تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بازریابی سنتی با اینترنتی متفاوت است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مفهوم بازاریابی را همه می دانند خیلی از مشاغل نا خواسته دارند از این روش ها استفاده می کنند . روش های مختلفی از بازاریابی وجود دارد  حتی برای پرورش افرادی در این زمینه در دانشگاه ها رشته ای تحت عنوان بازاریابی با زیر مجموعه های متنوع قرار داده شد . اهمیت بازاریابی از فعالان حوزه کسب و کار پوشیده نیست و امروزه هر مدیری سعی بر آن دارد که از بازاریابی برای رونق کسب و کار خود استفاده کند . بازاریابی و تبلیغات رابطه مستقیم با هم دارند. به وسیله تبلیغات است که می توان بازاریابی کرد . به بیانی دیگر بازاریابی بدون تبلیغات معنایی نخواهد داشت . در گذشته بازاریابی به روش های مختلف و ابتدایی انجام می گرفت که امروز نام آن را بازاریابی سنتی نهاده اند . اما با گذشت سال ها و پیشرفت تکنولوژی و فناوری شیوه بازاریابی نیز تغییر کرده است با افزایش کاربران اینترنت بازاریابی نیز بستر خود را به فضای مجازی تغییر داده است و اکنون با نام بازاریابی اینترنتی شناخته می شود .

بازاریابی سنتی اینگونه بوده اسن که با اینکه ارز بالا رفته اما مشاغل داخلی سعی دارند جایگاه خودشان را در این بازار حفظ کنند اگر از یک استراتژی اصولی استفاده شود می توان در این وضع بازار نیز موفق بود . اما متاسفانه اغلب مشاغل قدیمی فقط از بازاریابی سنتی استفاده می کنند و با شکست روبه رو می شوند . به دلیل بازاریابی ضعیف دسته ای از مشاغل ، مردم مجبور هستند از محصولات و تولیدات غیر داخلی استفاده کنند . از این رو اقتصاد نیز ضعیف تر می شود .

به معنای دیگر تبلیغات آنها بازده دائم نداشت . هزینه های بسیاری را صرف تبلیغات می کردند ولی فقط برای مدتی می توانستند مشتری جذب کنند . البته هر روشی در بازاریابی دارای مزایا و معایبی می باشد . بدون شک بازاریابی سنتی مزیت های خود را دارد که باعث شده بسیاری از فعالان کسب و کار همچنان به انجام آن پافشاری کنند .که این مزایا به شرح زیر می باشد

یکی از شیوه های بازاریابی سنتی فروش فرد به فرد می باشد . به معنایی دیگر محصولات شما توسط عده ای بازاریاب به مشتریان معرفی می گردد . البته امروزه این نوع فروش بسیار کم رنگ شده است . به طور مثال یک انتشارات تعدادی از کتاب های خود را به بازاریاب ها می دهند و آنها وظیفه دارند با توجه به موضوع کتاب ها به مراکز مرتبط مراجعه نمایند به عنوان مثال اگر کتب کمک آموزشی است ، آنها با مراجعه به مراکز آموزشی و مدارس اقدام به معرفی کتاب ها می کنند 

هدف قرار دادن مشتری های خاص یکی دیگر از مزیت های بازاریابی سنتی می باشد . بسیاری از مشاغل وجود دارند که محصولات و خدماتشان فقط مختص به گروهی خاص می باشد . مثلا اگر کسب و کار شما در ارتباط با فروش لوازم ورزشی می باشد هدف شما در درجه اول ورزشکاران هستند پس می توانید برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به باشگاه های و مجموعه های ورزشی مراجعه نمایید و کافیست در آن محل تبلیغات خود را به صورت بنر ، پخش بورشور و تراکت و به صورت فرد به فرد انجام دهید .



[font=BKoodakBold][font=BKoodakBold][font=BKoodakBold][تصویر:  5j6j_im..ages-3.jpg][/font][/font][/font]


[font=BKoodakBold][font=BKoodakBold][font=BKoodakBold]با توسعه فضای مجازی [font=BKoodakBold]بازاریابی رنگ دیگری به خود گرفت . بستر تبلیغات از سطح شهر و رسانه ها به کامپیوتر ها و تلفن های همراه هوشمند منتقل شده است .تبلیغات در اینترنت فقط مختص به کسب  و کارهای آنلاین نیست هر شغلی می تواند در این فضا بازاریابی و تبلیغات انجام دهد.  بازاریابی اینترنتی فضای گسترده تری را شامل می گردد . در سال های خیر که تلفن های همراه هوشمند جزئی از زندگی مردم شده است ، مشاغل جدیدی به وجود آمدند که این مشاغل خود باعث به وجود آمدن شیوه های جدید در بازاریابی شده است . بر اساس نتایج بدست آمده کسب و کارهای آنلاین با استفاده از بازاریابی اینترنتی توانسته اند سهم زیادی از بازار را تصاحب نمایند[/font][/font][/font][/font]

[font=BKoodakBold][font=BKoodakBold][font=BKoodakBold][font=BKoodakBold][font=BKoodakBold] شرکت دارکوب که در  طراحی سایت  نیز می تواند در رسیدن به موفقیت شما را یاری نماید . فقط کافیست با مشاوران ما در این زمینه تماس بگیرید . سایت شما باید با کیفیت و مناسب نباشد . بسیاری از امور بازاریابی اینترنتی شامل فعالیت در وب سایت ها می باشد . سئو ، بک لینک سازی ، گوگل ادوردز از این قبیل اقدامات می باشد . محتوای سایت باید طوری تولید و درج شود که مناسب اشتراک گذاری و تبلیغات باشند . در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود حساب کاربری ایجاد نمایید و در آنجا نیز فعالیت نمایید . همانطور که ملاحظه کردید بازاریابی اینترنتی فقط در فضای مجازی و اینترنت صورت می گیرد [/font][/font][/font][/font][/font]

[font=BKoodakBold] برند سازی به وسیله بازاریابی اینترنتی شما می توانید برند سازی کنید . با تبلیغات گسترده و اشتراک گذاری و معرفی کسب و کار خود در اینترنت و شبکه های اجتماعی نام تجاری شما در ذهن کاربران ثبت می شود و در صورتی که فعالیت مداوم در اینترنت داشته باشید تبدیل به برند خواهید شد .[/font]
[font=BKoodakBold][font=BKoodakBold]تبلیغات اینترنتی در صورتی نتیجه بخش است که بر انجام آن پافشاری کنید . تبلیغات شما نباید به صورت دوره باشد . در غیر این صورت نتیجه مفیدی نخواهید گرفت همچنین تبلیغات زیاد بسیاری از کاربران را کلافه می کند و این مورد به هیچ عنوان برای شما خوب نیست . برای آنکه نتیجه بازاریابی را در اینترنت ببینید باید استراتژی داشته باشید تا نه تبلیغات زیاد انجام دهید نه کم
[/font]
[/font]


[font=BKoodakBold][font=BKoodakBold]بازار یابی سنتی باید همزمان با اینترنتی انجام بگیرد بازاریابی سنتی را خیلی ها هنوز انجام می دهند که برای کسانی که بودجه زیادی ندارند مناسب است [font=BKoodakBold] در دنیای امروز هر کسب و کاری باید در کنار بازاریابی سنتی از بازاریابی اینترنتی نیز استفاده نماید .[/font][/font][/font]