تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سوال اینستاگرام
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اینستاگرام در چه سالی و در کجا بنیان گذاری شد؟
(22-12-2017, 07:00 PM)amir hasanpour نوشته است: [ -> ]اینستاگرام در چه سالی و در کجا بنیان گذاری شد؟

اینستاگرام زمانی که کوین سیستروم و مایک کرایگر روی پروژه چندمنظوره اچ‌تی‌ام‌ال۵ که Burbn نام داشت و در واقع مربوط به عکاسی با موبایل بود، در سان فرانسیسکوتوسعه یافت. مایک کرایگر معتقد بود که پروژه Burbn شبیه به برنامه فوراسکوئر است با این تفاوت که قابلیت‌های بیشتری می‌تواند داشته باشد. سپس تمرکز پروژه Burbn برای اشتراک گذاری تصاویر ادامه یافت. واژه اینستاگرام ترکیبی از دو واژه Instant Camera و Telegram به معنی پیام رسانی فوری از طریق عکس و دوربین است.
در ماه مارس سال ۲۰۱۰ در سان فرانسیسکو هنگامیکه کوین سیستروم و میشل برزیل برروی HTML5 کار می‌کردند، ایده‌ای خلق شد که دنیایی عکس و عکاسی را متحول کرد.  آنها به این ضرورت پی‌برده بودند که آدمی بیش از هرچیز نیازمند برقراری ارتباط با همنوعانش است و به همین دلیل کاربران شبکه‌های اجتماعی روز به روز درحال افزایش هستند. ایده آنها برقراری ارتباط آدم‌ها از طریق عکس بود. ایده آنها اینستاگرام (instagram) نام گرفت. اما اتفاق بزرگ، خرید یک میلیارد دلاری اینستاگرام توسط فیسبوک، ارزشی برای این سایتِ دو ساله ایجاد کرد که بیش از ارزش روزنامه نیویورک‌تایمز با ۱۶۱ سال قدمت بوده است. بر اساس تحقیقات ارزش گذاری، ارزش نیویورک تایمز معادل ۹۴۶ میلیون دلار است.
نستاگرم یا اینستاگرام (به انگلیسی: Instagram) شبکه اجتماعی همرسانی عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر همرسانی کنند. کاربران هم‌چنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای عکس‌هایشان استفاده کنند. محدودیت همرسانی ویدئو در اینستاگرام ۶۰ ثانیه است.[۱]
پیدایش و رشد
اینستاگرام زمانی که کوین سیستروم و مایک کرایگر روی پروژه چندمنظوره اچ‌تی‌ام‌ال۵ که Burbn نام داشت و در واقع مربوط به عکاسی با موبایل بود، در سان فرانسیسکو توسعه یافت. مایک کرایگر معتقد بود که پروژه Burbn شبیه به برنامه فوراسکوئر است با این تفاوت که قابلیت‌های بیشتری می‌تواند داشته باشد. سپس تمرکز پروژه Burbn برای اشتراک گذاری تصاویر ادامه یافت. واژه اینستاگرام ترکیبی از دو واژه Instant Camera و Telegram به معنی پیام رسانی فوری از طریق عکس و دوربین است.[۲][۳][۴][۵][۶]

نسخه نخستین اینستاگرام در اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. این سرویس به سرعت محبوبیت کسب کرد و به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تا آوریل ۲۰۱۲ و ۳۰۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۱۴ رسید.[۷][۸][۹] اینستاگرام از طریق اپ استور اپل، گوگل پلی و فروشگاه ویندوز فون قابل دسترسی است.[۱۰] پشتیبانی این نرم‌افزار کاربردی برای آیفون، آی‌پد، آی‌پاد تاچ و گوشی‌های دارای سیستم‌عامل اندروید برقرار آیت. همچنین نرم‌افزار کاربردی شخص ثالث اینستاگرام برای بلک‌بری ۱۰ و گوشی‌های سیمبیان نوکیا در دسترس است.[۱۱][۱۲]

ارائه نسخه‌ها
در ششم ماه فوریه سال ۲۰۱۰ برای اولین بار به صورت رسمی برنامه اینستاگرام برای سیستم عامل آی‌اواس در اپ استور منتشر شد. در تاریخ سوم ماه آوریل سال ۲۰۱۲ نسخه اندروید برنامه اینستاگرام منتشر شد و در کمتر از یک روز، بیش از یک میلیون بار دانلود شد.[۱۳][۱۴][۱۵]

سرانجام در ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ نسخه وب اینستاگرام منتشر شد و دسترسی افراد برای نسخه وب از طریق بروزر امکان‌پذیر شد. هرچند نسخه وب آن نسبت به نسخه‌های آی‌اواس و اندروید محدودیت‌هایی داشت.[۱۶][۱۷][۱۸]

در سال ۲۰۱۴ نیز نسخه ویندوز موبایل برنامه اینستاگرام به صورت عمومی منتشر شد.
(22-12-2017, 07:00 PM)amir hasanpour نوشته است: [ -> ]اینستاگرام در چه سالی و در کجا بنیان گذاری شد؟

اینستاگرام زمانی که کوین سیستروم و مایک کرایگر روی پروژه چندمنظوره اچ‌تی‌ام‌ال۵ که Burbn نام داشت و در واقع مربوط به عکاسی با موبایل بود، در سان فرانسیسکو توسعه یافت. مایک کرایگر معتقد بود که پروژه Burbn شبیه به برنامه فوراسکوئر است با این تفاوت که قابلیت‌های بیشتری می‌تواند داشته باشد. سپس تمرکز پروژه Burbn برای اشتراک گذاری تصاویر ادامه یافت. واژه اینستاگرام ترکیبی از دو واژه Instant Camera و Telegram به معنی پیام رسانی فوری از طریق عکس و دوربین است.[۲][۳][۴][۵][۶]

نسخه نخستین اینستاگرام در اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. این سرویس به سرعت محبوبیت کسب کرد و به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تا آوریل ۲۰۱۲ و ۳۰۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۱۴ رسید.[۷][۸][۹] اینستاگرام از طریق اپ استور اپل، گوگل پلی و فروشگاه ویندوز فون قابل دسترسی است.[۱۰] پشتیبانی این نرم‌افزار کاربردی برای آیفون، آی‌پد، آی‌پاد تاچ و گوشی‌های دارای سیستم‌عامل اندروید برقرار آیت. همچنین نرم‌افزار کاربردی شخص ثالث اینستاگرام برای بلک‌بری ۱۰ و گوشی‌های سیمبیان نوکیا در دسترس است
(22-12-2017, 07:00 PM)amir hasanpour نوشته است: [ -> ]اینستاگرام در چه سالی و در کجا بنیان گذاری شد؟

در ماه مارس سال ۲۰۱۰ در سان فرانسیسکو هنگامیکه کوین سیستروم و میشل برزیل برروی HTML5 کار می‌کردند، ایده‌ای خلق شد که دنیایی عکس و عکاسی را متحول کرد.  آنها به این ضرورت پی‌برده بودند که آدمی بیش از هرچیز نیازمند برقراری ارتباط با همنوعانش است و به همین دلیل کاربران شبکه‌های اجتماعی روز به روز درحال افزایش هستند. ایده آنها برقراری ارتباط آدم‌ها از طریق عکس بود. ایده آنها اینستاگرام (instagram) نام گرفت. اما اتفاق بزرگ، خرید یک میلیارد دلاری اینستاگرام توسط فیسبوک، ارزشی برای این سایتِ دو ساله ایجاد کرد که بیش از ارزش روزنامه نیویورک‌تایمز با ۱۶۱ سال قدمت بوده است. بر اساس تحقیقاتارزش گذاری، ارزش نیویورک تایمز معادل ۹۴۶ میلیون دلار است.
[img=574x0]http://socialmedia.ir/wp-content/uploads/2012/12/instagram.jpg[/img]
در اینستاگرام، کاربران می‌توانند از زندگی روزمره خود، وقایع و هر چیزی را که دوست دارند عکس گرفته و نهایتاً آن را با کسانی که دوست دارند به اشتراک گذارند. اما این به ‌اشتراک گذاری فقط محدود به دستگاه‌های همراه از جمله تلفن‌همراه و تبلت است.
این اپلیکیشن محبوب ابتدا در نسخه iOS و بعد اندروید عرضه شده و هم‌اکنون کاربران از طریق وب نیز می‌توانند عکس‌ها و پروفایل‌های ایسنتاگرامی را مشاهده کنند.
در‌‌ همان ابتدا‌ی معرفی، این اپلیکیشن در لیست ۲۵ برنامه بر‌تر پلتفرم iOS قرار گرفت و تعداد کاربران آن روز به روز بیشتر شد تا جائیکه بعد از دو ماه یک میلیون کاربر عضو آن شدند. کارگزاران بورس، در همان زمان اینستاگرام را به ارزش ۲۵ میلیون دلار تخمین زدند. در ۳ آوریل سال ۲۰۱۲ اینستاگرام برای آندروید منتشر شد و در کمتر از یک روز یک میلیون بار دانلود شد. در همان هفته ارزش سهام اینستاگرام در بورس به ۵۰۰ میلیون دلار رسید. به تازگی فیسبوکاینستاگرام را به مبلغ ۱ میلیارد دلار خریداری کرد. شرکتی که در مجموع ۱۰ کارمند هم نداشت.
(22-12-2017, 07:00 PM)amir hasanpour نوشته است: [ -> ]اینستاگرام در چه سالی و در کجا بنیان گذاری شد؟

ینستاگرام در اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی بوسیله کوین سیستروم و مایک کریگر خلق و در آمریکا راه‌اندازی شد.
به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ کوین سیستروم ( Kevin Systrom) در ۳۰ دسامبر۱۹۸۳ میلادی در نیویورک متولد شد. او یک کارآفرین و مهندس نرم‌افزار آمریکایی است که در حقیقت یکی از اصلی‌ترین موسسان شبکه اجتماعی اینستاگرام محسوب می شود.

کوین سیستروم و مایک کریگر یکدیگر را در دانشگاه استنفورد ملاقات کردند. آنها در سال ۲۰۰۶ در رشته مدیریت علوم و مهندسی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند. کوین سیستروم یک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس مبتنی بر مکان را توسعه داد و وقتی متوجه شد که به یک نفر دیگر به عنوان موسس برای راه‌اندازی شرکتش نیاز دارد، به استنفورد برگشت و سراغ مایک کریگر را گرفت. شاید به همین دلیل هم هست که سیستروم می‌گوید: من با این افرادی که می‌گویند رفتن به دانشگاه و هزینه کردن در آن فایده‌ای ندارد، کاملا مخالفم.
اینستاگرام (instagram) چیست

اینستاگرم یا اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکسها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توئیتر، تامبلر و فلیکر به اشتراک بگذارند. یک ویژگی متمایز اینستاگرام محدود کردن عکسها به فرم مربع شبیه به عکس دوربین‌های اینستماتیک کداک یا پولاروید(برخلاف نسبت تصویر ۳:۴ که عموماً برای دوربین عکاسی موبایل‌ها استفاده می‌شود)است. کاربران همچنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای عکسهایشان استفاده کنند. حداکثر زمان برای ویدئوهای اینستاگرام ۱۵ ثانیه است.
ابتدا اینستاگرام فقط برای کاربران شرکت اپل در دسترس بود و آنها می‌توانستند عکس‌هایی را که با موبایل خود می‌گیرند در این شبکه به اشتراک بگذارند. اینستاگرام رفته‌رفته با استقبال گرم کاربران مواجه شد اما پای اینستاگرام هنوز به سیستم‌عامل اندروید باز نشده بود و سیستم‌عامل اندروید هم سهم قابل ملاحظه‌ای از بازار تلفن همراه را به خود اختصاص داده بود، در نتیجه این اپلیکیشن را برای سیستم‌عامل اندروید منتشر کردند. به محض قرار گرفتن آن در فروشگاه اندرویدی، در طی هفت روز ۱۰ میلیون بار این برنامه دانلود شد. این روند رو به رشد تا امروز ادامه داشته و در حال حاضر تا دسامبر ۲۰۱۴ بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند.

چگونگی کار با اینستاگرام

این اپلیکیشن تنها به اشتراک‌گذاری عکس تمرکز دارد و بیشتر کاربران که عضو سایر شبکه‌های اجتماعی هم هستند برای انتشار عکس‌های خود از این برنامه استفاده می‌کنند. آنها سایر شبکه‌های اجتماعی خود را به این برنامه لینک کرده و از طریق این شبکه عکس‌ها و فیلم‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز به اشتراک می‌گذارند.