تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دویدن صحیح بر روی تردمیل
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نگاه به جلو ؛ نگاه کردن ایده آل برای جلوگیری از خستگی سر و گردن است، طوری که به مانیتور تردمیل نگاه نکنید. با این کار موقعیت سر شما نگه داشته میشود و از سرگیجه در حال حرکت و فشار سر و گردن می کاهد. اگر شما به یک استراحت کوچک برای نگاه کردن به مانیتور تردمیل احتیاج دارید، بعد از نگاه کردن دوباره روش قبل را دنبال کنید.
قدم دوم
تقلیدکردن حرکت فشار فعال؛وقتی شما بیرون از منزل در شیب ۲ تا ۳ درصدی می دوید به طور طبیعی حرکت فشار فعال را انجام می دهید. دویدن در این سطح شیب بر روی تردمیل به شما کمک خواهد کرد  بین دویدن در بیرون از منزل و دویدن بر روی تردمیل به یک تعامل برسید.
قدم سوم
گام برداشتن با قسمت پنجه پا نه  پاشنه؛ تردمیل (دو ثابت) می تواند این امکان را به شما بدهد که گام هایتان را کوتاه و همراه با حرکات کششی رو به جلو بردارید. فرود پا باید بر روی پنجه پا باشد در حالی که پای خود را بر روی تردمیل می کشید بدون تماس پاشنه پا با سطح تردمیل (دو ثابت ).
قدم چهارم
 هر چقدر که امکان دارد سبک قدم بزنید , اگر شما بر روی تردمیل با سرو صدای زیادی می دوید علت آن دویدن با انرژی بیش ازحد است. باید لذت دویدن را احساس کنید تا برایتان خسته کننده نباشد. از برنامه های تردمیل خود استفاده کنید تا برایتان متنوع و جذاب باشد.
کراس فیتنس تردمیل هایی با قابلیت برنامه دویدن اتوماتیک و یا تنظیم برنامه دلخواه را عرضه می کند.
قدم پنجم
برای دویدن صحیح بر روی تردمیل (دو ثابت) آرنج خود را با زاویه ی ۹۰ درجه خم کنید. و شانه های خود را راحت و آزاد بگذارید. در طول دویدن دست ها نباید صاف باشند و کف دست باید به سمت داخل باشد.دست های خود را خیلی تکان ندهید طوری که بدن شما پیچ و تاب بخورد.دستهای سفت و محکم در هنگام دویدن میتواند باعث فشار در ناحیه کمر و شانه ها شود.
قدم ششم
عمیق و ریتمیک نفس بکشید. برای درست نفس کشیدن در یک ورزش هوازی مانند دویدن بر روی تردمیل حتما یاد بگیرید که شیوه های صحیح نفس کشیدن چیست.
قدم هفتم
شانه هایتان را خم نکنید: شانه هایتان باید به سمت عقب و پایین باشد. در دویدن صحیح بر روی تردمیل باید گامهایتان را کوتاه بردارید که هنگام دویدن پا خیلی جلوتر  از بدن قرار نگیرد و اینکه به سمت جلو بروید.
منبع : تردمیل تبریز
بسیار عالی و مفید ??