تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: test
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کاربرد کامپیوتر : الکترونیک صنعتی چیست؟
Smile Smile
(27-02-2018, 09:41 PM)dramezani نوشته است: [ -> ]کاربرد کامپیوتر : الکترونیک صنعتی چیست؟

انقلاب اطلاعات، جهان پيرامون ما را به شيوۀ گسترده اي تحت تاثير قرار داده است و هوده هاي آن از اثرات انقلاب صنعتي نيز پيشي گرفته است. كليد توسعه و پيشرفت در فناوري اطلاعات، دستيابي به رايانه هايي با توان بيشتر، حجم كوچك تر و قيمت ارزان تر است. در ادامه به كاربردهاي بيشتري از اين فناوري در الكترونيك و كامپيوتر مي پردازيم.

[تصویر:  nano-it-logo.jpg]
(27-02-2018, 09:41 PM)dramezani نوشته است: [ -> ]کاربرد کامپیوتر : الکترونیک صنعتی چیست؟

الکترونیک صنعتی زیر شاخه ای از الکترونیک است که در مورد قطعاتی از الکترونیک  مانند ترایاک، تریستور،دیاک و...که در صنعت استفاده میشود و کاربرد مدارا ت الکترونیکی در صنعت پرداخته میشود.(به طور خلاصه استفاده الکترونیک در صنعت است)
امروزه کامپیوتر بیشترین تاثیر در زندگی ما دارد. علی الخصوص صنعت. چون چه بصورت مستقیم، بعنوان کنترلر و برنامه ریز و فرمان دهنده های هوشمند، و چه بصورت غیر مستقیم، بعنوان طراحی اولیه طرحها و پروژه ها از کامپیوتر استفاده میشود. در الکترونیک صنعتی و الکترونیک کاربردی نیز بسیار از آن استفاده میکنند، نرم افزار های مختلف که برای تست و طراحی از کامپیوتر استفاده میشود. در ضمن الکترونیک خود ش هم بصورت مستقیم تاثیر دارد.
اکترونیک صنعتی ترکیبی از قدرت اکترونیک وکنترل است براساس خهصیت کلیدزنی عناصر نیمه هادی قدرت پایه گذاری شده است پیشرفت تکنولوژی میکرو پروسسورها تاثیر زیادی در کنترل وایجاد روشهای کنترلی در این بخش گذاشته است امروزه الکترونیک صنعتی نقش مهمی در صنعتی شدن گشورها ی مدرن دارد به عنوان مثال می توان از کنترل دما ،کنترل کننده روشنایی،کنترل کننده موتورهای الکتریکی وسیستم های تراکنش (کشنده)در خودروها ،کشتی ها،لوکوموتیوها،هواپیماها،همچنین در سیستم جریان مستقیم (انتقال قدرت به صورت HVDC) را نام برد.
الکترونیک قدرت ترکیبی از قدرت، الکترونیک و کنترل است. الکترونیک، مدارها ، وسایل پردازشگر یا پردازنده سیگنالها را بررسی میکند که برای بدست آوردن هدفهای کنترلی مطلوب مورد استفاده قرار میگیرد. قدرت، وسایل قدرت استاتیک و گردنده را که در تولید، انتقال و توزیع توان الکتریکی به کار گرفته میشود بررسی میکند. کنترل به بررسی مشخصه های دینامیک و حالت پایدار سیستمهای با حلقه بسته میپردازد. الکترونیک براساس خاصیت کلید زنی عناصر نیمه هادی قدرت پایه گذاری شده است.
الکترونیک صنعتی ترکیبی از قدرت اکترونیک وکنترل است براساس خهصیت کلیدزنی عناصر نیمه هادی قدرت پایه گذاری شده است پیشرفت تکنولوژی میکرو پروسسورها تاثیر زیادی در کنترل وایجاد روشهای کنترلی در این بخش گذاشته است امروزه الکترونیک صنعتی نقش مهمی در صنعتی شدن گشورها ی مدرن دارد به عنوان مثال می توان از کنترل دما ،کنترل کننده روشنایی،کنترل کننده موتورهای الکتریکی وسیستم های تراکنش (کشنده)در خودروها ،کشتی ها،لوکوموتیوها،هواپیماها،همچنین در سیستم جریان مستقیم (انتقال قدرت به صورت HVDC) را نام برد.