تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: جراحی بینی گوشتی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
جراحی بینی گوشتی
 
یکی از اجزاء بسیار مهم بینی پوست آن است. پوست علاوه بر پوشاندن ساختمان های زیر آن تعیین کننده اصلی نوع گوشتی یا غیر آن است. اگر چنانچه پوست ضخیم باشد بینی به اصطلاح بینی گوشتی و در غیر اینصورت غیر گوشتیست. شکل گیری بینی در جراحی بینی های گوشتی با کار روی بافت سخت یعنی استخوان و غضروف انجام میگیرد و اصولا هیچگونه دستکاری در پوست صورت نمیپذیرد. در پوست از بسیار ضخیم گاهی مقداری از بافت چربی آزاد ممکن است برداشته شود ولی به هیچ وجه نباید خود پوست نازک شود چون احتمال آسیب به آن و متعاقبا بد شکلی شدید بینی بسیار زیاد است. متأسفانه ترمیم این اشکالات بسیار مشکل و گاهی غیر ممکن است.
 
 
جراحی زیبایی بینی های گوشتی چیست و چگونه انجام می شود؟ آیا بینی گوشتی به حالت قبل عمل بر می گر دد؟
 
در ابتدا باید تعریفی از بینی های گوشتی داشته باشم: بینی هایی با پوست ضخیم و غدد سباسه فراوان و باز بودن سوراخ های پوست در اصطلاح بینی گوشتی نامیده می شوند. در این بینی ها معمولا غضروف ضعیف می باشد و عمده بینی، پوست و چربی زیر آن و غدد سباسه است. در این بینی ها معمولا کمی نوک بینی افتاده است و پره ها باز و ضخیم می باشد. به علت وجود هورمون جنسی مردانه و چرب بودن پوست مردان، بینی گوشتی در مردان به وفور دیده می شود.به این علت برای جراحی بینی گوشتی پزشک باید بسیار باتجربه باشد.
 
در گذشته برای اصلاح این بینی ها و جراحی زیبایی بینی از برداشت زیاد از غضروف ها کمک می گرفتند. نتیجه این کار، فرورفتگی و ایجاد اسکار در پوست به علت خالی شدن فضای زیر آن می باشد. معمولاً بیماران فکر میکنند برداشت پوست کمک کننده است اما بنظر می رسد برداشت پوست باعث ایجاد اثرات زخم شدید می شود، لذا به هیچ وجه توصیه نمی شود.
 
تفاوت بینی های استخوانی و گوشتی چه خصوصیاتی دارند؟
 
در بینی های استخوانی بدلیل نازک بودن پوست جزئیات استخوانی از زیر پوست قابل مشاهده است، یعنی ممکن است لبه های استخوان چنانچه قبلا شکسته شده باشد دیده و لمس میگردد، همچنین در نیمه پایینی بدلیل نازک بودن پوست معمولا غضروف ها قوی و مستحکمند و پهنی و یا افتادگی در نوک بینی کمتر وجود دارد، در حالیکه در بینی های گوشتی بدلیل کلفت بودن پوست جزییات استخوانی و غضروفی مشاهده نشده و بدلیل سنگینی پوست غضروفها معمولا نازک و ضعیفند. بهمین دلیل هم در این نوع بینی ها سر بینی پهن و افتاده است.