تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آمازون قابلیت تشخیص صدای افراد مختلف را به الکسا اضافه می‌کند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  1e66f7c878a4de32dd5090de99c441a9_XL.jpg]


گزارش‌ها حاکی از آن هستند که آمازون در حال توسعه‌ی قابلیتی جدید برای تشخیص صداهای مختلف توسط الکسا است.


یک منبع ناشناس آگاه در شرکت آمازون، در مصاحبه‌ای با مجله‌ی تایم عنوان کرده که این شرکت در حال توسعه‌ی قابلیت‌های جدید برای دستیار صوتی هوشمند الکسا است. یکی از این قابلیت‌ها، توانایی تشخیص  صدای افراد مختلف است. با به‌کارگیری این قابلیت، کاربران الکسا نوعی امضای صوتی خواهند داشت که برای اجرای دستورات شخصی‌سازی شده مفید خواهد بود.
قابلیت جدید که با نام Voice ID شناخته می‌شود، از تابستان سال ۲۰۱۵ در حال توسعه بوده است. با استفاده از این قابلیت، می‌توان دستورات مختلف را برای اجرا توسط افراد خاص قفل کرد. منابع خبری با تماس با شرکت آمازون، در مورد دیگر امکانات این قابلیت سؤال کرده‌اند که این شرکت از ارائه‌ی هرگونه پاسخی خودداری کرده است. اگر اخبار منتشرشده صحت داشته باشند، Alexa به قابلیتی مجهز خواهد شد که آن را از رقبایی همچون کورتانا، سیری و بیکسبی (که به زودی توسط سامسونگ معرفی خواهد شد)، متمایز خواهد کرد.
دستیار صوتی Google Home به کاربران اجازه می‌دهد که صدایی خاص برای اجرای گوگل اسیستنت اختصاص دهند. شناسایی صوت در دستگاه‌های مجهز به الکسا نیز وجود دارد؛ اما هیچ‌یک از دستیارهای هوشمند کنونی نمی‌توانند تفاوت میان صداهای مختلف را تشخیص دهند. با توسعه و اجرای قابلیت جدید، شاهد دورانی جدید در کارایی دستیارهای هوشمند صوتی خواهیم بود.
دستیار صوتی هوشمندی که بتواند صداهای افراد مختلف را تشخیص دهد، قابلیت‌های کاربردی زیادی خواهد داشت. این دستیار صوتی می‌تواند جستجوهای شخصی‌سازی شده انجام دهد، ابعاد لباس افراد را به خاطر بسپرد، تنظیمات هر فرد را برای او انجام دهد و یا حتی نیازهای افراد را بر اساس استفاده‌ها و عادات قبلی پیش‌بینی کند.
خبر مرتبط با الکسا در هفته‌ای درز پیدا کرده که اخبار مختلف در ارتباط با دستیارهای هوشمند صوتی منتشر شده است. در این هفته که کنگره جهانی موبایل در بارسلونا در جریان بوده، گوگل خبر مبنی بر عرضه گوگل اسیستنت  برای میلیون‌ها کاربر اندروید مارشمالو و نوقا را منتشر کرد. در همین مراسم نیز موتورولا عنوان کرد که مادهای گوشی‌های هوشمند این شرکت از الکسا پشتیبانی خواهند کرد.