تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: وقتی ويندوز تمامي ظرفيت هارد ديسك را شناسايي نمي كند چکاری انجام بدهیم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 هارد ديسك 
هنگام خريد هارد بايد توجه داشته باشيد كه آيا رايانه شما يا دقيقتر، مادربرد شما از نظر پشتيباني هاردهاي با ظرفيت بالا مشكلي نداشته باشد. به خصوص اگر رايانه شما قديمي (سريهاي پايينتر از پنتيوم2) است. البته مادربردهاي جديد چنين مشكلي ندارند ولي اين هم پايان كار براي مادربردهاي قديمي نيست چرا كه مي توان از طريق دانلود كردن بايوس نسخه جديدتر از روي سايت شركت توليد كننده مادربرد مذبور مشكل را مرتفع نمود.

پس براي رفع اين مشكل كافيست بايوس نسخه جديد را از روي اينترنت بارگذاري كنيد (Update Bios). يك نكته را فراموش نكنيد. اگر هنگام پارتيشن بندي به اين مشكل برخورد كرديد عجله نكنيد. ابتدا از جديد بودن نگارش برنامه Fdisk خود مطمئن شويد سپس به سراغ دانلود بايوس برويد. براي مطمئن شدن از اين كه آيا مادربرد تمام ظرفيت هارد را پشتيباني مي كند يا خير راحترين كار اين است كه از Seup دستگاه (CMOS) عمل كنيد و در قسمت Detect ظرفيت شناخته شده توسط مادربرد خود را مشاهده كنيد. اگر كمتر از ظرفيت واقعي بود نياز به Update بايوس داريد و اگر ظرفيت را كاملا شناخته ولي در هنگام Fdisk مشكل داريد بايد برنامه پارتيشن بندي خود را به روز در آوريد يا از طريق ويندوز يا برنامه Partition Magic اقدام به پارتيشن بندي كنيد. CD ويندوز XP هم در همان ابتدا راه اندازي سيستم برنامه پارتيشن بندي قويي دارد كه از طريق عامل گرافيكي آن مي توانيد پارتيشن بندي كنيد. اين نگارش در هنگام پارتيشن‏بندي هاردهاي با ظرفيت بالا كه تحت ويندوزهاي قبلي و حتي برنامه Fdisk پارتيشن بندي نمي‏شوند خيلي پركاربرد است.
فقط در هنگام به روز كردن بايوس خود خيلي خيلي خيلي دقت و حساسيت به خرج دهيد كه اشتباه در اين مورد جبران نشدني است.

هارد دیسک یا دیسک سخت HDD، حافظه ای جهت ذخیره سازی اطلاعات به صورت دائمی در یک سیستم می باشد. هارد کامپیوتر معمولا در ابعاد 2.5 و 3.5 اینچ ساخته شده و در دو نوع اینترنال و اکسترنال در بازار عرضه می گردد. هارد دیسک اینترنال درون سیستم هایی مانند کامپیوتر رومیزی، آل این وان و لپ تاپ قرار می گیرند. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات توسط هارد کامپیوتر از فاکتورهای مهم هنگام خریداری آن می باشد و هرچه میزان سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در یک هارد درایو بیشتر باشد، مدت زمان دسترسی به اطلاعات کوتاه تر خواهد بود. آی تی بازار که فروشندگان کالاهای دیجیتال مانند قطعات کامپیوتر را به کاربران معرفی می کند، مشخصات فنی و قیمت روز انواع هارد کامپیوتر وسترن دیجیتال، هارد دیسک سیگیت و هارد توشیبا را در اختیار کاربران قرار می دهد.