تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ۵ کتاب خاص و مورد علاقه بیل گیتس در سال ۲۰۱۷
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بیل گیتس حدود ۵۰ کتاب در سال می خواند، اما فقط چند کتاب در لیست مورد علاقه او قرار می گیرند. بنیانگذار مایکروسافت چند روز پیش پنج کتاب که در طول سال های گذشته از خواندن آنها لذت برده، انتخاب و نظراتش راجع به آنها را در وبلاگش منتشر کرده است. با هم به مرور ین کتاب ها می پردازیم.
[تصویر:  Screenshot-57-206x300.png]
[font=IRAN, sans-serif]بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم” اثر Thi Bui
[/font]
کتاب “بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم” اثر THI BUI
این کتاب خاطرات یک دختر پناهجو از ویتنام را به تصویر می کشد که بعد از سقوط سایگون (پایتخت ویتنام جنوبی) در سال ۱۹۷۵ به ایالات متحده می آید. او حقیقت های دلخراشی در مورد فداکاری هایی که والدینش برای او و خواهر و برادرانش انجام داده اند می فهمد. بخصوص در رابطه با آشفتگی هایی که فرانسوی ها  و آمریکایی ها در ویتنام بوجود آورده بودند.
گیتس می نویسد: “من فکر می کنم او یک کار خارق العاده انجام داده، و نیز تجربیات خانواده اش در خلال مهاجرت، خیلی با آنچه ما فکر می کنیم تفاوت دارد. این طبیعی است که بسیاری از اختلالاتی کودکی او، نتیجه مستقیم اتفاقاتی که در ویتنام پیش آمده باشد.
 
[تصویر:  Screenshot-56-202x300.png]
[font=IRAN, sans-serif]“رانده شده: سود و فقر در شهر آمریکایی” اثر Matthew Desmond
[/font]
کتاب “رانده شده: سود و فقر در شهر آمریکایی” اثر MATTHEW DESMOND 
گیتس این کتاب را “تجلی فقر آمریکایی” می نامد. “دزموند” جامعه شناس دانشگاه پرینستون، ۱۸ ماه در دو محله فقیر نشین میلواکی که عمدتا سفید پوست و ویسکانسین که اغلب سیاهپوست بودند، زندگی کرد تا بتواند تصویری مستند از زندگی آنها داشته باشد.
گیتس می نویسد، همدردی کردن با این مردم آسان به نظر می رسد، زیرا “دزموند” به شما کمک می کند تا بفهمید که چرا آنها اینجا برای زندگی کردن انتخاب کرده اند. و ادامه می دهد: “مادامی که شما هزینه های زیادی را برای درست کردن خانه خرج می کنید، افراد بدشانسی هستند که حتی یک اتاق هم به عنوان سرپناه ندارند”
“متیودزموند” موفق به دریافت جایزه موسسه مک آرتور و پولیتزر برای این کتاب شد.
 
[تصویر:  Screenshot-55-198x300.png]
[font=IRAN, sans-serif]“باورم کن: خاطره ایی از عشق، مرگ، و جاز” اثر Eddie Izzard
[/font]
کتاب “باورم کن: خاطره ایی از عشق، مرگ، و جاز” اثر EDDIE IZZARD
“ایزارد” در این خاطرات می نویسد که چگونه در میان کشمکش های دوران کودکی خود کار می کرد، مهارت های جدید را می آموخت و به عنوان یک کمدین، بازیگر، نویسنده، دونده و یک فرد فعال در عرصه ها شناخته می شود.
گیتس می گوید او با ایزارد ارتباط برقرار کرده است. و ویژگی های زندگی خودش را بسیار شبیه او می داند.
 
[تصویر:  Screenshot-54-197x300.png]
[font=IRAN, sans-serif]کتاب “همدرد” اثر Viet Thanh Nguyen
[/font]
کتاب “همدرد” اثر VIET THANH NGUYEN
داستان این کتاب که برنده جایزه پولیتزر در بخش رمان داستانی (تاریخی) شد در باره یک مامور دوطرفه است که به عنوان یک عامل نفوذی در کمپی از پناهندگان ویتنام جنوبی در لس آنجلس برای دولت ویتنام شمالی، جاسوسی می کند.
گیتس می گوید، این کتاب بینشی را در مورد آنچه که در بین دو طرف جنگ ویتنام رخ داده، ارائه می دهد. “ویت تان نوین” هم از این که اثرات جنگ ویتنام تمام دنیا را در بر می گیرد، هم از قضاوت کردن درباره راوی داستانش که بخاطر وفاداریش دروغ می گوید، خجالت نمی کشد.
[تصویر:  Screenshot-53-212x300.png]
[font=IRAN, sans-serif]کتاب “انرژی و تمدن: تاریخچه” اثر Vaclav Smil
[/font]
کتاب “انرژی و تمدن: تاریخچه” اثر VACLAV SMIL 
بیل گیتس در این کتاب این را بررسی می کند که چگونه انرژی – از آسیاب های قدیمی گرفته تا منابع انرژی تجدید پذیر امروزی – جوامع را در طول تاریخ شکل داده است.
گیتس تقریبا تمامی ۳۷ کتاب “اسمیل” را خوانده است و اخیرا مطرح کرده است  که مصرف انرژی و رشد اقتصادی به یکدیگر متصل اند.
او می نویسد که: ” این درست است که تاریخ ما انسان ها را بیشتر، کارهای پادشاهان و ملکه ها و بازی های تاج و تخت می سازد. اما در این کتاب “اسمیل” نشان می دهد که تاریخ  بیشتر از آنها مدیون نوآوری در زمینه انرژی است.”
کتاب “باورم کن: خاطره ایی از عشق، مرگ، و جاز” اثر EDDIE IZZARD
فوق العادس این کتاب
به خاطر معرفی این کتاب ها ممنونم