تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بازگشت امید به یک کشف پزشکی پس از 20 سال
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  pic-10387-1439609651.jpg?itok=4TT_2OMA]
دانشمندان توانسته‌اند تا کشف ناموفق 20 سال پیش یعنی هورمون گرلین را دوباره مورد بررسی قرار داده و بتوانند کاربری‌های مفیدی برای این هورمون کشف کنند.

پایگاه خبری ریشه
دانشمندان امید فراوانی برای کنترل هورمون‌های با نام گرلین (ghrelin) داشتند و فکر می‌کردند که این کار می‌تواند جلوی چاقی را بگیرد. با این وجود گرلین نتوانست تا انتظارات را برآورده کند.
با این وجود امروزه شاهد این هستیم که مولکولی کشف شده است که می‌تواند به صورت طبیعی در بدن ساخته شود و اثرات منفی ایجاد شده توسط گرلین را کنترل کند.
این روش جدید می‌تواند روش‌های جدیدی برای درمان‌ بیماری‌هایی مانند بی‌خوابی و دیابت به وجود بیاورد.
به این ترتیب می‌توان گفت که این امر می‌تواند موجب شود تا دانشمندان روش‌های درمانی موفق‌تری را ایجاد کنند.
«کارل له راکس» (Carel le Roux) که یک متخصص باکتری‌شناسی در دانشگاه دوبلین است درباره این موضوع می‌گوید: «این تحقیقات را می‌توان کاوش‌هایی تحسین‌برانگیز دانست. فکر می‌کنم که این روش می‌تواند اثر پزشکی بسیار بالایی داشته باشد.»
هنگامی‌که محققان حدود 20 سال پیش گرلین را کشف کرده بودند، آن را به نام هورمون گرسنگی نام‌گذاری کردند زیرا فکر می‌کردند که می‌تواند ساختار تغذیه انسان را اصلاح کند.
با این وجود کشف انجام شده نشان داد که این سیستم نه‌تنها نمی‌تواند ساختار مصرف غذا را در انسان اصلاح کند بلکه هیچ تاثیری در کاهش وزن ندارد.
با این وجود این هورمون می‌تواند اثرات مثبتی را نیز داشته باشد و به همین دلیل نیز متابولیسم انسان را بهبود می‌دهد. برای نمونه گرلین می‌تواند مقاومت عضلانی را افزایش بدهد.
این امر موجب می‌شود که یکی از مشکلات بسیار بزرگ بیمارانی که به بیماری‌های فرسایشی مانند سرطان مبتلا هستند، رفع شود.
عالی بود
این رستوران شاهکاری در مالدیو محسوب می شود که در عمق پانصد و هشت متری آب قرار دارد، که بزرگترین رستوران زیردریایی محسوب می شود. اندازه این رستوران صد و پنج متر مربع است و در آن می توان نمای بی نظیری از اقیانوس ها، مرجان ها، گونه های نادر آبزی و همچنین کوسه ها را رصد کرد. غذا خوردن در این رستوران زیر دریایی را میتوان به عنوان مهم ترین و زیبا ترین ساخته های دست بشر نام ببریم. بنای رستوران زیردریایی هوراوالهی از فولاد سخت به همراه گنبد آکریلیک شفاف است که به گردشگران تور مالدیو منظره ای بی نظیر و نمایی پانوراما از اقیانوس و ماهی ها را می دهد. یک شرکت معروف اوکلندی به نام مای مورفچ گنبد این رستوران را ساخته است و همچنین این شرکت در زمینه ساخت آکواریوم نیز، منحصر به فرد و خلاق شناخته شده است.