تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تاریخچه‌ی وبلاگ نویسی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[font=Helvetica]تاریخچه‌ی وبلاگ نویسی
گرچه وبلاگ نویسی در دنیا قبل از سال دو هزار میلادی بوجود آمد؛ اما انفجار وبلاگ نویسی با ورود به قرن بیست و یکم اتفاق افتاد. در ایران هم این موضوع بر می‌گردد به بیست و سوم خرداد 1381 که اولین سرویس ارایه دهنده‌ی وبلاگ یعنی سایت پرشین بلاگ(persianblog.ir) آغاز به کار کرد (البته آن زمان پرشین دات کام بود که متاسفانه در سال 1386 این دامنه به سرقت رفت و هم اکنون این سایت با دامنه‌ی دات آی آر مشغول به فعالیت است).
پدیده‌ی وبلاگ نویسی در مدت کوتاهی توانست به سرعت در ایران رشد کند تا آنجا که هم اکنون تعداد وبلاگ نویسان ایرانی از مرز میلیون گذشته است و روز به روز در حال افزایش می‌باشد. براساس آمارها رتبه‌ی ایران در وبلاگ نویسی تک رقمی است و ما جز ده کشور اول وبلاگ‌نویس دنیا هستیم.[/font]
[font=Helvetica]برای وبلاگ نویسی چه ملزوماتی نیاز است؟
از آنجا که سرویس‌های تحت وب بسیاری از امکانات را بصورت رایگان در اختیار شما می‌گذارند؛ شما هیچ پولی برای وبلاگنویسی نمی‌پردازید مگر هزینه‌ای که برای اتصال به اینترنت می‌دهید. البته ذکر این مطلب ضروری است که بیشتر سرویس‌های وب برای تامین هزینه‌های خود اقدام به درج آگهی در وبلاگ شما می‌کنند. ولی در هر صورت ملزوماتی برای وبلاگ نویسی وجود دارد که آن‌ها را در ادامه ذکر می‌کنیم:
[/font]
[list]
[*]امکان استفاده از کامپیوتر و اتصال به اینترنت برای تایپ و ارسال مطالب فراهم باشد ( کامپیوتر شخصی،کامپیوتر فامیل،دوستان کافی نت و یا …).
[*]فرد باید حداقل آشنایی مختصری با ویندوز(و یا یک سیستم عامل دیگر) و تایپ کردن داشته باشد(مگر اینکه مطالبتان را روی کاغذ بنویسید و بعد از وبلاگ‌نویس دیگری بخواهید آن را برایتان به وبلاگ پست کند).
[*]برای وبلاگ نویسی باید زمان کافی برای نوشتن مطالب و مدیریت وبلاگ( مثلا حداقل نیم ساعت در شبانه روز) را داشته باشید.
[/list]
[font=Helvetica]از چه موقع باید شروع کرد؟
هرگاه احساس کردید که مطالبی در اختیار دارید که ممکن است برای دیگران مفید یا جالب باشد می‌توانید شروع کنید به نوشتن وبلاگ(لازم نیست مطلب شما حتما نوشته باشد بسیاری از عکاسان؛ گرافیست‌ها و … هم وبلاگ‌های بسیار پرطرفداری دارند).[/font]

برای وبلاگ نویسی از کجا باید شروع کرد؟
اگر ملزومات گفته شده برای وبلاگ نویسی را دارید و نیز فکر می‌کنید که دیگر موقع آن است که به جمع وبلاگ‌نویسان بپیوندید می‌توانید همین الان به یکی از سایت‌های ارایه دهنده سرویس وبلاگ مراجعه کرده و وبلاگ خود را ایجاد کنید. به این صورت که ابتدا در این سایت‌ها ثبت نام نمود و نام کاربری و آدرس وبلاگ خود را دریافت کنید. برای فارسی زبانان سرویس‌های زیادی وجود دارند که به ارائه رایگان وبلاگ اقدام می‌کنند.