تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: پماد ویکس چیست و چه فوایدی دارد؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در روزگاری نه چندان دور، پدربزرگ و مادر بزرگ های ما برای تسکین و بهبود دردهای استخوانی و مفاصل خود،از یک مرهم گیاهی با بویی تند به نام ویکس استفاده می کردند. ویکس امروزه هم یک مرهم پرمصرف است که برای تسکین و درمان برخی بیماری ها کاربرد دارد. در این جا ناشناخته هایی درباره ی استفاده از پماد ویکس می خوانید.
[تصویر:  pomad-viks.jpg]
پماد ویکس چیست؟
در طب سنتی ایران ویکس،ضمادی (پماد) تهیه شده از چند ترکیب روغنی و گیاهی تسکین دهنده مانند نعناع، اوکالیپتوس و کافور است که خاصیت ضددرد و ضد التهاب دارد و به شکل موضعی استفاده می شود. این مرهم گیاهی در موارد زیر کاربرد دارد:
دردهای عضلاتی را تسکین می دهد
پماد ویکس یکی از بهترین تسکین دهنده های دردهای عضلانی است، زیرا ماساژ آن روی پوست باعث ایجاد گرما می شود و از شدت درد می کاهد.
– روی عضلات و مفاصل دردناک،مقداری ویکس بمالید و آن نقطه را به آرامی ماساژ دهید. سپس یک حوله گرم روی منطقه مورد نظر بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. تا زمانی که درد برطرف نشده این کار را چندبار در روز تکرار کنید.
خون مردگی و کبودی پوست را از بین می برد
پماد ویکس جریان خون را سرعت می بخشد، به همین دلیل خون مردگی و کبودی های ایجاد شده روی پوست بدن را کاهش می دهد و محو می کند.
– کمی پماد ویکس را با یک قاشق نمک دریایی داخل ظرفی بریزید و مخلوط کنید تا خمیر شود. این ترکیب را روی محل کبودی بزنید و به آرامی ماساژ دهید. هر روز تا برطرف شدن کامل خون مردگی، این کار را تکرار کنید.
ضد قارچ است
ویکس، پمادی میکروب کش و ضد قارچ قوی است، پس اگر پاهای تان دچار قارچ شده ( این بیماری بیشتر در ورزشکاران دیده می شود) می توانید از آن برای درمان  استفاده کنید. این پماد گیاهی همچنین در رفع ترک پاشنه و خشکی کف پا موثر است.
– قبل از خواب پاهای تان را با آب ولرم بشویید، سپس با یک پارچه ی نخی آن ها را خشک کنید. مقدار کمی پماد ویکس به مناطق قارچ زده بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این کار را تا زمانی که پاها بهبود یابند،تکرار کنید.
زگیل را درمان می کند
زگیل از جمله بیماری های پوستی شایع است که بر اثر انتقال ویروس  HPV به بدن ایجاد می شود و زیبایی پوست را از بین می برد. این بیماری با استفاده ی موضعی از ویکس درمان می شود، زیرا دارای ترکیبات ضد التهابی است.
همچنین بخوانید :  راه کارهایی برای پیشگیری از آفت دهان

[تصویر:  pomad-viks2.jpg]
با ویکس جوش نمی زنید!
پماد ویکس خواص ضد التهابی و ضدباکتریایی دارد و استفاده از آن به پوست رطوبت می دهد و از باقی ماندن جای جوش پیشگیری می کند.
– مناطقی از پوست را که دچار آکنه هستند با آب بشویید، سپس مقدار کمی ویکس روی جوش ها بزنید. روزانه دو بار این کار را تکرار کنید. اگر پوست حساسی دارید بدون تجویز و نظر پزشک از هیچ ترکیبی برای پوست خود استفاده نکنید.
عفونت های پوستی را رفع می کند
زخم ها وسوختگی های سطحی پوست ممکن است بر اثر عدم مراقبت کافی عفونی شوند. پماد ویکس خاصیت ضد عفونی کننده دارد و می تواند در بهبود عفونت های پوستی موثر باشد.
– منطقه ی مورد نظر را با دستمال مرطوب، تمیز کنید. یک لایه ی دستمال مرطوب، تمیز کنید. یک لایه ی بسیار نازک پماد ویکس بزنید و با ملایمت ماساژ دهید. اگر متوجه سوزش، خارش و هر نوع احساس ناخوشایندی شدید، بلافاصله محل را بشویید.
سردردهای خفیف را تسکین می دهد
بسیاری از ما طی روز به دلایل مختلف دچار سردرهای گذرا و خفیف می شویم. پماد ویکس می تواند به شما کمک کند از شر این سردردها خلاص شوید، زیرا بوی آن فشار وارده را از بین می برد و مانند یک مسکن عمل می کند.
– مقدار کمی از این پماد را روی گیجگاه و پیشانی بزنید و سعی کنید به مدت چند دقیقه در آرامش باشید. اگر لازم بود، این کار را تکرار کنید.
عفونت گوش را از بین می برد
ترکیبات پماد ویکس به دلیل داشتن خاصیت آرام بخشی، ضد باکتری و ضد التهابی به درمان عفونت گوش کمک می کنند.
– یک حبه سیر را پوست بگیرید و روی شعله ملایم حرارت بدهید تا گرم شود، سپس آن را باکمی پماد ویکس آغشته کنید و داخل گوش خود قرار دهید، این کار برای نوزادان و کودکان ممنوع است.
تنفس بوی پماد ویکس به عنوان بخور به خصوص در فصل سرد زمستان و در محیط های سریسته بازکننده ی مجاری تنفسی است.
منبع: پماد ویکس