تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: عید کجا بریم مسافرت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
عید کجا بریم مسافرت؟ بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در عید نوروز ۹۷
تا تعطیلات نوروز ۹۷ چند روز بیشتر باقی نمانده است . اگر هنوز تصمیم نگرفته اید به کدام شهر سفر کنید با ما همراه باشید . برای تجربه سفری شیرین با آرامش انتخاب شهر مقصد با توجه به آب و هوا ضرورت دارد . در این مقاله سعی کردیم شهرهایی که می توانید برای گذراندن یک تعطیلات رویایی در ایران انتخاب کنید را گردآوری کنیم زیرا به دلیل عوارض بالای خروج از کشور ، امسال ایران گردی رونق دیگری خواهد یافت!!
سواحل خلیج فارس در جنوب کشور
از دلایل شهرت سواحل جنوب کشور در بهار ، آب و هوای مناسب آن می باشد هرچند نمی توان زیبایی های سواحل خلیج فارس را در انتخاب آن برای تعطیلات نوروزی بی تاثیر دانست . بندر بوشهر به دوران اردشیر ساسانی بر می گردد که آن را تاسیس کرد و سنگ بنای بوشهر امروزی را بنا کرد . نادر شاه افشار نیز بندری تجاری را در آن ساخت . آب و هوای دلنشین بوشهر در فصل بهار ، بوی ماهی تازه ، آب آنبار قوام ، دیدار از ریشهر، خانه ی قاضی، عمارت ملک، آرامگاه اصفهانی،  گوردختر، عمارت دهدشتی، مدرسه ی گلستان، کلیسای مسیح مقدس،  امامزاده عبدالمهیمن، قبر ژنرال انگلیسی، قلعه ی هندی ها،، عمارت حاج رییس، قبرستان انگلیسی ها و کنیسه ی یهودیان
اصفهان نصف جهان
من معتقدم که نام اصفهان نصف جهان دقیقا برازنده این شهر است! معماری حیرت برانگیز به جای مانده از دوران های مختلف ، کاخ ها ، مساجد ، بلوارها ، تونل ها ، پل های سرپوشیده و منارهای جالب اش واقعا تحسین برانگیز هستند.  اگر اصفهان را به عنوان مقصد گردشگری نوروز انتخاب می کنید ، مطمئن باشید انتخاب به جایی خواهد بود زیرا با قدم زدن در این شهر ، گویی در یک موزه ی زنده پیاده روی می کنید البته نوروز اصفهان از جمله شهرهای پربازدید و شلوغ است.
یکی از مکان های زیبایی که تنها در نوروز می توانید از آن دیدن کنید ، مدرسه ی چهارباغ است . این مدرسه تغییرات دوران صفوی و معماری آن را به نمایش می گذارد . می توانید برای دیدن آثار تاریخی اصفهان همچون مسجدها، بازار و سراها و تیمچه ها، صنایع دستی، مدرسه ها، پل ها و عمارت ها به میدان امام و یا خیابان چهارباغ بروید .
[تصویر:  isfahan.jpg]

 عید  کجا بریم مسافرت

مسافرت به شیراز در نوروز ۹۷
شیراز مانند آلبوم عکسی جذاب است که نمی توان بدون دیدن جای جایش از آن گذر کرد . این شهر به شهر بهارنارنج و باغ دلگشا معروف است . شهری پر از مساجد و خانه های قدیمی . آب و هوای شیراز نیز در فروردین ماه بسیار مناسب و دلنشین می باشد و میانگین آن به ۱۷ درجه سانتی گراد می رسد .
تعدادی از جاذبه های تاریخی شیراز را در اینجا نام می بریم : آتشکدهٔ صمیکان ، باغ چهل‌ تن ، آرامگاه حافظ ، آرامگاه سعدی ، آرامگاه خواجوی کرمانی، ارگ کریم‌خان، باغ ارم،  باغ جهان‌نما، باغ تخت ، باغ عفیف‌آباد ، باغ نارنجستان قوام، باغ هفت‌تن، باغ دلگشا، خانه صالحی، چاه مرتاض علی، عمارت باغ ایلخانی، حمام باغ نشاط، عمارت باغ نشاط، عمارت دیوانخانه، عمارت کلاه‌ فرنگی باغ نظر، مسجد نصیرالملک، قصر ابونصر، قلعهٔ کک‌ها، مدرسهٔ آقاباباخان، مدرسهٔ خان، موزهٔ پارس، موزهٔ هفت‌تنان، نقش برجسته بهرام در برم دلک اشاره کرد.
جاذبه‌های طبیعی شهر شیراز نیز شامل :  آبشار کوهمره سرخی ، دریاچهٔ دشت ارژن ، برم‌دلک، پارک قلعه‌بندر، پارک ملی بمو، رکن‌آباد،  باغ پرندگان شیراز، پیربناب، چشمهٔ خارگان، چشمهٔ ریچی، گردشگاه آتشکده، دریاچهٔ مهارلو، رودخانهٔ قره‌آغاج، روستای قلات، چشمهٔ جوشک ، کوه سبزپوشان ، گردشگاه چاه‌مسکی ، گردشگاه چشمه سلمانی و گردشگاه هفت‌برم می باشد .
سفر به شهر تاریخی یزد 
اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان می باشد و در تیر ۹۶ به دلیل معماری تاریخی جالب و ارزشمند و بافت تاریخی بکر اش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت .
یزد شهری است که در آن همه ی مکان ها به قدمت خود تاریخ هستند . مفهوم آن مقدس و پاک است ، یزد یعنی سرزمین خدا و شهری که در آن انسان به خدا نزدیک تر خواهید بود . مناطقی مانند معابد که نشانه های پرستش خدا برای اولین بار در آن دیده می شود و کوچه پس کوچه های خشتی آن همه نشان از قدمت بالای یزد و دلیل نام گذاری آن به مقدس و پاک را بیان می کند .
از مناطق دیدنی یزد می توان  به مسجد جامع کبیر ، خانه ی ملک التجار، مسجد امیر چخماق ، مسجد ملا اسماعیل، باغ دولت آباد، برج ساعت، آب انبار شش بادگیر، بقعه ی دوازده امام، بقعه ی زرندیان و… که تنها تعداد کمی از جاذبه های دیدنی و تاریخی آن هستند .
[تصویر:  2606549.jpg]

عید کجا بریم مسافرت
کرمان از مقاصد گردشگری نوروز ۹۷
اگر از دوستداران تاریخ هستند ، حتما به کرمان سفر کنید و قدمت تاریخی این شهر را در «تل ابلیس»، «تپه یحیی» و «شهداد» به نظاره بنشینید . یک گروه باستان شناسی کشف کرده اند که قدمت ساختمان های تل ابلیس به هزاره ی پنجم قبل از میلاد باز می گردد . کرمان شهر خشت (ارگ بم ) ، شعر ( احمدرضا احمدی ) و داستان ( هوشنگ مرادی کرمانی ) است .
مسجد ملک که قدمت آن به قرن پنجم قمری می رسد و توسط تورانشاه سلجوقی ساخته شده است ، از جمله بناهایی است که حتما باید در سفر نوروزی به کرمان از آن دیدن کنید . مسجد ملک از مهم ترین بناهای معماری کرمانی است و مسجد جامع مظفری و پا منار از به یادگار ماندنی ترین آثار معماری قرن هشتم در کرمان هستند.
[تصویر:  04-ZS-Kerman-158-ab.jpg]

عید کجا بریم مسافرت
شهر مقدس مشهد و لحظه تحویل سال ۹۷
بهترین مقصد و انتخاب برای گذراندن تعطیلات نوروزی مشهد است ؛ اگر بتوانید برنامه هایتان را طوری تنظیم کنید که لحظه تحویل سال ۹۷ را در حرم باشید خوش اقبالی و سالی پر برکت و سلامتی در انتظارتان خواهد بود . البته نوروز مشهد از شهرهای شلوغ برای سفر می باشد.
مسلما بهترین و آرامش بخش ترین مکانی که می توانید در آن روح خود را تازه کنید حرم علی این موسی الرضا می باشد . مکان های تاریخی و تفریحی دیگر شهر مشهد عبارتند از : غار و سد کارده, روستای پاژ, روستای تغندر , آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی , طرقبه و شاندیز , پارک جنگلی و باغ وحش وکیل آباد , موزه مردم شناسی و حمام مهدی قلی بیک , بقعه پیر پالاندوز , پارک کوه سنگی , سرزمین موج های آبی و خروشان , پارک ملت و ….
[تصویر:  Mashhad_resize-1024x694.jpg]

عید کجا بریم مسافرت
گیلان زیباترین مقصد گردشگری نوروز ۹۷
از زیباترین مقاصد گردشگری برای سفر در نوروز ۹۷ گیلان می باشد که با آب و هوای دلچسب ، مردمی مهمان نواز و خونگرم ، تجربه سفری دل انکیز را برای شما به ارمغان خواهد گذاشت. با سفر به گیلان می توانید طبیعت سرسبز با آب و هوای معتدل و تلفیقی از دریا و جنگل را لمس کنید . البته در ایام نوروز این شهر از شهرهای پربازدید خواهد بود .
ماسوله , باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی  رشت, سد و دریاچه سقالکسار , خانه میرزا کوچک خان جنگلی , موزه میراث روستایی , پارک جنگلی سراوان , بقعه دانای علی ,تالاب انزلی , قلعه رودخان فومن ,


جنگل اسالم ، شیطان کوه و بام سبز لاهیجان , آبشار لونک , منطقه آزاد انزلی , ساحل حاجی بکنده و… از مکان های دیدنی گیلان می باشند . البته قبل از سفر به شهرهای شمالی کشور و یا هر شهر دیگری بهتر است از سایت پیش بینی هوا دیدن نمایید .
اگر اهل سفرهای زمینی باشید یکی از لذت‌بخش‌ترین برنامه‌هایی که می‌توان در نظر گرفت٬ سفر با اتومبیل به اقصی‌نقاط کشور استید اگر در حال حاضر خودرو شخصی ندارید می توانید ازشرکت های اجاره خودرو بهره ببرید.
برای این‌که بتوانیم سفر مطمئنی داشته باشیم رعایت پاره‌ای مسائل حیاتی است؛ خصوصا این‌که مالک خودرو نباشیم و از اجاره ماشین استفاده می کنیم قطعا باید قبل از شروع سفر از سلامت بخش‌های مهم آن مطمئن باشیم تا علاوه بر آرامش خیال در طول سفر از پرداخت هزینه‌های بیشتر و اتلاف وقت نیز جلوگیری کنیم.
در ادامه نکاتی را درخصوص آماده‌سازی خودرو برای انجام یک سفر نوروزی مطمئن را با ذکر این نکته حیاتی یادآوری می‌کنیم که به خاطر فشردگی کارها در ماه اسفند، همین حالا برای سرویس خودروی خود مراجعه کرده و این کاررا به روزهای پایانی اسفند واگذار نکنید.

[تصویر:  original-2016-11-20-20-147966176471.jpg]
بازدید جلوبندی
جلوبندی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. حتما پیش از انجام هر سفر برون‌شهری از سلامت اجزای این قسمت کاملا مطمئن شوید. هرگونه اشکال در این قسمت می‌تواند توازن چرخ‌ها را به هم زده و علاوه بر ایجاد اختلال در فرمان‌پذیری خودرو موجب لاستیک‌سایی نیز بشود که در این حالت شما مجبور به خرید لاستیک و صرف هزینه اضافه خواهید شد.
اگر هنگام عبور از دست‌اندازها صداهای اضافه به گوش می‌رسد یا از چرخ‌های جلویی هنگام دور زدن صدای تق‌تق می‌شنوید سریعا نسبت به رفع ایراد در سرپلوس‌ها اقدام کنید. زیرا احتمال باز شدن چرخ‌‌ها یا انتقال نیافتن نیروی گیربکس به چرخ‌ها وجود دارد که در این حالت چرخ معیوب از ادامه حرکت بازمی‌ماند
من قصد دارم امسال تور لحظه آخری رزرو کنم و با تور شیراز به این شهر سفر کنم
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт