تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: اقتصاد در اروپا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اقتصاد در اروپا را که به عنوان یکی از دلایل مهم برای دریافت اقامت اروپا می باشد را در این مقاله به طور کامل بشناسید

سال های اخیر ، سال های بسیار پر تنشی برای اروپا به خصوص کشور هایی مانند یونان ، ایتالیا ، اوکراین و… بوده است.بحران های مالی و سیاسی ، بی ثباتی یورو در مقابل دلار و همچنین کاهش قیمت نفت موجب بحران اقتصاد در اروپا شده بود.البته در حال حاضر وضعیت اقتصادی در اروپا بسیار بهتر از چند سال گذشته بوده که شرایط را برای دریافت اقامت اروپا بسیار عالی می کند.

اروپا در سه ماه نخست سال 2014 تنها 1.2% رشد اقتصادی داشت.با وجود آنکه اقتصاددانان و پژوهشگران اقتصادی ، این سال را سال بسیار مناسبی برای پایان یافت مشکلات اقتصادی در اروپا می دانستند (به همین علت افراد زیادی به دنبال کسبپاسپورت دوم برای کار در کشور های اروپایی بودند)، اما رخ دادن مسائلی مانند بحران بانک ها در یونان و ایتالیا ، بحران مالی قبرس که از گذشته همراه آنان بود و بحران جدید اوکراین همه بر آن شد که رشد اقتصاد در اروپا کاهش چشمگیری داشته باشد .
یورو واحد پولی 19 کشور عضو اتحادیه اروپا است از جمله این کشور ها آلمان ، یونان ، اسپانیا ، لوگزامبورگ ، پرتقال ، فرانسه ، بلژیک و…. می باشد.

برخی از کشور های اروپایی مانند انگلستان ، جمهوری چک ، لهستان ، کرواسی ، سوئد ، هلند و … نیز واحد پول مخصوص به خود را دارا می باشند که عموما یورو در کنار پول اصلی این کشور ها مورد استفاده قرار می گیرد که افراد زیادی نیز به دنبال کسب پاسپورت دوم این کشور ها نمی رون تا برای کار یا تجارت دچار مشکل نشوند!

تولید نا خالص داخلی به ازای هر نفر:
از میان 19 کشوری که واحد پولی آنها یورو است ، کشور لوگزامبورگ با داشتن بالاترین سطح تولید ناخالصی به ازای هر نفر ، در رده ی اول قرار می گیرد که در نتیجه این کشور ار بهترین کشور ها جهت زندگی کردن در اروپا و کسب اقامت اروپا می باشد.

نرخ بیکاری در میان کشور های اروپایی:

بیشترین نرخ بیکاری به ترتیب در کشور های یونان ، اسپانیا و کرواسی بوده است.کمترین سطح بیکاری نیز به ترتیب در آلمان ، اتریش و جمهوری چک می باشد.

نرخ بیکاری در میان جوانان:
تقریبا کلیه کشور های اروپایی ، دارای نرخ بیکاری جوانان با رقم بیش از حد مجاز می باشند.بیشترین نرخ بیکاری مربوط به اسپانیا ، یونان و ایتالیا بوده و کمترین میزان آن مربوط به آلمان ، اتریش و هلند است .

تعادل بودجه:
نسبت کسری یا کمبود بودجه به تولید ناخلص در بسیار از کشور های اروپایی بیش از 2 درصد می باشد.برای مثال کشور هایی مثل اسپانیا ، فرانسه و انگلستان رقمی بالای 4 درصد دارند.در کشوری مانند پرتقال این رقم حدود 3 درصد و در کشور هایی مانند ایتالیا ، جمهوری چک و دانمارک این رقم بین 2 تا 3 درصد است.

رشد تولید نا خالصی:
رشد تولید ناخالصی در کشوری مانند ایرلند بسیار بالا بوده و حدود 6.5 درصد است.کشور هلند 3.4 درصد ، کشور رومانیا 3.3 درصد و همچنین کشور های لوگزامبورگ و لهستان و بریتانیا به ترتیب دارای 3.2 و 3.1 و 3 درصد رشد اقتصادی می باشند.تعدادی از کشور های اروپایی نیز دارای رشد کمتر از 2 درصد بوده اند مانند پرتقال ، یونان و آلمان.

در صورت نیاز به دانستن اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت اقامت اروپا و همچنین در حوزه ی مباحث مربوط به کسب پاسپورت دوم ، به وبسایت شرکت دروازه افق بهار مراجعه نمایید.