تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سوال 2: روتر ROUTER چيست و چه كارايي دارد؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سوال 2: روتر ROUTER چيست و چه كارايي دارد؟
روتر به معنای مسیریاب است روترها تجهیزات فیزیکی هستند که چندین شبکه بیسیم یا کابلی را به یکدیگر متصل میکنند و این همان تجهیزی است که در اینترنت مشخص میکند .
روتر routerمسیریابهای فیزیکی هستند که چندین شبکه بیسیم یا کابلی را به هم وصل میکنند و این همان تجهیزی است که در اینترنت مشخص میکند بسته های اطلاعاتی از کدام مسیر به مقصد برسد .ودر نهایت رسیدن ان به مقصد را کنترل کند .از نظر فنی یک روتر یک گذر گاه لایه سوم است یعنی کابلی یا بیسیم .شبکه ها را مانند یک گذر گاه بهم متصل میکنند و این لایه همان لایه معروف شبکه یا osiاست .
روتر به معنای مسیر یاب است.تجهیزات فیزیکی هستند که چندین شبکه بی سیم یا کابلی را به یکدیگر متصل می کنند.روترهای کابلی یا بی سیم شبکه ها را مانند یک گذرگاه به یکدیگر متصل می نماید.
ينترنت يکی از شاهکارهای بشريت در زمينه ارتباطات است . با ايجاد زير ساخت مناسب ارتباطی ، کاربران موجود در اقصی نقاط دنيا قادر به ارسال نامه های الکترونيکی ، مشاهده صفحات وب ، ارسال و دريافت فايل های اطلاعاتی در کمتر از چند ثانيه می باشند. شبکه ارتباطی موجود با بکارگيری انواع تجهيزات مخابراتی، سخت افزاری و نرم افزاری ، زير ساخت مناسب ارتباطی را برای عموم کاربران اينترنت فراهم آورده است . يکی از عناصر اصلی و مهم که شايد اغلب کاربران اينترنت آن را تاکنون مشاهده ننموده اند ، روتر است . روترها کامپيوترهای خاصی هستند که پيام های اطلاعاتی کاربران را با استفاده از هزاران مسير موجود به مقاصد مورد نظر هدايت می نمايند.