تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سوال
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نقش کامپیوتر در مترو چیست؟
مترو پدیده ای جدید است که کل سیستم کنترل و نگهداری و راه بری ان توسط سیستم های کامپیوتری کنترل میشود مثل بلیط فروشی و اخذ بلیط ناوبری و زمانبندی بین ایستگاه ها و عیب یابی و تعمیرات ترن های برقی ان توسط کامپیوتر انجام میشود .

مترو پدیده ای جدید است که کل سیستم کنترل و مگهداری و راه بری ان توسط سیستم های کامپیوتری کنترل میشود مثل بلیط فروشی و اخذ بلیط ناوبری و زمانبندی بین ایستگاه ها و عیب یابی و تعمیرات ترن های برقی ان توسط کامپیوتر انجام میشود .
یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل راه‌آهن شهری را در شهر سئول در کشور کره می‌توان یافت. اگر به دنبال ردپایی از فناوری در لایه‌های زیرین زمین در شهرهای پرجمعیت هستید بهتر است سری به مترو شهر سئول بزنید که می‌تواند تصویری از آینده سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی در کشورهایی مانند کشور ما باشد.

نمایشگرهای دیجیتالی در ایستگاه‌های مترو شهر سئول که بیش از هر چیز شبیه به گوشی‌های هوشمند بسیار بزرگ هستند نمایشگرهایی کاملا لمسی هستند که می‌توانند بهترین راهنمای مسافران برای رسیدن به مقصد باشند و همچنین مجهز بودن کشور کره به فناوری‌های نوین را به تصویر کشند.

با استفاده از این سیستم شما می‌توانید مبدا و مقصد خود را با کلیک روی صفحه نمایشگر مشخص کرده و براساس پیشنهاد سیستم بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود را براساس نقشه مشخص شده روی نمایشگر انتخاب کنید.

نقشه‌های ماهواره‌ای در این سیستم تصاویری از سطح شهر را روی صفحه نمایشگر به تصویر می‌کشند و زمانی که شما به ایستگاه مقصد می‌رسید با استفاده از این سیستم می‌توانید ساختمان مورد نظر خود را که قصد رفتن به آنجا را دارید از روی نقشه پیدا کرده و حتی تصویر نمای ظاهری این ساختمان را نیز ببینید.

علاوه بر این سیستم نمایشگر دیجیتالی مجهز به گوشی‌های تلفنی است که می‌توانید با استفاده از کارت‌های اعتباری الکترونیکی که هزینه استفاده از مترو یا خطوط اتوبوس‌رانی را از طریق آن پرداخت می‌کنید هزینه انجام مکالمات تلفنی از طریق این نمایشگرهای دیجیتالی را نیز بپردازید. به کمک این سیستم می‌توانید از آخرین اخبار، اطلاعات هواشناسی و همچنین تحولات اقتصادی نیز مطلع شوید.