تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نقش کامپیوتر در صنعت بانکداری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سوال۱:چندنمونه از دستگاههای بانکی که توسط رایانه کنترل شده و برای سهولت جامعه برای برطرف کردن نیازهای بانکی خدمات انجام میدهند؟
(24-12-2017, 02:03 PM)علیرضاالهی نوشته است: [ -> ]سوال۱:چندنمونه از دستگاههای بانکی که توسط رایانه کنترل شده و برای سهولت جامعه برای برطرف کردن نیازهای بانکی خدمات انجام میدهند؟

http://www.ccw.ir/content/295/default.aspx
همه ما بخاظر داریم که زمانی در بانکها همه چیز بصورت دستی و سنتی انجام میشد مثل پول شماری .ثبت اطلاعات دریافت پرداخت پول واقعا وقت زیادی را صرف میکرد مثلا برای وصول هر چک باید به شعبه صادر کننده ان در شهر یا استان ان مراجعه میکردیم انروزه تقریبا کل فعالیتهای مالی از طریق موبایل که یک کامپیوتر کوچک است انجام میشود و این پیشرفت مرهون قدرت کامپیوتر و سرعت پردازش ان است .امروزه کنار گذاشتن یا قطع این تکنولوژی بصورت یک فاجعه ذهن ما را ازار میدهد .
قرن بیستم قرن اطلاعات و پیشرفت سریع در فن آوری و به تبع آن ایجاد تحولات گسترده ای در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بشر امروز است. در عصر اطلاعات هر روز شاهد ابداعات و اختراعات جدید، استفاده از فن آوری برای ارائه خدمات بهتر و تغییر در روشهای سنتی و سهل و آسان سازی کارها برای دستیابی به نتایجی بهتر و مهمتر هستیم. امروز هر گونه حرکت و تحولی در ابعاد جهانی آن مورد توجه بوده و گسترش آن موضوعی غیر قابل انکار است. در این میان مسائلی اقتصادی و به ویژه تجاری نیز از روند تحول و حرکت در مسیر پیشرفت، دور نمانده است و شاید بتوان گفت با سرعت بیشتری در حرکت است. به طوری که امروزه ما شاهد پیوستن کشورهای مختلف به پیمانهای پولی و اقتصادی و تجاری جهانی هستیم. بی‌تردید امروزه دیگر استفاده از فن آوری جدید و به ویژه به خدمت گرفتن رایانه برای پاسخگویی به نیازهای متنوع جامعه بشری از ضروریات اساسی بوده و گسترش آن در جهان و کشورهای مختلف دلیلی بر این مدعاست. ایران اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با به خدمت گرفتن رایانه در فعالیت‌های مختلف صنعتی، خدماتی و تجاری در این مسیر حرکت‌ می‌کند. از مراکز و سازمانهای مهمی که در سالهای گذشته در این مسیر قدمهای بلندی برداشته‌اند،‌می توان از شبکه بانکی کشور نام برد که با ماشینی کردن شعب خود در تلاشند خدمات خود را گسترش بدهند و آن را تنوع ببخشند. این موضوع که بانکها تا چه حد در این زمینه موفق بوده‌اند یا اینکه اصولاً تاکنون در این زمینه چه کارهایی در بانکها صورت گرفته است؟ موضوع میزگرد این شماره فصلنامه «بانک» است که از نظر خوانندگان عزیز‌می گذرد. در این میزگرد آقایان: محمد رضا توکلی (رئیس اداره حسابگری بانک ملی ایران) ، ابراهیم رزاقی (رئیس اداره محاسبات الکترونیک بانک سپه)، رضا گودرزی (معاون اداره خدمات کامپیوتری بانک صادرات ایران)، علی اعظمی (مدیر فنی شرکت ماشینهای اداری خوارزمی) و اسداله حسنی(مدیر پروژه بانک ملی ایران در طرح جامع اتوماسیون سیستم بانکی کشور)، در مورد اهداف ماشینی شدن شعب بانکها و روشهای مختلفی که برای رسیدن به هدف به کار گرفته‌اند، نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند. در اینجا جا دارد از آقای بهزاد آزاد مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی طرح جامع ماشینی کردن سیستم بانکی کشور که ما را در برگزاری این میزگرد یاری دادند تشکر کنیم.
توکلی: با ماشینی کردن شعب‌می توان نظم و دقت بیشتری در کارهای شعبه و به ویژه در فعالیتهای حسابداری ایجاد کرد و همچنین از توقف مشتریان در شعبه کاست