تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دایرکت اپروچ
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
1-سیستم دایرکت آپروچ چگونه کار می کنه و چطورباعث حرکت سریع تر 3vf بین طبقات میشه؟

سیستم داریکت آپروچ" با استفاده از انکودر کار میکنه



بنابراین سیستم اطلاعاتی در مورد حرکت کابین داره که در سیستم با پرچمک (یا سنسور دور انداز) به این داده ها دسترسی نداریم این اطلاعات شامل:

سرعت حرکت کابین در هر لحظه
فاصله دقیق تا رسیدن به ایستگاه مورد نظر
در سیستمی که با پرچمک دور اندازی کار میکنه برای فواصل کم آسانسور قبل از رسیدن به سرعت حداکثر (مثلا 1.6 متر بر ثانیه) دوراندازی رو انجام میده چون سرعت رو باید ماکزیمم در نظر بگیره. اما با وجود انکودر سیستم میدونه سرعت کمتره و دوراندازی رو دیرتر شروع میکنه.

مورد بعدی اینه که با گذشت زمان و سرد و گرم شدن هوا و موارد دیگه:

مثل وزن خالی کابین
وزن پر کابین
فاصله پیموده شده بعد از دوراندازی کمی تغییر میکنه پس نصاب باید یک حاشیه برای این تغییرات در نظر بگیره مثلا حداقل 20-30 سانتیمتر جلوتر کابین به سرعت پیاده روی برسه. من بعضی جاها دیدم که فاصله پیاده روی 50-70 سانتیمتر هم هست!

در "دایرکت آپروچ" نرم افزار با استفاده از داده های انکودر میدونه بصورت دینامیک کابین الان چه رفتاری نشون میده و با توجه به این مسئله شیب کاهش سرعت رو هم کنترل میکنه (البته مطمئن نیستم که اینکار در همه سیستمهای دایرکت آپروچ انجام بشه) و مستقیم کابین رو سر طبقه که رسونده و می ایسته.
سیستم داریکت آپروچ" با استفاده از انکودر کار میکنه
[تصویر:  encoder_elevator.jpg]
بنابراین سیستم اطلاعاتی در مورد حرکت کابین داره که در سیستم با پرچمک (یا سنسور دور انداز) به این داده ها دسترسی نداریم این اطلاعات شامل:
[list]
[*]سرعت حرکت کابین در هر لحظه
[*]فاصله دقیق تا رسیدن به ایستگاه مورد نظر 
[/list]در سیستمی که با پرچمک دور اندازی کار میکنه برای فواصل کم آسانسور قبل از رسیدن به سرعت حداکثر (مثلا 1.6 متر بر ثانیه) دوراندازی رو انجام میده چون سرعت رو باید ماکزیمم در نظر بگیره. اما با وجود انکودر سیستم میدونه سرعت کمتره و دوراندازی رو دیرتر شروع میکنه.
مورد بعدی اینه که با گذشت زمان و سرد و گرم شدن هوا و موارد دیگه:
[list]
[*]مثل وزن خالی کابین
[*]وزن پر کابین
[/list]فاصله پیموده شده بعد از دوراندازی کمی تغییر میکنه پس نصاب باید یک حاشیه برای این تغییرات در نظر بگیره مثلا حداقل 20-30 سانتیمتر جلوتر کابین به سرعت پیاده روی برسه. من بعضی جاها دیدم که فاصله پیاده روی 50-70 سانتیمتر هم هست!
در "دایرکت آپروچ" نرم افزار با استفاده از داده های انکودر میدونه بصورت دینامیک کابین الان چه رفتاری نشون میده و با توجه به این مسئله شیب کاهش سرعت رو هم کنترل میکنه (البته مطمئن نیستم که اینکار در همه سیستمهای دایرکت آپروچ انجام بشه) و مستقیم کابین رو سر طبقه که رسونده و می ایسته.
سیستم داریکت آپروچ" با استفاده از انکودر کار میکنه



بنابراین سیستم اطلاعاتی در مورد حرکت کابین داره که در سیستم با پرچمک (یا سنسور دور انداز) به این داده ها دسترسی نداریم این اطلاعات شامل:

سرعت حرکت کابین در هر لحظه
فاصله دقیق تا رسیدن به ایستگاه مورد نظر
در سیستمی که با پرچمک دور اندازی کار میکنه برای فواصل کم آسانسور قبل از رسیدن به سرعت حداکثر (مثلا 1.6 متر بر ثانیه) دوراندازی رو انجام میده چون سرعت رو باید ماکزیمم در نظر بگیره. اما با وجود انکودر سیستم میدونه سرعت کمتره و دوراندازی رو دیرتر شروع میکنه.

مورد بعدی اینه که با گذشت زمان و سرد و گرم شدن هوا و موارد دیگه:

مثل وزن خالی کابین
وزن پر کابین
فاصله پیموده شده بعد از دوراندازی کمی تغییر میکنه پس نصاب باید یک حاشیه برای این تغییرات در نظر بگیره مثلا حداقل 20-30 سانتیمتر جلوتر کابین به سرعت پیاده روی برسه. من بعضی جاها دیدم که فاصله پیاده روی 50-70 سانتیمتر هم هست!

در "دایرکت آپروچ" نرم افزار با استفاده از داده های انکودر میدونه بصورت دینامیک کابین الان چه رفتاری نشون میده و با توجه به این مسئله شیب کاهش سرعت رو هم کنترل میکنه (البته مطمئن نیستم که اینکار در همه سیستمهای دایرکت آپروچ انجام بشه) و مستقیم کابین رو سر طبقه که رسونده و می ایسته.