تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کاربرد وبلاگ
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کاربرد وبلاگ
در حال حاضر وبلاگ و وبلاگ نویسی به سرعت رو به افزایش می باشد وبلاگ کاربرد های دیگری پیدا نموده است کاربرد وبلاگ در روزهای اول تاسیس آن فقط انتشار مطالب و نظریات نویسنده خود اما امروزه و با فراگیر شدن سیستم وبلاگ دهی کاربرد های وبلاگ به حد یک سایت و یا حتی فروشگاه رسیده  و تقریبا نمی توانیم تفاوتی بین سایت و فروشگاه و وبلاگ ها گذاشت. وبلاگ ها دارای کاربرد های مانند : انتشار مطالب ، مقالات، اخبار و خدمات، معرفی اشخاص و شرکت ها، تبلیغات، همکاری درفروش، کسب و کار اینترنتی است.
وبلاگ ها دارای ویژگی ها و دستاوردهای زیادی می باشند که به بعضی از آن ها اشاره می گردد :

انتخاب مطلب ( داده ) : درصد توليد و نشر اطلاعات در جهان به سرعت در حال پيشرفت و رو به افزایش بوده  و روندی کاملا دنباله ایی را طی می نمايد . بديهی ست در این چنين وضعيتی ، حتی امکان مطالعه بخش کوچکی از آن ها نيز وجود نداشته و ما مجبور استفاده از روش ها و مکانيزم هایی به منظور فيلترينگ اطلاعات و یا يافتن اطلاعات مورد نظر در يک رابطه مخصوص بدون از دست دادن منبع با ارزش و محدود زمان می باشيم  . یکی از کاربرد های وبلاگ این است که وبلاگ ها با متمرکز شدن بر روی يک موضوع خاص قادرند بستری مناسب برای ارائه اطلاعات را فراهم کنند . 
 
با مطالعه و یا خواندن مطالب منتشر شده بر روی يک بلاگ که فردی با علاقه های شترک با شما تهيه و منتشر شده است ، احتمال پیدا کردن مطالب مورد نظر در زمانی معقول فراهم می شود. با ترکيب و جمع بندی مطالب منتشر شده در ارتباط با يک موضوع کاملا خاص از  چندين بلاگ انتخابی، می توان به مجموعه ای از اطلاعات مورد علاقه، به دست يافت . با توجه به اين که بلاگ ها خلاصه ای از ساير موضوع های مربوط به ديگران را نيز ارائه می کنند ، آن ها يک ديد اطلاعاتی مناسب  در ارتباط با يک موضوع را هم به مخاطب خود منتقل می کنند. مطلب ها و موضوعاتی که در چندين بلاگ هایی هایی مورد توجه قرار می گيرند به خواننده امکان آگاه شدن از  نقطه نظر های چندين بلاگ نويس  را در ارتباط با يک موضوع کاملا خاص ، خواهد داد . بدين صورت خواننده  قبل از این که مطالعه تمام مطلب ، ديد مناسبی نسبت به آن را پيدا کند . به  فرآيند فوق ، triangulation   گفته می شود