تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مروری بر تاریخ – جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آخرین جام جهانی که تنها سه سال از آن می گذرد، جام جهانی ۲۰۱۴ در کشور برزیل بود که در انتها آلمان موفق شد برای چندمین بار این جام را به خانه ببرد. امروزی مروری بر تاریخ – جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل خواهیم داشت تا باز هم تاریخچه جام جهانی لذت هایش را برای ما عیان کند. تنها ۱ سال تا جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه یاقی مانده و بدون شک سال آینده نیز مسابقات هیجان انگیزی را پیش رو خواهیم داشت.
[تصویر:  -بر-تاریخ-جام-جهانی-2014-برزیل.jpg]
برزیل پس از میزبانی در سال ۱۹۵۰ میلادی، به خاطر دومین بار موفق به کسب میزبانی جام جهانی گردید. این کشور پس از مکزیک، ایتالیا، فرانسه و آلمان، پنجمین کشوری است که از باب دومین بار داعی جام عالمگیر دنیایی می‌شود. در جام عالمگیر دنیایی ۲۰۱۴ برزیل، طبق ادوار دیرین ۳۲ تیم آستان داشتند که شامل ۱۳ تیم از اروپا، ۶ تیم از آمریکای جنوبی، ۵ تیم از آفریقا، ۴ تیم از آسیا و ۴ تیم از منطقه کونکاکاف می‌شدند.
در این رقابت‌ها ۶۴ مسابقه در ۱۲ شهر مختلف برزیل برگزار شد. در این گستره انتها از مسابقات تمامی قهرمانان ادوار قبلی جام جهانی یعنی برزیل، ایتالیا، آلمان، آرژانتین، اروگوئه، اسپانیا و فرانسه پیشگاه داشتند. مدافع عنوان قهرمانی – اسپانیا – در مرحله باندی همراه با انگلستان و ایتالیا حذف شدند. اروگوئه هم در دور یک هشتم نهایی حذف شد. هم چنین، فرانسه در دور یک چهارم نهایی حذف شد. ملاقات فینال بین دو قهرمان اسبق جام جهانی، آلمان و آرژانتین، برگزار شد، که نهایتاً آلمان توانست آرژانتین را با یک گل در دقایق آخر وقت زیادی دوم شکست دهد و فقره سبب نخستین بار در تاریخ جام جهانی، مبدل به یک تیم اروپایی شود که در قاره آمریکای جنوبی قهرمان جام جهانی فوتبال شده است. هم چنین، این اولین بار است که قهرمان جام عالمگیر دنیایی به صورت پی در پی از قاره اروپا می‌باشد.
[تصویر:  -بر-تاریخ-جام-جهانی-2014-برزیل-1.jpg]
فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در ۷ مارس ۲۰۰۳ اعلام کرد که مسابقات جام عالمگیر دنیایی فوتبال در آمریکای جنوبی برگزار خواهد شد. این بدین منظور بود که پس از جام جهانی فوتبال ۱۹۷۸ آرژانتین، مسابقات به صورت دوره‌ای در قاره‌های مختلف جهان برگزار شود.
در ۳ ژوئن ۲۰۰۳، کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی در ابتدا اعلام کرد که ۳ کشور آرژانتین، برزیل و کلمبیا خواستگار میزبانی جام جهانی ۲۰۱۴ هستند. اما در ماه مارس ۲۰۰۴، کونمبول اعلام کرد که انجمن به اتفاق آراء رأی به میزبانی برزیل داده‌اند. در طول این ماه، کلمبیا آهنگ گرفت که بر پیشنهاد خود مصمم باشد و به طور رسمی در دسامبر ۲۰۰۶ نامزدی خود را اعلام کرد؛ این در حالی بود که برزیل یک هفته پیش نامزدی خود را به طور رسمی اعلام کرده بود. در نهایت، کلمبیا در آوریل ۲۰۰۷ رسماً از پیشنهاد خود عقب‌نشینی کرد. در نتیجه، فقط برزیل نامزد میزبانی جام عالمگیر دنیایی ۲۰۱۴ باقی ماند، که در ۳۰ اکتبر ۲۰۰۷، فیفا پس از جلسهٔ کمیتهٔ اجرایی این فدراسیون، برزیل را به عنوان میزبان رسمی این مسابقات معرفی کرد.
[تصویر:  -بر-تاریخ-جام-جهانی-2014-برزیل-2.jpg]
این بار دوم است که برزیل داعی جام دنیوی كلی می‌شود. اولین بار برزیل در سال ۱۹۵۰ مدعی جام جهانی بود. برزیل بعد از مکزیک، ایتالیا، فرانسه و آلمان پنجمین کشوری است که حیث دومین بار مدعی جام عالمگیر دنیایی می‌شود. در هر چهار دامنه قبلی که مسابقات در آمریکای جنوبی برگزار شده تیم‌های این قاره به قهرمانی رسیده‌اند (دو بار آرژانتین و دو بار اروگوئه) اما برزیل تاکنون نتوانسته در کشور یا قاره خود قهرمان رقابت‌ها شود.
از جام جهانی ۲۰۰۶ به بعد فیفا قوانین تعیین تیم‌های شرکت‌کننده را تغییر داد و قرار بر این شد که تنها تیم مدعو :صفت خوانده دعوتی بدون شرکت در مسابقات مقدماتی به مرحلهٔ نهایی پاگذارد و قهرمان دورهٔ پیشین جام نیز موظف به شرکت در مسابقات دور مقدماتی باشد. این قانون راجع به حساب جام‌های آتی هم اجرا می‌شود. مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ درخصوص کسب ۳۱ سهمیه جام جهانی ۲۰۱۴ در سراسر جهان از ۳ مارس ۲۰۱۱ تا ۲۰ نوامبر ۲۰۱۳ برگزار شده است. جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ با آستان ۳۲ تیم از سراسر جهان برگزار خواهد شد. برزیل به عنوان کشور مهمان و مهماندار به صورت مستقیم در این بازی‌ها حضرت دارد و ۳۱ تیم دیگر با برگزاری مسابقات مقدماتی در تمامی قاره‌ها انتخاب شده‌اند. تیم‌های زیر، که براساس کنفدراسیون منطقه خود دسته‌بندی شده‌اند درعوض جهت دور نهایی انتخاب شدند. عدد داخل قلاب، ردهٔ تیم در آخرین رده‌بندی فیفا در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۳ است.
[تصویر:  -بر-تاریخ-جام-جهانی-2014-برزیل-3.jpg]
فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) مبلغ جوایز نقدی مسابقات جام عالمگیر دنیایی ۲۰۱۴ برزیل را ۵۷۶ میلیون دلار تعیین کرد که تزاید دست کم یک سوم را نسبت به جام جهانی ۲۰۱۰ نشان می‌دهد. جوایز نقدی جام عالمگیر دنیایی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی ۱۴۰ میلیون دلار کمتر و مبلغ ۴۲۰ میلیون دلار بود. جوایز نقدی جام جهانی ۲۰۱۴ افزایش حداقل ۳۷ درصدی را نسبت به ذیل جدید نشان می‌دهد. علاوه بر این ۷۰ میلیون دلار هم از طریق فدارسیون‌های کشورها، بین باشگاه‌هایی که بازیکنان آن‌ها در ماه ژوئن ۲۰۱۴ در جام جهانی شرکت می‌کنند، توزیع خواهد کرد، این مبلغ هم نسبت به گستره انتها كهن افزایش یافته است. فیفا ۱۰۰ میلیون دلار دیگر هم تحت عنوان «برنامه حمایت از باشگاه» درعوض جهت حمایت از باشگاه‌هایی که بازیکنان‌شان در جام دنیوی كلی شرکت دارند در نظر متاثر است. این برنامه که در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شده، همه بازی‌ها در هر سطحی که در سنجش بین‌المللی فوتبال درج شده، از تاریخ اول سپتامبر ۲۰۱۲ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴، را در بر می‌گیرد. تمامی تیم‌ها مبلغ ۱٫۵ میلیون یورو فقره سبب آماده‌سازی تیم و خرج‌های اولیه دریافت می‌کنند.
[تصویر:  -بر-تاریخ-جام-جهانی-2014-برزیل-4.jpg]
در پایان این جام جهانی جذاب نیز آلمان قهرمان شد، برزیل تحقیر و باز هم مسی در حسرت جامی که شاید دیگر کسب کردنش برای او راحت نباشد! البته تیم ملی فوتبال ایران نیز یک بازی ماندگار با آرژانیتن و مسی را در اذهان رقم زد…
جالب بود سپاس??