تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کتاب «هزار گونه جنگ نرم علیه ایران» منتشر شد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  2641083.jpg]
کتاب «هزار گونه جنگ نرم علیه ایران» به قلم مجید جلالی‌نیا و رضا محمودی با موضوع بررسی رسانه‌های فارسی زبان خارج نشین و همچنین هجمه فرهنگی علیه ایران اسلامی منتشر شد.

«هزار گونه جنگ نرم علیه ایران» با موضوع عرصه‌های تهدید جنگ نرم دشمنان به‌خصوص در حوزه رسانه‌های خارجی و تدابیر پدافند غیرعامل در حوزه رسانه‌ای، با قلم مجید جلالی نیا و رضا محمودی و به همت انتشارات سفیر اردهال و با حمایت کمیته پدافند غیرعامل سازمان تبلیغات اسلامی به چاپ رسید.

«هزار گونه جنگ نرم علیه ایران» در پنج فصل و ۲۲۶صفحه به‌نوعی پژوهشی در باب ریشه‌های جنگ نرم دشمنان و راه‌های مقابله با آن قلمداد و با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه تهدیدات دشمنان منتشرشده است.

نویسندگان این کتاب، مقوله تهدیدات جنگ نرم را در پنج بخش بررسی می‌کنند که بخش نخست آن به چیستی و چرایی جنگ نرم شامل بیان ریشه‌ها و بنیان‌های جنگ نرم، پیشینه و جنگ روانی می‌پردازد، در بخش دوم گردآورندگان به جنگ نرم از دیدگاه قرآن، رهبر معظم انقلاب اسلامی و جامعه با مباحثی مانند جنگ نرم به تعبیر قرآن کریم نظریات مبتنی بر آن پرداخته و زوایای دیگر این مقوله را بررسی می‌کنند و در بخش سوم جنگ نرم در حوزه فرهنگ جامعه شامل اهداف جنگ نرم، نقش رسانه‌ها در جنگ نرم و ... را مورد بررسی قرار می‌دهند.
بخش چهارم این کتاب «جنگ نرم و فضای سایبری» نام دارد که گردآورندگان سعی دارند در آن به کارکردهای اینترنت و فضای مجازی پرداخته و ابزارهای بازی‌گردانی در عرصه جنگ نرم را بشناسانند و در آخرین فصل شاهد بررسی عرصه‌های مقابله با جنگ نرم و مدیریت آن هستیم که در آن به موضوعات مانند مدریت روانی جامعه در جنگ نرم، پدافند غیرعامل و ... پرداخته می‌شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران با چهره‌های هزار گونه و به شکل‌های مختلف ازجمله نابسامانی اقتصادی، ایجاد نارضایتی در جامعه، تأسیس سازمان‌های غیردولتی مخالف نظام، جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی برای ضعیف جلوه دادن نظام و دولت حاکم و ... سال‌هاست که آغازشده است و ...
کاش نقد این کتاب را هم بنویسید