مشترک در رتبه اول و دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و صنعتی اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

گفتنی است رتبه اول تا سوم آزمایشگاه‌های برتر این دوره از جشنواره نیز، به ترتیب به مرکز پژوهش‌های متالورژی رازی، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و آزمایشگاه نانو الکترونیک دانشگاه تهران اختصاص یافت و سید شمس‌الدین مهاجرزاده، استاد دانشگاه تهران، یکی از ۱۰ جایزه بخش محقق برتر را به خود اختصاص داد.
ستاد فناوری نانو، هر ساله پس از ارزیابی افراد و نهادهای فعال فناوری نانو، از برگزیدگان بخش‌های مختلف تقدیر می‌کند که تاکنون ۹ دوره از این جشنواره برگزار شده و افراد و نهادهای برتر فناوری نانو در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ معرفی شدند.

از جمله شاخص‌های انتخاب برترین‌های فناوری نانو در بخش محققان، فعالیت‌ها و دستاوردهای با کیفیت، ارایه مقالات در کنفرانس‌های معتبر و ثبت اختراع است.
دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی نیز براساس فعالیت‌ها، دستاوردهای فناورانه، انتشارات علمی و آموزشی و آزمایشگاه‌‌ها، بر اساس شاخص‌های مشتری‌مداری و میزان همکاری‌های شبکه‌ای، ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شوند.



[تصویر:  1457933592-.jpg]
دانشگاه تهران با چه اختلاف امتیاز قابل توجه نسبت به دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه اول رو داره
عالی عالی