تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نرم افزار arc gis
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
مواردکاربرد نرم افزار arc gis در صنایع وسازمان ها را ذکر کنید؟
(07-03-2018, 12:49 AM)Ehsan mohammadi نوشته است: [ -> ]مواردکاربرد نرم افزار arc gis در صنایع وسازمان ها را ذکر کنید؟

باسلام.نرم افزار مذکور یک ویرایشگر صوتی بسیار حرفه ای است که با استفاده از آن امکان ضبط و ویرایش صدا وتبدیل میکس و اعمال افکت های صوتی روی فایل ها وجود دارد. باتشکر
با سلام 
این نرم افزار در صنعتها و سازمانهای بسیاری کاربرد دارد که چند نمونه را در زیر به اختصار توضیح میدهم.
در صنعت برق جهت مدیریت شبکه برق و ذخیره و سازمان دهی اطلاعات و نقشه های برق و مسیر انتقال برق از طریق نقشه های جغرافیایی را دارد.
در صنعت آب و فاضلاب به دلیل هزینه زیاد اجرای پروژه های اب و فاضلاب شهری این برنامه میتواند کمک کند که بهترین مسیر برای اجرای پروژه اب رسانی را انتخاب کنند و از هزینه ها بکاهند.
در سازمان تاکسی رانی و اتوبوس رانی این نرم افزار کاربرد دارد برای برنامه ریزی جهت یافتن بهترین مسیر برای حرکت اتوبوسها و...
در وزارت ارتباطات و فناوری میتواند مشترکین خود را با توجه به آدرسها بصورت پویا سرویس دهی نماید و gis میتواند اطلاعات متفاوتی را بر مبنای منطقه جغرافیایی آنها جمع آوری و ترکیب کرده وبه شرکتها قابلیت پیش بینی و برنامه ریزی برای آینده بدهد و جهت مکان یابی و مختصات فرستنده و گیرنده بسیار قدرتمند است.
(07-03-2018, 12:49 AM)Ehsan mohammadi نوشته است: [ -> ]مواردکاربرد نرم افزار arc gis در صنایع وسازمان ها را ذکر کنید؟

نرم افزاری است بسیار آسان برای کاربردهای  GIS، که به کاربران این امکان را می دهد که به سادگی اطلاعات مکانی وداده های توصیفی را برای ایجاد نقشه ها ، جداول و نمودارها به کارگیرند . این نرم افزار ابزارهای لازم برای جستجو ، تحلیل داده ها و نمایش نتایج را با کیفیت مناسب در اختیار کاربران قرار می دهد
نرم افزار سیستماطلاعات اطلاعات جغرافیایی است که مجموعه ای قوی از امکانات و قابلیت هابوده که به اخذ و ذخیره سازی و سپس تحلیل و پردازش داده ها می پردازذ.مهمترین مرحله در این نرم افزار، ورود اطلاعات است. در GIS دو بخش اطلاعاتمکانی (نشان دهنده موقعیت و شکل عوارض) و توصیفی (بیانگر ویژگی ها وخصوصیات عوارض) موجود در یک نقشه بطور مستقل ولی مرتبط وارد می گردد. هدفنهایی در GIS ایجاد یک مدل سه بعدی از دنیای واقعی است چرا که این نرمافزار به دلیل مختصات دار بودنش، هر عارضه ای را که ترسیم می کند با همانمختصات در طبیعت قابل تطابق، دسترسی و مشاهده است.
دقیق‌ترین تعریف مربوط به مؤسسه تحقیقات سیستم‌های محیطی در ردلند کالیفرنیا است که یکی از فروشندگان اصلی این سیستم‌ها در جهان است: «سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی مجموعه‌ای از سخت‌افزار، نرم‌افزار، داده‌های جغرافیایی و منابع انسانی است که به منظور کسب، ذخیره، به‌روزرسانی، به‌کارگیری، تحلیل و نمایش کلیه اشکال اطلاعات مرجع جغرافیایی طراحی می‌شود.»

این سامانه را می‌توان به یک پازل شبیه دانست که با کنار هم قرار دادن اجزای آن معنی و مفهومی پیدا می‌کند. مکان بیمارستان‌ها، پمپ بنزین‌ها، سینماها و… تکه‌های این پازل اند که با کنار هم قرار دادن آنها نقشه‌ای کامل و با معنی از یک منطقهٔ جغرافیایی بدست می‌آید. به زبان ساده هر گونه توضیحات مربوط به هر چیزی که در هر مکان متغیر یا ثابت جغرافیایی، در یک سامانه اطلاعاتی یا پایگاهی موجود است را gis یا استفاده از gis گویند. کافی است یک هماهنگی بین طول، عرض و ارتفاع بدست آمده از جی.پی. اس ونقشه‌ها و اطلاعات دقیق و کامل سیستم جی.آی. اس بوجود آوریم.
(07-03-2018, 12:49 AM)Ehsan mohammadi نوشته است: [ -> ]مواردکاربرد نرم افزار arc gis در صنایع وسازمان ها را ذکر کنید؟

با سلام عالی بود
(07-03-2018, 12:49 AM)Ehsan mohammadi نوشته است: [ -> ]مواردکاربرد نرم افزار arc gis در صنایع وسازمان ها را ذکر کنید؟

خیلی خوب و کاربردی است.
نرم افزاری درباره ی نقشه ی تهران و مورد استفاده در اداره ی اب و فاضلاب
نرم افزاری که در اداره اب فاضلاب تهران استفاده میشود و نقشه کلی راه های فاظلاب تهران در ان مشخص میباشد
صفحه‌ها: 1 2