تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: روش جدید جراحی بینی: کاربرد پیزوالکتریک
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نقل‌قول: [تصویر:  piezoelectric.jpg]

اثر پیزوالکتریک یک پدیده شناخته شده است که سالهاست در جرم گیری دندان کاربرد دارد. اخیراً این روش جهت جراحی استخوان کاربرد پیدا کرده است. پیزوالکتریک تجمع بار الکتریکی در مواد خاصی است و یک کاربرد اخیر پیزوالکتریک اولتراسوند در جراحی استخوان است، یعنی بدون آسیب به بافت های اطراف صرفاً فقط استخوان بریده می شود.


در فرکانس های 25-29 کیلو هرتز بیشترین اثر بریدن استخوان رخ می دهد. این اثر خاص با تهاجم کم محیطی عاری از خون و آسیب به بافت های عصبی را ایجاد میکند، لذا دید بهتر و نتیجه قطعاً بهتری از لحاظ زیبایی برای ما ارمغان می آورد.


از حدود 1386 شمسی اولین مقالات در مورد اثر پیزو الکتریک در برش استخوان بینی و بریدن دقیق محل ها به نشریات علمی راه پیدا کرد. لذا اکنون دو سال است که در کنگره های بین المللی با دستگاه های پیزو الکتریک اقدام به برداشت قوز بینی و استئوتومی و شکستن استخوان می کنند.
آینده راینوپلاستی و جراحی بینی در جراحی با تکنیک پیزوالکتریک است. در ایران نیز همزمان با پیشرفت های بین المللی این دستگاه جهت
جراح بینی گوش و حلق و بینی علی الخصوص جراحی بینی به بازار آمده است. ایمن بودن و موثر بودن این وسیله در جراحی بینی ثابت شده است و نتیجه بهتری نسبت به وسایل مکانیکی مانند استئوتوم فلزی و برداشتن قوز با وسیله تیز دارد.

آینده جراحی بینی در این روش و تکنیک جراحی است. قبلاً این وسیله در دندانپزشکی کاربرد خودش را ثابت کرده و سالهاست که در جرمگیری و بریدن استخوان فک کاربرد دارد. ظهور این وسیله در جراحی بینی یک پیشرفت بزرگ محسوب میشود .