تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نقش کامپیوتر در فوتبال چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نقش کامپیوتر در فوتبال چیست؟
یکی از نقش ها و کار بردهای کامپیوتر و الکترونیک نرم افزار ها و تکنیکهای ثبت لحظات افساید و بازبینی لحظات حساس که نیاز به کارشناسی و تایین تکلیف در قضاوت نهایی دارد .هم چنین ساخت کلیپها و تصاویر ورزشی از جمله کاربرد های موثر کامپیوتر در ورزش است
امروزه اگر بگوییم کامپیوتر در تمامی بخش های زندگی در کنار انسان است،حتی در مربیگری و آنالیز فوتبال،مطلب گزافی نگفته ایم.
نقش مهم و حیاتی کامپیوتر در بخش های مختلف صنعت و زندگی را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت. کامپیوتر این دستگاه کوچک و خستگی ناپذیر، از زمان ارائه اولین نمونه آن بصورت PC بطور بسیار چشمگیری وارد عرصه های مختلفی شد و چنان تحولی در آنها ایجاد کرد که دیگر دنیای بدون کامپیوتر معنا ومفهومی ندارد.
 ورزش نیز بعنوان یکی از این عرصه ها، با حضور پر رنگ کامپیوتر،پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته. بطوریکه فاصله بین کشورهای صاحب ورزش با کشورهای در حال توسعه به یمن استفاده بهینه و تخصصی از کامپیوتر بسیار کمتر شده است. در حال حاضر از کامپیوتر در بسیاری از رشته های ورزشی و بخصوص فوتبال استفاده می شود. با توجه به این نکته که فوتبال امروز از مرز ورزش گذشته و به یک صنعت تبدیل شده است،حضور کامپیوتر در سطوح بالای آن و در کنار مربیان مجهز به دانش روز دنیا به یک نیاز ضروری تبدیل شده است. آنالیز کلی تیم و پیدا کردن نقاط قوت و ضعف،نگهداری سوابق پزشکی ورزشکاران،مقایسه عملکرد ورزشی و جسمی بازیکنان،از جمله موارد استفاده از کامپیوتر است. 
آنالیز کلی تیم و پیدا کردن نقاط قوت وضعف نگهداری سوابق پزشکی ورزشکاران .مقایسه عملکرد ورزشی و جسمی بازیکنان از جمله موارد استفاده از کامپیوتر است.
به طور کلی پیشرفت امکانات در استادیوم ازقبیل فیلمبرداری از زوایای مختلف که توسط چنددوربین که دوربینهای هوایی بدون فیلمبردار و فقط توسط کامپیوتر که در اختیار کارگردان بوده بهترین تصاویر با پیکسل بالا و زوم عالی که همه اینها توسط نرم افزار که چشمه ای از چشمه های کوچک رایانه میباشد.همچنین فروش بلیط انلاین که توسط اینترنت انجام میگیرد همچنین نقل وانتقال بازیگران و بازی تیمها که فقط با فشار یک دکمه تمام بازیهای مورد نظر را با کمک رایانه میشود به راحتی مشاهده کرد.
نثش زیادی دارد