تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: انتقال عفونت در درمان ارتودنسی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
برخی تصور می كنند كه درمان ارتودنسی درمان تمیزی بوده و با توجه به این كه با خون ارتباط زیادی ندارد، نیاز به مراقبت و ضدعفونی سازی زیادی نیست. این مطلب درست نیست و نیاز به اقدامات ضدعفونی كننده و پیشگیری از انتقال انواع میكروب در بین افراد در همه رشته های درمانی ضروری و مهم است. بیماری های عفونی عمدتا بیماری هایی هستند كه به دلیل واردشدن عامل بیماریزای خارجی ایجاد می شود. این عامل بیماریزا در بیمار وجود داشته و می تواند از یك بیمار به بیمار دیگر،از بیمار به وسایل درمانی یا از بیمار به درمان كننده و بعكس انتقال پیدا كند.
   استفاده از وسایل ارتودنسی بدون اعمال ملاحظات لازم، حتی اگر فقط در تماس با سیم موجود در دهان بوده باشد هم می تواند امكان انتقال بیماری را در بین افراد مختلف فراهم كند. بنابراین بیماران باید هنگام مراجعه به متخصص ارتودنسی این نكات را مورد توجه قرار دهند. مسائلی كه شما در مراجعه به یك محل برای درمان ارتودنسی باید مدنظر قرار دهید عبارتند از:
    ـ اولین اقدام برای پیشگیری از انتقال و رشد باكتری ها در اغلب مراكز درمانی استفاده از محافظت فیزیكی با استفاده از پوشش های یكبار مصرف است. این وسیله این امكان را فراهم می كند تا مانع نفوذ میكروب ها به سطوح وسایلی شد كه تمیزكردن آن سخت تر است.
    ـ استفاده از دستكش مناسب برای هر بیمار هنگام درمان توسط متخصص ارتودنسی و دستیاران وی نكته مهم بعدی است كه باید به آن توجه داشته باشید. این مساله باعث پیشگیری از انتقال بیماری در بین افراد می شود. شما با نگاه ظریف و توجه ویژه می توانید نحوه استفاده از این پوشش ها را بررسی كنید.
    ـ نكته بعدی این است كه بررسی كنید آیا فرد درمان كننده وسایلی را كه برای شما یا بیمار قبلی استفاده كرده از وسایل دیگر جدا می كند یا خیر.لازم است وسایلی كه برای بیمار استفاده می شود از سایر وسایل جدا و برای انجام اقدامات كنترل كننده عفونت به محل مناسب انتقال یابند و تحت ضدعفونی قرار گیرند. این مساله برای هر وسیله با هر میزان استفاده ضروری است. این وسایل لازم است با پروتكل های استریل سازی مناسب استریل شوند.
    ـ وسایل ارتودنسی كه در دهان بیمار قرار می گیرد در اغلب موارد یكبار مصرف است و نباید برای چند بیمار استفاده شود. هنگام استفاده از این وسایل می توانید جدید بودن و تمیز بودن این وسایل را بررسی و مدنظر قرار دهید.
   دقت كنیم برای یك اقدام درمانی ساده مشكل بزرگ تری برای خود ایجاد نكنیم.