تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تفاوت بین سایت و پورتال و وبلاگ چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  formicon.gif][font=BMitraB]  [font=IRANSans][b]تفاوت بین سایت و پورتال و وبلاگ چیست؟[/b][/font][/font]

[تصویر:  resized_yytjpg.gif]


تفاوت های اساسی میان یک وب سایت و یک پورتال وجود دارد. مهمترین این موارد در زیر به صورت خلاصه آورده شده است:

برای اطلاعات بیشتر راجع به این موضوع از طریق شبکه‌های اجتماعی سامان با ما در ارتباط باشید:
[تصویر:  64px-Telegram_logo.svg.png] [تصویر:  64px-Instagram_logo_2016.svg.png] [img=64x0]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/9f/Twitter_bird_logo_2012.svg/64px-Twitter_bird_logo_2012.svg.png[/img] [img=64x0]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/01/LinkedIn_Logo.svg/64px-LinkedIn_Logo.svg.png[/img]

[list]
[*]پورتال به صورت دروازه ورود به یک بانک اطلاعاتی است. آنچه که مهم است، آن است که پورتال همواره ما را به سایتها یا پورتال های دیگر راهنمایی می کند و به خودی خود تنها یک راهنما است. برای همین است که در بعضی از موارد به پورتالها، Internet Yellow Pages می گوییم. 
در حالی که یک وب سایت می تواند حاوی مقدار زیادی اطلاعات باشد که فقط بر روی آن سایت قابل دسترسی است. 
ممکن است، وب سایت از امکاناتی مشابه یک پورتال برای جستجو و مدیریت داده ها استفاده نماید، اما آنچه که مهم است آن است که این داده ها عموما بر روی پایگاه داده های خود سایت قرار دارند.
[*]پورتال عموما" حاوی مطالبی است که جنبه اطلاعات عمومی دارد. داده هایی که از منابع مختلف بر روی یک پورتال جمع آوری می شوند، معمولا دارای پراکندگی فراوانی هستند. به همین علت، در بسیاری از پورتال ها، ابزارهایی مانند Directory قرار داده می شود تا این اطلاعات را طبقه بندی نماید. 
از سوی دیگر داده های قرار داده شده بر روی یک وب سایت، اولا" از منابع محدودتری تامین می شوند و ثانیا" دارای پراکندگی زیادی نبوده، حول یک محور و موضوع مشخص دور می زند و به اصطلاح نخصصی تر هستند .
[*]پورتال یک سیستم کاربر محور است. به این معنی که تمام امکانات پورتال بر این اساس پیش بینی شده است تا جوابگوی نیاز های کاربران با سلایق، علاقمندیها، سنین و رده های کاری متفاوت باشد. امکاناتی مثل پست الکترونیکی، Chat، انجمنهای اینترنتی و ... همه برای آن است که کاربران را به هر شکل ممکن به پورتال دعوت نماید.
در حالیکه یک وب سایت،یک سیستم Subjective یا موضوع محور است. درست است در هر وب سایت، امکاناتی برای کاربران مختلف پیش بینی می شود، اما باید به این نکته توجه داشت که کاربری که با یک وب سایت کار میکند باید به شکلی به موضوع وب سایت مرتبط یا علاقمند باشد.
[*]یکی از مهمترین جنبه های تفاوت بین پورتال و وب سایت جنبه اقتصادی آن است. پورتال ها عموما" برای کسب درآمد ساخته شده اند. بیشتر پورتال ها درآمد های خود را از طریق تبلیغات کسب می نمایند.
[/list][size=undefined]
[font=IRANSans][b]وب سایت و یا به اختصار سایت چیست[/b] ؟[/font]
خب همانطور که روزانه سایتهای مختلفی را می بینیم ، تعریف خاصی از سایت در ذهن ما نقش بسته است که سری صفحاتی که به هم متصل شده اند و دارای نام یکسانی هستند ( دامین ) و در زیر شاخه های آن(ساب دامین ها ) قابل مشاهده است . که همه آنها دارای یک صفحه اصلی هستند که دسترسی به همه صفحات دیگر از آنجا آغاز می شود . 
احتمالا تعاریف زیادی برای وب سایت وجود دارد. یکی از این تعریف ها که در www.dictionary.com موجود است می گوید:
مجموعه ای از تعدادی صفحات وب متصل به هم، اغلب شامل یک صفحه اصلی - home page - که معمولا روی یک سرور قرار دارند و به عنوان مجموعه ای از اطلاعات توسط یک فرد، گروه یا سازمان تهیه و نگهداری می شود. 
یک وب سایت معمولا شامل تعداد زیادی فایل است که در تعدادی پرونده مرتب شده اند، به همان صورت که شما فایل هایتان را در پرونده ها مختلفی روی کامپیوترتان مرتب می کنید. صفحه اصلی یک سایت معمولا index.htm یا index.html یا default.html نام دارد. وقتی که یک آدرس وب (یا اسم دامنه) را در مرور گرتان تایپ می کنید (مثلا www.StartWeb.ir)، برنامه مرورگر به سراغ اکانت میزبانی ای می رود که این اسم دامنه به آن اشاره می کند، و به دنبال یکی از این فایل های اصلی می گردد. فرضا اگر فایلی به نام index.html را در آن وب سایت پیدا کند، این فایل( یا صفحه) را به صورت خودکار در مرور گر شما نمایش خواهد داد.
فایل index.html معمولا ترکیبی از متن و تصویر است که طراح وب سایت بر اساس جذابیت بصری چیدمان آن ها را مشخص می کند. متن مورد نظر در خود صفحه وب موجود است، در حالی که به تصاویر، به عنوان فایل هایی مستقل ارجاع داده می شود. فایل های تصویری ممکن است در وب سایت خودتان ذخیره شده باشند (در اکانت میز بانی تان: در کنار بقیه صفحات وب و فایل ها، یا آن چنان که معمول است، در یک پرونده مجزا به نام images )، یا ممکن است جای دیگری در اینترنت باشند. بعضی از نوشته ها و تصاویر یک صفحه می توانند به صفحات دیگر لینک شده باشند(یعنی می توانید روی آن ها کلیک کنید و به یک صفحه دیگر بروید). این مجموعه از صفحات وب، تصاویر و فایل های دیگری که ممکن است در اکانت میزبانی تان داشته باشید مجموعا یک وب سایت،یا پایگاه وب را می سازند.
به طور خلاصه یک وب سایت شامل تعداد زیادی صفحه وب و تصویر است.
[font=IRANSans]وب چیست؟[/font]
سایت وب، مجموعه ی از صفحات مرتبط به یکدیگر است که انبوهی از اطلاعات را در قالب متن، تصویر، صدا، و فیلم در اختیار بیننده قرار می دهد. 
وب سایت، مکان حضور هر شخص یا شرکت در شبکه اینترنت است. یک وب سایت می تواند علاوه بر ایجاد ارتباط و معرفی دارنده سایت، امکان اطلاع رسانی بروز، بازاریابی و معرفی بین المللی را نیز فراهم آورد.
وب سایت شما می تواند محلی برای تجارت شما باشد عرضه محصولات شما .
وب سایت می تواند رزومه و معرفی توانایی های شما باشد یا نمونه کار شما و یا حتی محلی برای نوشته ها و تحقیقات و مقالات شما .
[font=IRANSans]وبلاگ چیست؟[/font]
وبلا گ (weblog) ترکیبی است از دو کلم? webبه معنای شبک? جهانی و log (به معنای گزارش روزانه یا روز نوشت) است که یک صفحه شخصی یا گروهی می باشد که بصورت روزانه یا چند وقت یکبار با مطالب جدید بروز می شود .
وبلاگ با اینکه پدیده ای نوظهور در اینترنت می باشد ولی انقلابی در عرصه اینترنت بپا نموده است که این به دلیل خصوصیت هایی است یک وبلاگ دارد که از همه مهمتر رایگان بودن آن است و همچنین کار با آن بسیار ساده و راحت می باشد و احتیاج به تخصص و دانش خاصی ندارد برای همین هر روز افراد بیشتری را می بینید که وبلاگنوسی روی می آورند مخصوصا این استقبال در بین جوان ها بیشتر است واین ها همه موجب شده روز به روز اطلاعات جالب ومفید به اینترنت اضافه شود از این گذشته اگر وبلاگ پویایی داشته باشید از طریق آن درآمد زایی هم میشود انجام داد که این امر با گذاشتن یکسری تبلیغات از سایت های تبلیغاتی در وبلاگ شما انجام میشود.
استقبال از وبلاگ در بین ایرانیان و فارسی زبانان بسیار گسترده بوده که بخشی از این وبلاگ ها به خاطرات شخصی و اتفاقات روزانه افراد می پردازد و بعضی دیگر نیز بصورت تخصصی و در زمینه خاص و تخصص خود مطلب می نویسند وهمچنین خوانندگان این مطالب نظراتشان را در آن خصوص می دهند که به جذابیت های وبلاگ افزوده است.
شما هم اگر می خواهید یک صفحه شخصی داشته باشید دست بکار شوید و در یکی از سرویس دهندگان وبلاگ ثبت نام کنید.
[font=IRANSans]سرویس دهندگان رایگان وبلاگ:[/font]
معروفترین این سرویسها که زبان فارسی را پشتیبانی می کنند :
[/size]

[list]
[*]www.blogfa.com
[*]www.persianblog.ir
[*]www.blogger.com
[*]www.blogsky.com
[*]www.mihanblog.com
[/list][size=undefined]
و سرویس دهنده های دیگر :
[/size]

[list]
[*]www.blog.com
[*]www.newblog.com
[/list][size=undefined]
و نیز سایتهایی هستند که با عضویت در آنها می توانید پروفایل ساخته و آلبوم عکس داشته باشید و یا وبلاگ داشته باشید . سایتهایی هستند که شما می توانید دوستان دیگر بیابید و با آنها در ارتباط باشید و شبکه دوستی بر قرار کنید . این سایتها سرویس بلاگ هم می دهند . 
اخیرا با تحولاتی که در تکنولوژی رخ داده است و بیشتر شدن سرویس دهندگان وبلاگ و ایجاد فضای رقابت بین آنها تغییرات زیادی در آنها رخ داده است ، اعم از آنکه می توانید چندین بلاگ داشته باشید (مثل Blogger ) و یا یک بلاگ گروهی باشد و چندین نویسنده با محدوده دسترسی خود داشته باشد و بیشتر کدها و تغییران در بلاگ اعم از گذاشتن کانترها ( شمارنده ها ) و آرشیو های موضوعی و یا زمانی و نیز گذاشتن لینکهای روزانه و لینگ دوستان ، همه و همه به صورت بسیار ساده و اتوماتیک انجام یم شود بدون آنکه کاربر با قالب و کدنویسی های آن آشنا باشد .
حتی در قدمی بلندتر بعضی از آنها به کاربر خود اجازه می دهند که عکسهای خود را در آنجا آپلود کنند ? Blogger.com
بعد از اینکه Blogger.com زیر مجموعه ایی از گوگل شد جهشی عظیم در آن رخ داد که شخص با داشتن تنها یک اکانت Gmail به راحتی چندین بلاگ درست کند و از فضای آن نیز استفاده کند . 
و نیز Msn نیز در www.myspace.com این امکان را به کاربران خود می دهد که وبلاگهایی داشته باشند و حتی عکسها و موزیک ها ویدئو های خود را در آن آپلود کنند . البته شرکت ماکروسافت در آینده هدف عظیمی را در این باره دنبال می کند که حتی کاربرانی که از Microsoft Office- Word استفاده می کنند بتوانند نوشته های خود را در آن تدوین کنند و به صورت آنلاین آن را به بلاگ خود بفرستند و یا حتی از همانجا با زدن یک دکمه به شخص مورد نظر میل کنند . 
که هر کدام از این سرویس ها بدلیل قابلیت هاشون طرفداران خاص خودشان را دارند ناگفته نماند که امروزه در سروییس دهندگان بلاگ فارسی بلاگفا یکی از پرطرفدارترین سرویس هادر بین کاربران است.
[font=IRANSans]تفاوت ها و تشابهات وبسایت و وبلاگ[/font]
در نگاه اول، وب‌سایت و وبلاگ شبیه هم به نظر می‌رسند، اما دقیق‌تر که می‌شویم تفاوت‌های زیادی را بین این دو می‌بینیم. 
وب سایت "جایگاهی در اینترنت است که در آن می‌توان اطلاعاتی را در مورد سازمان‌ها، شرکت‌ها و افراد به دست آورد" و وبلاگ " وب سایت پویایی است که متعلق به شخص یا اشخاصی است و در برگیرنده اطلاعاتی راجع به موضوع یا موضوعات گوناگون است". 
پذیرفتن این تعریف‌ها می‌تواند شروعی برای مقایسه این دو باشد؛ بدین منظور، ابتدا به مشابهت‌ها و سپس به تفاوت‌ها می‌پردازم:
[/size]

[list]
[*]مشابهت‌های وب‌سایت و وبلاگ:
[/list]
[list=1]
[*]هردو جایگاهی در فضای سایبری(Cyberspace) هستند و URL منحصر به فردی دارند.
[*]هر دو برای انتشار اطلاعات و داده‌ها در فضای سایبری به کار می‌روند.
[*]محتوای هر دو اطلاعات است و کارکرد اطلاع‌رسانی دارند.
[*]وبلاگ هم نوعی وب‌سایت است.
[*]هر دو را می توان به جای هم استفاده کرد ( اما پیشنهاد نمی شود )
[/list]
[list]
[*]تفاوت‌های وب سایت و وبلاگ:
[/list]
[list=1]
[*]وب سایت‌ها عمدتا رسمی هستند، اما وبلاگ‌ها عمدتا (یا به کلی) شخصی‌اند.
[*]به روز کردن وب سایت‌ها نسبت به وبلاگ‌ها، نیازمند وقت بیشتری است.
[*]وب‌سایت‌ها از نظر طراحی ساختار پیچیده‌ای دارند، در حالی که وبلاگ‌ها ساده‌ترند. مثل لباس رسمی و راحتی می‌مانند.
[*]وب‌سایت ها به موضوعات خاصی می‌پردازند، در حالی‌که وبلاگ‌ها تمام وقایع ریز و درشت زندگی را پوشش می‌دهند.
[*]گفتمان حاکم بر وب سایت‌ها رسمی است، ولی وبلاگ‌ها گفتمانی غیر رسمی دارند.
[*]وب سایت ها معمولا ارتباط یک سویه ( و گاهی ارتباط با ما ی سایت ) و وبلاگ‌ها عمدتا ارتباط دو سویه ( کامنت گذاری) با بازدید کنندگان برقرار می کنند.
[*]وب سایت‌ها برای مالکانشان هزینه‌ی اقتصادی دارند، در حالی که بیشتر وبلاگ‌ها برای بلاگرها رایگان هستند و از سرویس رایگان یک سرویس دهنده استفاده می کنند.
[*]در وب سایت‌ها می‌توان صحبت از محدودیت و سانسور کرد، در حالی که وبلاگ‌ها از این نظر بسیار آزاد تردند.
[*]وب سایت‌ها گرایش به سکون و نظم و وبلاگ‌ها گرایش به پویایی و بی‌نظمی دارند.
[*]وب سایت ها حال و هوای مدرن و وبلاگ‌ها حال و هوای پست مدرن دارند.
[*]راه اندازی وب سایت‌ها نسبت به وبلاگ‌ها به زمان بیشتری احتیاج دارد.(البته نه برای مهندسان IT)
[*]وب سایت‌ها نمود عقلانیت و وبلاگ‌ها نمود احساس‌اند.
[*]به روز رسانی در وب سایت بیشتر به شکل ایجاد صفحات جدید و در وبلاگ به صورت تولید محتوا صورت می‌گیرد.
[*]در وب سایت ها معمولا اطلاعات به روز رسانی، ثبت نمی شود. در وبلاگ‌ها ثبت اطلاعات به روز رسانی اهمیت ویژه‌ای دارد.
[*]به روز رسانی وب سایت‌ها مخصوص افراد حرفه‌ای است، در حالی که بلاگرها بدون دانش فنی وبلاگ‌های خود را به روز می‌کنند ( بسیار راحتتر از سایت هایی حتی دارای CMS ).
[*]وب سایت‌ها محل مناسبی برای شکل گیری گروه‌ها و اجتماعات مجازی نیستند، برعکس، وبلاگ‌ها محیط مناسبی برای این منظورند.
[*]در وبلاگ ها وبلاگ های دیگر را راحتتر می توان پیدا کرد و سیستم کامنت دادن و گرفتن ! باعث آشنایی و نزدیکی بیشتری می شود اما در سایت ها ممکن است یک سایتی که کسی به آن لینک نداده است سالها بدون ویزیتور باقی بماند ، اما در وبلاگ به خاطر سیستم خبررسانی صفحه اول آن حداقل یک نفر به شما سر می زند ! به عبارت دیگروبلاگ رسانه‌ای تعاملی است.
[*]سادگی وجه مشخصه بلاگ است. اگر به کمک وب سایت توجه کنید آن را پر از اطلاعاتی می‌بیند که در میان تار و پود صفحاتی چند پیچیده شده است. صفحاتی که شاید چندین لایه داخلی داشته‌ باشد. در یک وب سایت شاید پیچیدگی صفحات و نحوه ردیف کردن مطالب کمی شما را سر در گم ‌کند. اما در مقابل بلاگ بسیار ساده است.در واقع هر گاه شخصی به این نتیجه برسد که مطلبی برای نوشتن دارد و آن مطلب ممکن است برای دیگران مفید یا جالب باشد می‌تواند به وبلاگ نویسی بپردازد. زمان کافی هم برای نوشتن و ارسال مطالب وجود دارد و سایت‌های زیادی در قالبوبلاگ نویسی سرویس‌های رایگان ارائه می‌کنند.
[*]کنترل وب سایت‌ها در اختیار مالکان آن است، ولی بلاگرها کنترل جزئی بر وبلاگ دارند. در واقع کنترل آنها تابع یک کنترل بزرگ‌تر توسط صاحبان Domain و مدیران کلان سرویس دهنده وبلاگ است. البته این مورد برای وبلاگ‌هایی که مالکیت Domain آنها شخصی است، صدق نمی‌کند.
[*]در وب سایت شما فضایی را خریداری می کنید و می توانید فایل ها و عکس ها و .. ی خودتان را روی آن آپلود کنید اما در بیشتر سرویس دهندگان وبلاگ شما فضایی برای آپلود عکس ها ندارید و باید از فضاهای مجازی ( همانطور که قبلا گفته شد ) استفاده کرد .
[*]در سایت شما می توانید دامینی به نام startweb.ir خود داشته باشید اما در وبلاگ ها آدرس شما تابع سرویس دهنده خود startweb.blogfa.com می باشد .
[*]در وبلاگ ها شما مجبورید بنر های تبلیغات مزاحمی را تحمل کنید اما در سایتتان شما از این مشکل رها هستید و حتی می توانید خودتان تبلیغات بگیرید و بگذارید .( البته بستگی به داشتن ویزیتور زیاد در سایت شماست )
[*]یکی از بهترین ویژگی های وبلاگ ها آن است که سرویس دهندگان وبلاگ فارسی زبان هستند و شما می توانید به راحتی در آن استفاده کنید و کارها بیشتر اتوماتیک و بسیار راحت است اما در سایت به این راحتی نمی باشد .
[*]در مقابل مزیت بالای وبلاگ ها محدودیت های آنهاست خود را دارند در مقابل در سایت شما دستتان برای هر کاری باز می باشد و می توانید طبق هر فناوری و هر نوع طراحی کار کنید .
[*]در سایت شما می توانید صفحات مختلف به تعداد مورد نظر داشته باشید ، اما در وبلاگ تعداد صفحات ( استاتیک ) محدودیت دارند .
[*]در سایت شما می توانید امکانات خاص در اختیار دیگران بگذارید اما در وبلاگ محدودیت وجود دارد .
[*]وبلاگ چون زیر شاخه ایی از یک سرویس دهنده می باشد ، امنیت شما کمتر است و با هر نوع مشکل سرویس دهنده شما ممکن است داده های خود را از دست بدهید ( مثل مشکلی که در تغییز دامین Persianblog به وجود آمد ) اما در سایت شما می توانید یک Back up از داده های خود داشته باشید و امنیت آن دست خود شماست .
[*]ترافیک بالای وبلاگ ها و کندی سرویس های آن یکی از معایب آن نسبت به سایت می باشد .
[/list][size=undefined]
و بالاخره اینکه محتوای وب سایت‌ها در درون صفحات نسبتا زیادی قرار دارد. برعکس، محتوای وبلاگ‌ها عمدتا در صفحه‌ی اول و قابل مشاهده متمرکزند. وب سایت‌ها مثل خانه‌های مجللی می‌مانند که ورود به آنها با تشریفاتی همراه است. وبلاگ‌ها کلبه های ساده و با صفایی هستند که در آنها به روی همه گشوده است. شما میهمانان سایبری کدام یک را بیشتر می‌پسندید؟
[font=IRANSans]پورتال چیست ، انواع پرتال و تعریف پورتال سازمانی[/font]
در این مطلب تعریف پورتال و پرتال سازمانی و اینکه طراحی یک پورتال سازمانی به چه صورت است توضیح داده شده
[/size]

چنانچه راجع به این مطلب سوالی دارید با ما در شبکه‌های اجتماعی درمیان بگذارید.

baterorrom

[تصویر:  seachmom-and-best-freand-266991.jpg]

[تصویر:  animalswithgirlmeetsex-508717.jpg]

after having sex she got pregnant
harohallixxx vides

10 xxx viodo
piyor marvadi sex com
3 hot straight boys go gay on cam 1st time




blacan teniendo sexo
indianantayxnxx


[تصویر:  mypornwapsex-com-209837.jpg]

gratis turner hookup movies
mommy pornography in teach
scoohl girl hardcore video
free parent eats twat video
daddy boink round teen culo



pregnent ledis pikchar fre downlod
mother soo xxx
mona bbw
bithday srx mom

obese bitch visit fuck thin
indian actra sexy mms vid
cartoon female porked moves
fucky pecker puss banging
wife humps pal bone videos

[تصویر:  raunch-rama-anal-529651.jpg]

[تصویر:  reshimixxx-350917.jpg]

manhood rubdown see online
jr carrington sucks dick
girl power fed jummy spunk
slow smashing meaty rod
3gp saucy snatch hump

nicki minaj kim kardashian
tennie cock suckers
cctv sex videos download in kannada village

big gash group tear up
middl tear up chisel
pound vaginal huge dick
fellows studs couch porking
big trunk boink petite



blonde girls blowjob ends with cum through her nose
chesty brandi love suck cock


[تصویر:  mother-in-the-family-strokes-293491.jpg]

women vag manmeat fucky
czech teen mega bitch
drill salami cooch video
doll and omas porno



wedding fest night
bears making out
once you fuck a tranny you will never go back
cartoon mom son video

fantastic doll doing fuckin
thai faux cock toys fuckbox
angela larger suck off

[تصویر:  trans-big-dick-442264.jpg]

[تصویر:  imagenes-de-bulma-pan-bra-18-maron-desnu...526037.jpg]

40 women unloading movies
free phat booty extremtube
grope spice xxx sex flick
pervy penis fuckin flicks

candid 2 sexy ass babes
hardcocks
argentina pareja amateur

romp mighty women plow
two sisters and milky penis
giant deformed manmeat poke
sonakshi total sex tear up



hd emaj xxx
peter kate


[تصویر:  big-boobed-cartoon-tinkerbell-getting-fucked-203994.jpg]

asean porn elderly damsels
pic porno cool damsel irani
stolen mother sex movie
all girl enema porn flicks
bhabhi and boy fracking in a room



big tits having fun with toys live on cam
dad and daughter fuck together
fuck by animal
girl edging guy

hot puberty damsels porno
teenager night girl flick
melon teen pummel hard

[تصویر:  xxxmoviyoutubu-161921.jpg]

[تصویر:  asian-male-nude-models-440571.jpg]

hoe plowed firm insane guys
tanya roberts porn movies

indian mom and son do sex
star plu sex
cute spy on teen in beach cabin




uk granny casting couch
candy find


[تصویر:  pornxxx-bigboobs-mom-and-son-101057.jpg]




love you two
jesse getting roughed up
two handsome guys and an infinite guitar solo
cocaine party

3gp jacking from fun bags
tough boning huge schlongs
mandy lynn blowing plumbing
hard on shag innocent lady
big bigcock sticking bitch

[تصویر:  bootylicis-463117.jpg]

[تصویر:  taganal-146584.jpg]

indian teenage cor romp vid
paki maid tearing up vids
moms porn thick trunk
eat yporn flick orgy
phat plump faux udders

sanyy videos xxxxxx hd www com
pronburst mia khalifa
princess lexie shopping spree tease

cina tramp intercourse bum
pussy sizzling vulva aunty
chick gaga porn anal poke



real amateur french couple rec fucks in their garden
fucking indian sex girls seduling vesioes


[تصویر:  pornww-net-fuck-that-ass01h12m52s-01h31m05s-528037.jpg]

boxers jizz shotgun nuts
hmoob gug big ravage damsel
tits and tramp massage
nubile female slut cooters
amerika lady muff hook up



slut fucked in suspension
beautiful busty girl amelia fucked by skinny boy
slow easy fuck
wife begs for creampie from bull

donk romped denmark female
kinky knob poke muff arse

[تصویر:  antonio-biaggi-watersports-149697.jpg]

[تصویر:  soma-xxx-syx-126334.jpg]

elder ladies pounded hump
breast inwards muff gash

hot mom fucks deeply with passion
sexy granny 65y goes to porn
joseline kelly smoothie slut

wooly drill girl porno
hood female drill movie
cherry cunt shag vid pin
teen kinky large jugs
little poon female fuck



vintage pissing gay
hifixxxbarth videos


[تصویر:  mom-caught-brother-and-sister-porn-video...308891.jpg]

free muddy grany lovemaking
gambar porno elder pussy
fabulous hoe buttfuck fuck



prof her sester sex
old mom and son sex movie
virgin 18 near
nu message

woo touching twat lady
pick chick sex screw
mom pussy hard poke
seize fuck fest flick
sekirei drawn sex movies

baterorrom

[تصویر:  freepinkclips-521517.jpg]

[تصویر:  gesexxxx-395157.jpg]

afrika sexxx
ss90 cream of black mushroom clip
watchmy gf
tgirl gangbang
xxx hindi 18years

online pornoconvento
prounstar sport barzzer
koreansexgirl mobi

clit to clit tribadism lesbian sex video tube8com
tracy licks gangbang
filipin teen
sex father n mom
measurements mastering



xxxdstv
wap bom xxx bangros


[تصویر:  asian-sexs-3gpking-malam-pertama-578181.jpg]

3gp sis poke fuck fest
nude porno killer starlet
steamy humid ginormous sex
teenager bum shag swdish



wwwxxx hamstar mom
ketoo moob ass
ameauter mp4
amrikansexvidios

japan fuckbox licking dude
crazy mummy pound porno vid

[تصویر:  pornchoda-345574.jpg]

[تصویر:  sleepingtimesexvideo-231011.jpg]

wonder girl innocence lost
shitt and blowjob

www xxx teenageboyss
jangalsexmuvi com 3gp
barther and sister 3gp hot xxx video downlod

my video xxx sexy bbw indian videox
seachcouple guys brutally gang bang white girl
monstrer dildo test in pabrik
nurse in black pantyhose
anal creampie for porn job



sexindiangrilsvideos
indianhotsxy


[تصویر:  veena-malk-porn-vedio-194237.jpg]

tasha 10 i drink piss doing the toilet
my daughter stays
down loda
mother wants oral
swing sek



andhrasex
wwwsexdaddy
www xxx talu
imobilxxx

lil teen romping phat prick
ample fuck a thon plumbed
ultra cute legs porn photo
giant bap video wiyh orgy
batam smash hookup pic

[تصویر:  kannda-xxx-video-dawnload-3-g-p-295117.jpg]

[تصویر:  badmasti-michelle-obama-xxx-3gp-225187.jpg]

trunk ravaging cooch teen
meaty big sausages fucking
enormous pouch fuck stick
yam sized spermload pics
big melon nail 3gp movies

tubpotn xxx
www indonesiansex
sex bbw sxhamter




nastygrrl com xxx video
massagejepangsexs


[تصویر:  hdbigsex-tube-296897.jpg]

flicks gyoung girl banged
total giant jugs orgy 3gp
big rod monster vedio 3gp



gonzoxxxbokep com
mobilesexe 3gp
www vedoxxxcom
www xxx free palak com

blonde girl wolf fucky
shaft pull fuckfest videos
shaven puss movies hump guy
cunt virgin break gonzo vid

[تصویر:  scholltechar-xxxvideo-149527.jpg]

[تصویر:  www-sexnaplie-com-213557.jpg]

labia rosy pucker finger
ample dick and bigg culo
january darling rectal romp
assets xxx all girl strapon

momatht xxx
porntike
eroticexxx

huge hooter donk mum
erane hump video one
appetizing ebony vag pics
video woman with two cunts



dasi indianpornmovi
www rathasexphotos com


[تصویر:  kuwari-dulhan-movie-full-iphon-net-336804.jpg]

smash that white nymph firm
damsel with puny tits
dude suck girl pussy com
big pricks and thick vagina
best hard core black smash



www desiporno net
pashawarsexy
triisha artsxxx com
sexsiveido

display me chinese hump vid
penis assfuck screws slut
fuckfree fuck fest lion
saori hara burst fuck fest

[تصویر:  youtubepidio-porno-cina-359224.jpg]

[تصویر:  teamskeatcom-hd-112891.jpg]

porno dolls fucking pillows
teen porks rigid salami
fuckfest video nailing bus
free porno movie mamada vag
xxx orgy thai teenager

new babaai xxx 3 gp
sextop net momoko nishina
www indiasexviedo download com

big rod weeping nail pics
scandal porn movie download
teen dudes handjobs vids
martin c two preggo



sexgirlchatting
3gp sexcvideo


[تصویر:  burkasexyimage-286004.jpg]

www mother chief pound boy
chick humped and caked
milk cans mal doll boinked
big titted honey shows muff
amber rayne juicy wet cunny



porno yujla taza xxx
saneyleonesexi
redpusshy
madhori sex video free download on vtube com

ample purple dildo cooch
suck the melon firm flick
nail gals warm enml

[تصویر:  xnxx-kim-porn-blacked-7056-html-192474.jpg]

[تصویر:  megaporn-xxxx-238454.jpg]


pakistani stanxxxvideo
xxxlllcom
free xxx mom gabwap

horny force ravage teen gal
big fat shaved cooter
uber sexy teen korea hump
chick pokes hard porno



bungaigaon girls sex hq video
www xxx peeg free


[تصویر:  asax-porn-ukrain-506777.jpg]




sex xxx chirlan
offiecxxx
xxx free downlond mp4
cheetingwifesexvideos

amuature fuck gif xxx
hard core bravo romping
puss dumping ravage movie
vids mom tempting son for
crazy bartender gargle rod

baterorrom

[تصویر:  www-malu-anutyxxxvideo-com-540477.jpg]

[تصویر:  dinosexvideo-204001.jpg]

pearly vag fuckin porno
charge vid lauren with girl

xvideosbandgros
xxxbanglavideok
sannelanexvideos

porno phat dick bum
see free nip deepthroat



pornky com mason strom
juniorsxxx videos


[تصویر:  bangmalxxx-172187.jpg]

chick man mom arse bang
small doll fat boner twat
blonde milf cockslut plow



vidheo xxx
chota ladka motherxxx
free download xxxbeautiful semi videos
banglabadsex

www roma porno hard core
italian snatch plumbed porn
ryan nymph plow movie
mexico porn romp pummeling

[تصویر:  ekasivid-456387.jpg]

[تصویر:  idensexvideos-514804.jpg]

xxx bipi video com 4
sexy video downlood blood wali hd

tamildoctor xnxx com
xxxxn puny
hotbeutyfull porno

giant gay boner stir movie
see glamour sex video utter



xxxjugule
youtiiz


[تصویر:  sexykeralawoman-281697.jpg]

wifey banged firm best pal
asian girl cougar entice
tenn desi mother pummeled
phat screw wooly vags



kolkataxxxvedeo
www xxx bodi masajecom
3gp sex video with stepmom
tamil shenagasex

ravaging a phat puss
chat fucky plowing snatch
free video total ameri
huge knockers man porn

baterorrom

[تصویر:  www-gay-sexvcoms-353391.jpg]

[تصویر:  yang-agesex-tamil-124497.jpg]

artist porking black weenie
man pummeling dame byporn
sex woman acquaintance porn

shemallsexvedos
xxx30yers
hot mom sexvideos hmsterx com

teenage sex jummy gonzo vid
ginormous lun guy romp vids
doll force drilled pics



xxx 3gp hot lade teacher film downlod
topfigar long movie porns


[تصویر:  teensshemeal-sexporn-586564.jpg]

pulverize mild sex vids mp4
litl manhood sex aged man
tube bum butts videos
porno free perv squirting



desi fuckrs com
ghana girls sex video xxx
videosxxxoman
xxxtitshd

finest licking archive free
sona fucking coochie flicks
free massive prick snatch
sandra anal slut romp vid

[تصویر:  beeg-madar-com-318027.jpg]

[تصویر:  mp4-amather-532497.jpg]

flick porn gay elderly shag
big titted fuckslut gulps
video pummeling mom twunk
free hide mommy lovemaking

bordr sistarsex
porno mizilmen
www indiansesygirl com

videos romp dad cate
1st time orgy hindi videos
squirt flick puny men porn



acteur eros exotica
xhamstererotic nipple suck


[تصویر:  sisterblackmal-475161.jpg]

jizz fresh orgy warm movie
lil lady ravage video tube
wail female fuck woo



mia malkovaxxxxvideo
www 3gp sari x
wwteencom
sex colombia perawan

bum cute puss creampie
ebony rod fuck asian puss
porno broken poon trunk
real cooch porking pics

[تصویر:  pornratica-download-com-456601.jpg]

[تصویر:  aunty-7031-peperonity-183271.jpg]

giant orbs donk porno
stalags arm nail poon
porn old dude big meatpipe

gp3 xnxx kro
shemelexxx
koreasleepingsex

cool woman probe nail
japan killer plow dame



bigvaginaintercourse
anamikaxxxxx


[تصویر:  charmikaur-bad-wap-301154.jpg]

female orb sting bang romp
screwed vulva ass hatch
lovemaking moms in jungles
virgin hairy love jam shot
manstick too ample poke ama



teeneewhite xnxx com
tamil sxe free movl doonlos
bangkocxxx
lasbiane creams sex video

plumbing tight twat power
mummy strapped up fat tit

[تصویر:  videosmoviesdesixxx-303481.jpg]

[تصویر:  retubxxxxxxx-193247.jpg]

pummel teen jugs chinese
yelling doll wank off video
taut donk phat prick

king massagexxx
www xxxpohot
videopornoindonsia

free sleeping chinese fucky
chubby lady plow porn
money damsel stroking porno
orgy mommy porno albania
ample rump teen poked rigid



xxx paretzanta
videos sex oildporn


[تصویر:  noxxx-zx-xxx-mp4-2017-270194.jpg]

free nude gals slit
fucky porno vidio kanboja
teen public bondage video



xxxkareenakapoorvidoes mp4
dance bengil 3gp
vidos sexy momathikat arab mamnou3a mina l3arthe
www twistyxxx com

meaty men smash slim chick
paki boys with phat pecker
plumper porks a lean man
lush large gal pokes firm