تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سوال 4
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ضرورت خدمات الکترونیک چیست؟
(13-11-2017, 11:45 PM)samanebarzegar73 نوشته است: [ -> ]ضرورت خدمات الکترونیک چیست؟

با اختراع شیوه های نوین برقراری ارتباط، فاصله ها دیگر مفهوم خود را ازدست داده و روابط عمومی سنتی در دنیای ارتباطات کنونی پاسخگوی نیازهای سازمان ها نبوده و بدون استفاده از شیوه های نوین و ارتباطی و الکترونیکی و علوم مرتبط با فناوری اطلاعات نمی توان به موفقیت قابل توجهی دست یافت.

امروز شیوه های ارتباطی سنتی به سرعت در حال تغییر از حالت سنتی به الکترونیکی بوده و به سمت استفاده ازفناوری اطلاعات و ارتباطات پیش می روند . تغییرات شگرف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد سازمان ها و دولت های الکترونیک، گسترش قلمرو نفوذ اینترنت در سراسر جهان و ظهور پایگاه های مختلف اینترنتی و شبکه های گسترده اجتماعی ورسانه های جدید، تولید نرم افزارهای پیشرفته،توسعه وبلاگ ها، نشریات الکترونیکی و سایر روش های استفاده از فناوری اطلاعات وارتباطات، زمینه ای مناسب را برای توسعه وتنوع بخشی به روش های خدمات رسانی فراهم آورده است .
در عصر کنونی ما که عصر ارتباطات نام گرفته است سرعت انتقال داده و اطلاعات حرف نخست را می زند. بنابراین الکترونیکی وظایف امری حائز اهمیت بوده به نحوی که با بهره گیری از شیوه های جدید و حداقل نیروی انسانی و هزینه، یک سیستم خدمات رسانی پرسرعت و با دامنه نفوذ و تاثیر گذاری بیشتر و کارآمد بوجود آمده و کارکنان به جای پرداختن به روشهای کهنه و سنتی با بهره گیری از ابزار الکترونیک ، سازمان را درراستای نیل به اهداف برنامه ریزی شده سوق داده تا پل ارتباطی مردم ومسئولان مستحکمتر و قابل اطمینان ترشود . Idea   Dodgy
تجارت الکترونيک ديگر يک گزينه نيست، بلکه يک ضرورت براي موفقيت تجاري در هر زمينه اي در آينده است. در تعريفي ساده، تجارت الکترونيکي (E- commerce) عبارت است از «انجام تمامي مراحل تجارت از طريق شبکه  هاي رايانه اي و مخابراتي بدون نياز به حضور فيزيکي در معامله». تجارت الکترونيک ابزاري در کنار ساير ابزارها و وسايل نيست، بلکه يک نگرش و روش جديد است که نگرش تاکتيکي به آن بسيار خطرناک است. بايد با رويکرد راهبردي به آن نگريست و از آن بهره برد. تجارت الکترونيکي کل روشهاي سنتي را مورد تهاجم قرار مي دهد و باعث ايجاد تغييرات شگرف در سازمان مي گردد.
طبق نتايج تحقيقات، طي سالهاي 1995-1997 بيش از يک سوم رشد اقتصادي ايالات متحده امريکا ناشي از گسترش استفاده از اينترنت و صنايع مرتبط با فن آوري اطلاع رساني بوده است.
در اين پژوهش به منظور بررسي مشکلات موجود در کشور براي اجراي تجارت الکترونيکي چهار فرضيه زير مورد آزمون قرار گرفت و هر چهار فرضيه مورد تاييد قرار گرفتند که نتايج زير از آنها حاصل مي شوند.
فقدان آگاهي عمومي مردم نسبت به قابليتها و محدوديتهاي تجارت الکترونيکي از موانع گسترش آن است.
فقدان اطلاعات مفيد در شبکه هاي اطلاعاتي بازرگاني، از جمله مشکلات اصلي پيش روي تجارت الکترونيکي است.
عدم همکاري و مشارکت نهادهاي ذيربط در تجارت الکترونيکي، از موانع موثر گسترش آن است.
فقدان سخت افزار، نرم افزار و زير ساختهاي مخابراتي براي تجارت الکترونيکي، در عدم گسترش آن تاثير قابل ملاحظه اي دارد.
با اختراع شیوه های نوین برقراری ارتباط، فاصله ها دیگر مفهوم خود را ازدست داده و روابط عمومی سنتی در دنیای ارتباطات کنونی پاسخگوی نیازهای سازمان ها نبوده و بدون استفاده از شیوه های نوین و ارتباطی و الکترونیکی و علوم مرتبط با فناوری اطلاعات نمی توان به موفقیت قابل توجهی دست یافت
(13-11-2017, 11:45 PM)samanebarzegar73 نوشته است: [ -> ]ضرورت خدمات الکترونیک چیست؟

جارت الکترونيک ديگر يک گزينه نيست، بلکه يک ضرورت براي موفقيت تجاري در هر زمينه اي در آينده است. در تعريفي ساده، تجارت الکترونيکي (E- commerce) عبارت است از «انجام تمامي مراحل تجارت از طريق شبکه  هاي رايانه اي و مخابراتي بدون نياز به حضور فيزيکي در معامله». تجارت الکترونيک ابزاري در کنار ساير ابزارها و وسايل نيست، بلکه يک نگرش و روش جديد است که نگرش تاکتيکي به آن بسيار خطرناک است. بايد با رويکرد راهبردي به آن نگريست و از آن بهره برد. تجارت الکترونيکي کل روشهاي سنتي را مورد تهاجم قرار مي دهد و باعث ايجاد تغييرات شگرف در سازمان مي گردد.

(13-11-2017, 11:45 PM)samanebarzegar73 نوشته است: [ -> ]ضرورت خدمات الکترونیک چیست؟

جارت الکترونيک ديگر يک گزينه نيست، بلکه يک ضرورت براي موفقيت تجاري در هر زمينه اي در آينده است. در تعريفي ساده، تجارت الکترونيکي (E- commerce) عبارت است از «انجام تمامي مراحل تجارت از طريق شبکه  هاي رايانه اي و مخابراتي بدون نياز به حضور فيزيکي در معامله». تجارت الکترونيک ابزاري در کنار ساير ابزارها و وسايل نيست، بلکه يک نگرش و روش جديد است که نگرش تاکتيکي به آن بسيار خطرناک است. بايد با رويکرد راهبردي به آن نگريست و از آن بهره برد. تجارت الکترونيکي کل روشهاي سنتي را مورد تهاجم قرار مي دهد و باعث ايجاد تغييرات شگرف در سازمان مي گردد. Arrow Arrow
با اختراع شیوه های نوین برقراری ارتباط، فاصله ها دیگر مفهوم خود را ازدست داده و روابط عمومی سنتی در دنیای ارتباطات کنونی پاسخگوی نیازهای سازمان ها نبوده و بدون استفاده از شیوه های نوین و ارتباطی و الکترونیکی و علوم مرتبط با فناوری اطلاعات نمی توان به موفقیت قابل توجهی دست یافت.
با اختراع شیوه های نوین برقراری ارتباط، فاصله ها دیگر مفهوم خود را ازدست داده و روابط عمومی سنتی در دنیای ارتباطات کنونی پاسخگوی نیازهای سازمان ها نبوده و بدون استفاده از شیوه های نوین و ارتباطی و الکترونیکی و علوم مرتبط با فناوری اطلاعات نمی توان به موفقیت قابل توجهی دست یافت.

امروز شیوه های ارتباطی سنتی به سرعت در حال تغییر از حالت سنتی به الکترونیکی بوده و به سمت استفاده ازفناوری اطلاعات و ارتباطات پیش می روند . تغییرات شگرف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد سازمان ها و دولت های الکترونیک، گسترش قلمرو نفوذ اینترنت در سراسر جهان و ظهور پایگاه های مختلف اینترنتی و شبکه های گسترده اجتماعی ورسانه های جدید، تولید نرم افزارهای پیشرفته،توسعه وبلاگ ها، نشریات الکترونیکی و سایر روش های استفاده از فناوری اطلاعات وارتباطات، زمینه ای مناسب را برای توسعه وتنوع بخشی به روش های خدمات رسانی فراهم آورده است .
در عصر کنونی ما که عصر ارتباطات نام گرفته است سرعت انتقال داده و اطلاعات حرف نخست را می زند. بنابراین الکترونیکی وظایف امری حائز اهمیت بوده به نحوی که با بهره گیری از شیوه های جدید و حداقل نیروی انسانی و هزینه، یک سیستم خدمات رسانی پرسرعت و با دامنه نفوذ و تاثیر گذاری بیشتر و کارآمد بوجود آمده و کارکنان به جای پرداختن به روشهای کهنه و سنتی با بهره گیری از ابزار الکترونیک ، سازمان را درراستای نیل به اهداف برنامه ریزی شده سوق داده تا پل ارتباطی مردم ومسئولان مستحکمتر و قابل اطمینان شود.
تجارت الکترونيک ديگر يک گزينه نيست، بلکه يک ضرورت براي موفقيت تجاري در هر زمينه اي در آينده است. در تعريفي ساده، تجارت الکترونيکي (E- commerce) عبارت است از «انجام تمامي مراحل تجارت از طريق شبکه  هاي رايانه اي و مخابراتي بدون نياز به حضور فيزيکي در معامله». تجارت الکترونيک ابزاري در کنار ساير ابزارها و وسايل نيست، بلکه يک نگرش و روش جديد است که نگرش تاکتيکي به آن بسيار خطرناک است. بايد با رويکرد راهبردي به آن نگريست و از آن بهره برد. تجارت الکترونيکي کل روشهاي سنتي را مورد تهاجم قرار مي دهد و باعث ايجاد تغييرات شگرف در سازمان مي گردد.
طبق نتايج تحقيقات، طي سالهاي 1995-1997 بيش از يک سوم رشد اقتصادي ايالات متحده امريکا ناشي از گسترش استفاده از اينترنت و صنايع مرتبط با فن آوري اطلاع رساني بوده است.
در اين پژوهش به منظور بررسي مشکلات موجود در کشور براي اجراي تجارت الکترونيکي چهار فرضيه زير مورد آزمون قرار گرفت و هر چهار فرضيه مورد تاييد قرار گرفتند که نتايج زير از آنها حاصل مي شوند.
فقدان آگاهي عمومي مردم نسبت به قابليتها و محدوديتهاي تجارت الکترونيکي از موانع گسترش آن است.
فقدان اطلاعات مفيد در شبکه هاي اطلاعاتي بازرگاني، از جمله مشکلات اصلي پيش روي تجارت الکترونيکي است.
عدم همکاري و مشارکت نهادهاي ذيربط در تجارت الکترونيکي، از موانع موثر گسترش آن است.
فقدان سخت افزار، نرم افزار و زير ساختهاي مخابراتي براي تجارت الکترونيکي، در عدم گسترش آن تاثير قابل ملاحظه اي دارد