تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: پیش فرض آشنايی با فن آوری اطلاعات (Information Technology) آی تی (IT)
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[font=Tahoma]تعريف آی تی (IT) :

استفاده از پردازش (Process) برای توليد، انتقال، انتشار، کنترل و مديريت اطلاعات



مختصات آی تی (IT) :

آی تی (IT) رشته يا شاخه خاص تحصيلی نيست، بلکه مجموعه ای از علوم و فنون مختلف است. علوم مختلفی در شکل گيری و کاربرد آی تی سهيم شده اند از کامپيوتر نرم افزار و سخت افزار گرفته تا الکترونيک، مخابرات، گرافيک، مديريت و ارتباطات و رسانه ها.

هر فردی که در يکی از اين زمينه ها فعاليت ميکند، خودبخود شغلی در زمينه IT دارد.[/font]


سامانه کارا
[font=Tahoma]زبان آی تی متاسفانه يا خوشبختانه انگليسی است و راهبری کامپيوتر نیاز ديگری است، برای هرکسی که در زمينه IT فعاليت دارد. شاخه های اين صنعت روزبروز گسترده تر و کاربردهای آن فراگيرتر ميشود. بنابراين هيچوقت برای آغاز آموختن يکی از شاخه های آی تی دير نيست و افق های شغلی اين صنعت تا بينهايت گسترده است.



کاربردهای آی تی (IT):

اين صنعت يک صنعت کاربردی پررونق، نامحدود و آينده دار است. کاربردهای IT از چند جهت قابل بحث است.

يک متخصص آی تی بدون نياز به سرمايه و يا پارتی، ميتواند پشت کامپيوتر خود بنشيند و يک پروژه چندهزار دلاری را از کشوری ديگر گرفته و اجرا نمايد. اين روند ساده رمز موفقيت بسياری از کارآفرينان IT در هند است. اين افراد با کمترين امکانات کار خود را آغاز نموده و در مدت کوتاهی شرکتهای عظیم کامپيوتری از درون همين هسته های کوچک شکل ميگيرند. همه ما شنيده ايم که هند، يکی از بزرگترين صادرکنندگان نرم افزار است و سالانه ميلياردها دلار درآمد از محل آی تی دارد. درواقع همه اين درآمد از محل فروش خدمات يا انجام پروژه های شرکتهای خارجی بدست می آيد. بخش اعظم پشتيبانی فنی شرکتهای معتبر امريکايی ( از جمله Microsoft ) در هند انجام ميگيرد.[/font]
افزایش سرعت اینترنت ایرانسل ۴g
[font=Tahoma]با مقايسه شرايط هند و ايران، به نظر ميرسد با کمی برنامه ريزی و آموزش مدون، اجرای الگوی هند در ايران کار دشواری نباشد. امروزه بخش عمده درآمد IT هند در قالب پروژه هايی شکل ميگيرد که حتی نام آنها نيز برای متخصصان ايرانی ناشناخته است. براستی چند شرکت يا متخصص ايرانی برای دريافت پروژه بصورت Outsourcing برنامه ريزی دارند، يا ميدانند در خدمات Call center چه سود هنگفتی نهفته است.[/font]

پیام رسان ایرانی سروش
[font=Tahoma]در مقياس فردی يادگيری هر زبان برنامه نويسی، اخذ هر مدرک معتبر بين المللی و يا کاربری هرنوع نرم افزار گرافيکی ميتواند متضمن يک موقعيت شغلی خوب با درآمد بالا باشد. خصوصا که اين دانش حدومرزی ندارد و مدارک معتبر بين المللی که در هند ارايه ميشوند در همه جهان قابل استفاده و معتبر می باشند.

حسن ديگر دوره های آی تی اين است که مانند رشته های دانشگاهی، نياز به گذراندن سالهای زياد و بعضا درسهای نامربوط نيست و با يک برنامه ريزی خوب و در شرايط مناسب و در کمتر از يک سال، ميتوان هم آشنايی مناسب با زبان انگليسی و هم يک مدرک معتبر جهانی را باهم بدست آورد.



ويژگيهای يک مرکز ايده آل آموزشی آی تی (IT) :

حال ببينيم يک مرکز آموزشی قابل قبول در صنعت IT دارای چه ویژگيهايی ميباشد :

1- همانگونه که قبلا گفتيم، پديده آی تی تعريفی است به زبان انگليسی و تمامی منابع و عناصر کاربردی آن نیز از همين زبان برای برقراری ارتباط بهره ميگيرند. بنابراين در یک موسسه ايده آل تدريس باید به زبان انگليسی صورت بگيرد.

2- کليه موسسات و شرکتهای فعال در صنعت آی تی بعد از توليد هر محصول جديد، اقدام به تدوين دوره های آموزشی علمی-کاربردی برای کاربرد و راهبری این محصول جديد مينمايند که اين دوره ها از نظر کاربردی بهترین ميباشند، زیرا توسط سازنده محصول تدوين گرديده اند.[/font]
ربات های استیکر ساز تلگرام
[font=Tahoma]بنابراين مرکز آموزشی بايد دوره تدوين شده توسط سازنده محصول را، با استفاده از تجهيزات آموزشی توليد يا توصيه شده توسط سازنده (از قبيل کتابها و سی دی های تولید شده توسط سازنده) ارايه نمايد.

3- مربيان موسسه بايد حتما دوره های تخصصی لازم برای مربيگری دوره مورد نظر را گذرانده باشند.

4- موسسه آموزشی بايد دارای پشتوانه فنی-تجهيزاتی مناسب برای ارايه دوره آموزشی مورد نظر باشد.

5- مدرک ارايه شده در پايان دوره بايد دارای ارزش بين المللی باشد. امروزه بخش اعظم محصولات آی تی بويژه در بخش نرم افزار بصورت برون مرزی (Outsourcing) توليد ميشوند. حضور در عرصه رقابت برای جلب مشتری در اين زمينه محتاج داشتن مدارک فنی شناخته شده در سطح جهانی است. لازم به تذکر است که برخی از اين مدارک فنی دارای اعتباری معادل با مدارک دانشگاهی هستند.

6-[/font]
علت روغن ریزی ماشین
[font=Tahoma]باید بین موسسه آموزشی و شرکتهای شاخص صنعت آی تی ارتباط مستقيم و نزديک علمی-تجاری برقرار باشد تا موسسه بتواند اطلاعات روزآمد را در اختيار دانشجويان خود قرار دهد
[/font]

[font=Tahoma]وضعيت آموزش آی تی (IT) در ايران :

1- متاسفانه زبان تدريس در تمامی موسسات آموزشی در ايران فارسی است.

2- به دليل عدم قبول قوانين حمايت ازحقوق معنوی (کپی رايت) هيچیک از شرکتهای شاخص صنعت آی تی دارای نمايندگی رسمی در ايران نيستند و منابع آموزشی آنها در هيچيک از موسسات آموزشی ايرانی بصورت قانونی و مدون مورد استفاده قرار نميگيرد.

3- اصولا مربی آموزش ديده توسط سازندگان نرم افزاروشرکتهای مادر، در صنعت آی تی در ایران تعريف شده نيست.

4- پشتوانه های فنی مناسب برای ارایه دوره های آموزشی بسيار محدود ميباشد.

5- به دليل محدوديتهای بين المللی برای ايران، اصولا هيچگونه ارتباط مستقيمی بين موسسات آموزشی ايرانی و شرکتهای شاخص در صنعت IT در دنيا وجود ندارد. بنابراين اگر مدرکی هم ارايه شود دارای اعتبار چندانی در خارج از ايران نيست. چون اصولا شناخته شده نيست.



وضعيت آموزش آی تی (IT) در هند:

1- اصولا زبان آموزشی در هند انگليسی است.

2- بدليل وجود ارتباط بسيار گسترده بين شرکتهای فعال در صنعت آی تی و هند، تمامی اين شرکتها دارای نمايندگيهای رسمی و متعدد تجاری در هندوستان ميباشند. وجود اين نمايندگيها، امکان ارتباط گسترده و قوی موسسات آموزشی IT با اين شرکتها را فراهم آورده است. ضمن اینکه برخی از اين شرکتها خود راسا اقدام به برگزاری دوره های آموزشی نموده اند.

3- اين ارتباط منجر به ارايه دوره های آموزشی تدوين شده توسط شرکتهای درجه یک آی تی ، توسط اين موسسات آموزشی،[/font]
فرمان برقی چیست؟
[font=Tahoma]با استفاده از اساتيد آموزش ديده در همان شرکتها شده است.

4- از آنجا که اين موسسات آموزشی نماینده رسمی آموزشی شرکتهای شاخص صنعت آی تی محسوب میشوند در پایان دوره های خود گواهی پایان دوره آموزشی شرکت مربوطه را ارایه مينمايند. مثلا اگر فردی در مرکز آموزشی Oracle در شهر پونا دوره بانک اطلاعاتی Oracle را بگذراند، مدرک اصل شرکت Oracle را در پايان دوره دریافت ميکند که در تمام دنيا شناخته شده و مورد تاييد است.

5- وجود پشتوانه فنی و تجهيزاتی مناسب در هند دليل ديگری برای گذراندن اين دوره ها در هند ميباشد.

6- تنها در شهر پونا دهها مرکز آموزشی معتبر و قدرتمند توسط شرکتهای مادر اين صنعت ايجاد شده اند[/font]
نحوه حذف نمره منفی گواهینامه
[font=Tahoma]که دوره های بسيار متنوعی را ارايه ميکنند.

7- برای کسانيکه علاقمند به فعاليت حرفه ای در صنعت آی تی هستند، هندوستان سرشار از ايده ميباشد. چراکه رشد چشمگير صنعت IT در هند ميتواند الگوی بسیار مناسبی برای رشد اين صنعت در ايران باشد.

8- هزینه زندگی برای یک فرد تنها در پونا چندان تفاوتی با ايران ندارد (ماهيانه حدود 200 دلار) و شهريه های دوره ها نیز بسيار مناسب به نظر ميرسد. بطور مثال شهريه يک دوره کامل MCSE در يک مرکز معتبر وابسطه به Microsoft کمتر از 500 دلار ميباشد.

برای آگاهی بيشتر از پيشرفتهای هند در صنعت IT به مقاله روح گاندی شاد است را در بخش مقالات مطالعه نماييد.



فهرست برخی از رشته ها و دوره های استاندارد:

برای معرفی دوره های IT در شهر پونا سايت ايران اينديا برنامه ريزی دقيقی انجام داده است. برنامه ريزی ما به شما امکان ميدهد که زبان انگليسی خود را فرابگيريد يا تقويت کنيد و با استفاده از مشاوره ما، دوره مورد علاقه خود را با کمترين هزينه و در بهترين مراکز آموزشی فرا بگيريد. همچنين برنامه ما به شما امکان ميدهد که از ويزای بلند مدت دانشجويی استفاده کنيد که برای اقامت بيش از يکماه در هند الزامی است. نکته جالب توجه اينکه، کليه خدمات اطلاع رسانی، هماهنگی،[/font]
معایب زانتیا
[font=Tahoma]مشاوره ثبت نام و پذيرش متقاضيان دوره های آی تی ازطرف سايت ايران اينديا، کاملا به رايگان ارايه ميشود و متقاضيان محترم تنها ميبايست هزينه اخذ پذيرش دوره نه ماهه زبان در موسسه ELTIS را پرداخت نمايند.





مطابق برنامه و با توجه به تنوع بالا متفاضيان امکان شرکت در دوره های مختلفي را دارند. آنچه در اين قسمت ميبينيد تنها بخشي از دورههای بيشمار موجود است


دوره بانک اطلاعات آی بي ام DB2 

CCNA and CCNP 

بزرگترين مرکز آموزش آی تي در آسيا که هر 20 دقيقه یکي از فارق التحصيلان آن در دنيا استخدام ميشود. اين مرکز طرف قرارداد شرکتهای عظيم برای ارئه دوره های رسمي است 

Photo Shop, Dreamwaver, 3D MAX, Director, Flash, MAYA دوره های گرافيک 

MCSE, MCSD, MCSA, .NET, MCP, SQL Server, ASP, C# 

Oracle 9i, Oracle 10g 

JAVA, Sun Certified Professional, 
دورهای تخصصي هک و کراک 

HACK and CRACK





خدمات ايران اينديا برای دوره های آی تی (IT)

ايران اينديا کليه دوره های آی تی (IT) را بعنوان دوره های تکميلی درکنار دوره نه ماهه زبان انگليسی که در دانشگاه سيمبايز ارايه ميشود معرفی مينمايد. با اين ابتکار متقاضيان با يک تير چندين نشان را هدف ميگيرند. اول اينکه دوره زبان را ميگذرانند که بسيار ضروری است. دوم اينکه ويزای بلندمدت دانشجويی اخذ ميکنند و از مزايای آن بهره مند ميشوند. سوم اينکه ميتوانند بعد از آغاز دوره زبان در پونا با کمک مشاوران ايران اينديا بهترين انتخاب را با توجه به شرايط خود برای دوره های آی تی (IT) انجام دهند و زمان کافی خواهند داشت که با مراجعه حضوری به هريک از دهها موسسه معتبر، با تحقيق کافی و چشم باز نسبت به انتخاب دوره تخصصی مورد نياز خود اقدام نمايند.[/font]
مصرف سوخت جک s5
[font=Tahoma]و چهارم اينکه چنانچه قصد تحصيل دانشگاهی داشته باشند، ميتوانند در مدت حضور خود در پونا از دانشگاههای مختلف اين شهر بازديد کرده و در رشته مورد علاقه خود پذيرش تحصيلی اخذ نمايند.



مدارک لارم برای ثبت نام:

کپي گذرنامه و 6 قطعه عکس



متقاضيان ميبایست حد اقل تا سطح ديپلم تحصيل کرده باشند و پس از ثبت نام در ايران ریزنمرات و آخرين مدرک تحصيلي خود را ترجمه رسمي به زبان انگليسي با مهر وزارت خارجه ايران و سفارت هند آماده کنند تا پس از اخذ پذيرش برای دریافت ويزا به سفارت هند مراجعه کنند.[/font]