تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ۹ عادت وبلاگ نویسی که شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مدتی هست که به مطالعه عادت‌های رفتاری بلاگرهای حرفه‌ای مشغولم و سعی دارم لیستی از عادتهای خوب بلاگرهای حرفه‌ای را جمع آوری کنم و با خوانندگان لذت وبلاگ نویسی به لشتراک بگذارم ، چون به این گفته باور دارم که موفقیت هم یک عادت است.

[تصویر:  GoodHabits.jpg]

در حالی که بعضی از عادتها در بین بلاگرهای حرفه‌ای در تضاد هست ، تعدادی از عادتهای مشترک هم در بین آنها وجود دارد.

از عادتهای متضاد می‌توانم به این مثال اشاره کنم

در حالی که مایکل ارینگتون ارسال چندین مطلب در هر روز را رمز موفقیت خودش می‌داند و به دیگران هم این کار را توصیه می‌کند ولی لئو بابوتا فقط یک یا دو پست را در هر هفته منتشر می‌کند.

به هر حال به رغم عادتهای متضادی از این دست ، فهرستی از عادتهای خوب هم وجود دارد که آن را در ادامه مطلب بیان می‌کنم.

عادت شماره ۱: در هر زمان و در هر مکان از یادداشت برداری غافل نشوید

یک راه آسان و راحت برای نگه‌داری همه یادداشتهایتان پیدا کنید.راههای زیادی برای این کار وجود دارد می‌توانید از کارتهای ایندکس استفاده کنید و یادداشتهایتان را تبدیل به یک فایل کنید می‌توانید با استفاده از گوشی تلفن همراهتان یادداشتهای کوتاه بردارید و بلافاصله ایده‌هایتان را در دراپ باکس یا سایر سیستم های ذخیره سازی آنلاین انتقال دهید،می‌توانید ایده‌هایتان را به صورت فایل‌هایی درون یک پوشه در کامپیوتر شخصی‌تان نگه‌داری کنید.

نکته اصلی این است که همیشه تمام نکات بهره‌وری مربوط به یادداشت برداری را رعایت کنید همچنین مهم نیست چگونه یادداشت برداری می‌کنید فقط یادداشت برداری کنید و ترتیبی بدهید که در آینده بتوانید به آسانی به یادداشت‌هایتان دسترسی داشته باشید و هر وقت که لازم بود خیلی سریع به آنها مراجعه کنید.

شخصا برای نگه داری همه ایده‌هایم و مطالعه آنلاین مطالبی که بعدا می‌خواهم به آنها مراجعه کنم از Evernote استفاده می‌کنم و به این خاطر که با استفاده از آن همگام سازی هر چیزی بین تبلت ، رایانه شخصی و گوشی همراهم خیلی آسان است.

عادت شماره ۲: همیشه سوالات درستی را مطرح کنید

رابرت کیوساکی در کتاب خود با عنوان «پدر پول دار، پدر فقیر» نکته‌ای را به اشتراک می‌گذارد او می‌گوید : 

« هر وقت که تحت تاثیر یک فرد دیگر قرار می‌گیرید و یا از ایده‌ای خوشتان می‌آید همیشه باید همیشه از خودتان بپرسید که :«چگونه می‌توانم این کار را انجام دهم؟»

به عنوان مثال شما یکی از پادکستهای  دارن رُز (Darren Rose) را گوش کردید با خودتان فکر می‌کنید که این بهترین منبع وبلاگ نویسی در تمام دنیاست پس از خودتان می‌پرسید : چگونه می‌‌توانم کاری مانند این را به سرانجام برسانم؟»

یا وقتی گزارش مربوط به درآمد ماهیانه یک وبلاگ مانند تک کرانچ را می‌بینید می‌پرسید چگونه می‌توانم وبلاگ بهتری نسبت به وبلاگ دیگران داشته باشم؟

وقتی سوالهای درستی را مطرح می‌کنید دریچه اتفاقات امکان پذیر نامحدودی را به رویتان می‌گشایید با پرسیدن سوالات صحیح از خودتان ، مغزتان دیگر در تعریف و تمجید کارهای دیگران متوقف نمی‌شود،بلکه برای تکرار آنچه که تحسین می‌کنید می‌کوشد مشغول پیدا کردن راههایی می‌شوید که تحسین دیگران را جلب کند 

عادت شماره ۳: همیشه محتوای تان را برای جذب ترافیک از موتورهای جستجو بهینه کنید

هر چند که ما نباید به موتورهای جستجو به عنوان تنها منبع جذب ترافیک وابسته باشیم اما هنوز گوگل بهترین منبع برای جذب ترافیک خوانندگان هدف می‌باشد.

اول از همه همیشه کلمات کلیدی مرتبط را در عنوان اصلی و تیترهای فرعی پست تان قرار دهید برای اینکه بدانید افراد چه چیزهایی را در اینترنت جستجو می‌کنند و وبلاگ نویسان رقیب شما چه چیزهایی را منتشر کرده‌اند  باید تحقیق کلمات کلیدی را به اندازه کافی انحام دهید این به این معنی ست که شما باید تحقیق کلمات کلیدی را انجلم بدهید تا بداتید چه چیزهایی در حال ترند شدن است، چه چیزهایی بیشترین ترافیک را دریافت می‌کند و چه چیزهایی شما ممکن است در این باره در آینده بنویسید

عادت شماره ۴: محتوای خودتان را در مناسب‌ترین زمان در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید 

به طور قریب به یقین ، همه وبلاگ نویسان احتمالا موافقند که به اشتراک گذاری محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی امری اختیاری نیست.اما برای اینکه به خوانندگانتان نشان دهید که همیشه در دسترس هستید باید محتوای خودتان را در شبکه‌هایی مانند فیسبوک، گوگل پلاس و توییتر به اشتراک بگذارید.

زمان مناسب برای به اشتراک گذاری محتوای وبلاگ در شبکه‌های اجتماعی به عوامل متعددی بستگی دارد به عنوان مثال اگر خوانندگان هدف شما در ایالات متحده ساکن باشند بر طبق تحقیقات انجام شده توسط سایت Kissmetrices  ساعت شش بعد از ظهر زمانی است که بالاترین نرخ ریتوییت را دریافت خواهید کرد.

عادت شماره ۵: موقع نوشتن، از چیزهایی که عامل حواسپرتی و تمرکز هستند دوری کنید

وقتی مشغول نوشتن هستید حواسپرتی خیلی راحتتر از آنچه که فکر می‌کنید اتفاق می‌افتد، مثلا شما در آشپزخانه مشغول نوشتن هستید که ناگهان دخترتان وارد می‌شود و درست در وسط جمله‌ای که در حال نوشتن آن هستید شروع به صحبت می‌کند.یا اینکه در پشت سرتان تلویزیون در حال پخش برنامه‌ای است که ناگهان توجه شما را جلب می‌کند.در همه این حالتها ممکن است حواستان پرت شده و تمرکز خودتان را از دست بدهید.

برخلاف آنچه که اغلب تصور می‌شود مغز ما برای انجام همزمان چندین کار طراحی نشده است، راستش مغز ما مالتی تسکینگ یا انجام همزمان چند تکلیف را دوست ندارد، انجام بیش از یک کار به طور همزمان شکاف‌ها و خلا‌هایی را در مغز ایجاد می‌کند که توسط محققان اسپات لایت نامیده می‌شود.

در چنین وضعیتی مثل این است که مغز دایم در حال مسابقه دادن و تلاش برای سوییچ از یک کار به کار دیگر است،حتی اگر برای یک دهم ثانیه هم این اتفاق بیفتد میزان تمرکز ما روی کارمان را کاهش می‌دهد.

در حالیکه تحقیقات نشان می‌دهند زنان نسبت به مردان وضعیت بهتری در مالتی تسکینگ دارند واقعیت این است که مالتی تسکینگ چیز ایده‌آلی برای هیچکدام از دو گروه زنان و مردان نیست.

بهترین انتخاب این است که در هر زمان فقط بر روی انجام یک وظیفه تمرکز کنیم و چه باور کنید یا نه ، در این حالت وظایف بیشتری را خیلی سریعتر از آنچه که فکرش می‌کنید انجام خواهیم داد.

برای اینکه تنها بر روی انجام یک تکلیف و وظیفه تمرکز کنید و از کارایی بیشتری هم برخوردار باشید 

[list]
[*]بهتر است که گوشی همراه، تلویزیون و اعلان های ایمیل‌تان را خاموش کنید
[/list][list]
[*]تا پایان نوشتن، به طور موقت از خساب کاربرتان در فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی خارج شوید
[/list]
عادت شماره۶: تعادل را بین زندگی و کار حفظ کنید

احساس خستگی مداوم می‌تواند یک مشکل جدی برای وبلاگ نویسان باشد، ممکن است ماهها بدون توقف بر روی وبلاگتان کار کرده باشید و در پایان تنها پاداش اندکی از این کار دریافت کنید.

اهمیت دارد تا تعادل را در زندگی خودتان حفظ کنید و گرنه ممکن است به خستگی مزمن دچار شوید و وبلاگ نویسی را کنار بگذارید و دیگر هیچ وقت برنگردید.

خارج از برنامه کاری‌تان زمانی را برای دیدار با دوستان و بودن در کنار اعضای خانواده‌تان اختصاص دهید اگر فردی مذهبی هستید می‌توانید زمانی را برای شرکت در مراسم مذهبی کنار بگذارید.

برای فعالیت‌هایی که از انجامشان لذت می‌برید وقت بگذارید متعجب خواهید شد وقتی ببینید وقتی سایر وظایف تان در زندگی را انجام میدهید چطور انگیزه محکم به درب خانه‌تان ضربه می‌زند

عادت شماره ۷: از خودتان مراقبت کنید

این روزها همه ما زندگی شلوغی را سپری می‌کنیم اگر در دنیای واقعی شغل دیگری دارید و تنها شب‌ها یا آخر هفته‌ها وبلاگ می‌نویسید یا صاحب یک خانواده هستید و زندگی اجتماعی شلوغی دارید، پیدا کردن  زمان برای مراقبت از خودتان می‌تواند کار بسیار سختی باشد.از طرفی اگر از سلامتی برخوردار نباشید انجام کامل و به موقع هر چیزی که در لیست کارهای روزانه شما قرار می‌گیرد بسیار دشوار خواهد بود و واضح است که تا  لیست کارهای روزانه خود را به پایان نرسانید نمی‌توانید روی وبلاگ نویسی و نوشتن تمرکز کنید.

[list]
[*]برای حفظ سلامتی جسم و تمرکز قوای ذهنی‌تان منظم ورزش کنید.
[/list][list]
[*]چنان سرتان را شلوغ نکنید که خوردن وعده‌های غذایی اصلی را فراموش کنید
[/list][list]
[*]به اندازه کافی بخوابید.به هیچ وجه منطقی نیست که هر شب تا ساعت ۳ یا ۴ صبح بیدار بمانید و مشغول وبگردی یا تکمیل مقاله‌هایتان باشید
[/list]
عادت شماره ۸: با دیگران شبکه سازی کنید

بلاگرهای حرفه‌ای و موفق به خوبی می‌دانند که وبلاگ نویسی کاری نیست که به تنهایی از عهده انجام آن برآیند، آن‌ها. در پی این نیستند تا این راه را به تنهایی طی کنند در عوض آنها به طور مرتب شبکه‌ای از وبمسترهای همفکرشان را توسعه می‌دهند تا هر جا که لازم باشد از آنها مشاوره بخواهند ، از آنها درخواست کنند تا برای وبلاگشان پست مهمان بنویسند و همچنین از آنها  لینک و حمایت دریافت کنند.

عادت شماره ۹: پشتکار و مداومت کلید اصلی است

در لیست عادتهای بلاگرهای موفق ، عادتی وجود دارد که تقریبا در بین همه آنان مشترک است و دایم تکرار می‌شود

«به طور مداوم پست منتشر کنید و با خودتان و خوانندگانتان صادق باشید»