تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چه تفاوتی بین یک مدیر ارشد اجرایی و یک کارآفرین وجود دارد؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
یک مدیر ارشد اجرایی نسبت به یک کارآفرین ویژگی‌های بسیار متفاوتی دارد. آیا می‌دانید شما کدام یک از این دو هستید؟اکثر افراد تصور می‌کنند که اگر شما یک کارآفرین هستید، پس به‌طور ذاتی ویژگی‌های مدیر ارشد اجرایی را نیز دارید. و اگر شما یک مدیر ارشد اجرایی هستید، بر حسب تعریف، یک کارآفرین نیز هستید. اما من با این نظر مخالفم.من به شخصه پنج کسب‌و‌کار را از ابتدا شروع کردم. این چیزی است که از من یک کارآفرین می‌سازد. اما از آنجا که این شرکت‌ها از نظر اندازه رشد کردند و بخش‌های بیشتری درگیر شدند، من به‌طور ذاتی باید بیشتر به سوی نقش مدیر ارشد اجرایی حرکت می‌کردم.اجازه دهید به شما بگویم که یک مدیر ارشد اجرایی موثر و یک کارآفرین بودن دو مجموعه مهارت بسیار متفاوت است.

[تصویر:  139406271038015996114004.jpg]

[font=bbc-nassim-bold] کارآفرین کیست؟
[/font]

به‌عنوان کارآفرین، ما افرادی هستیم که هر روز صبح با میل به ریسک کردن از خواب بیدار می‌شویم. گرچه سایرین در مورد اینکه چگونه امروز را بگذرانند فکر می‌کنند، اما ما در حال فکر کردن در مورد موقعیت صنعت‌ آنها هستیم و اینکه چگونه می‌توانیم خودمان را در موقعیت بهتری قرار دهیم.ما افرادی هستیم که می‌توانیم کسب‌و‌کارمان را از پایه شروع کنیم؛ افرادی که اگر لازم باشد، تخصص لازم را برای سخت کار کردن داریم. همچنین ما کارآفرینان آگاهی کافی برای مشاهده افق دوردست شرکت را نیز دارا هستیم.آنچه به من برای خلاقیت، بهره‌وری و انرژی بیشتر انگیزه می‌دهد، راه‌اندازی یک شرکت موفق نیست. به عنوان یک کارآفرین، هیجان من از قرار دادن افراد درست در اطرافم ناشی می‌شود به طوری که می‌توانم در مورد صنعت، بازار یا فرصت بعدی فکر کنم. این چیزی است که از آنچه یک مدیر ارشد اجرایی بزرگ می‌سازد، بسیار متفاوت است.

مدیر ارشد اجرایی کیست؟

یک تصور غلط در جامعه کارآفرینی در مورد مدیر ارشد اجرایی وجود دارد. به نظر می‌رسد امروزه هر فردی با یک وب‌سایت و یک شرکت با مسوولیت محدود (LLC) می‌تواند خودش را یک مدیر ارشد اجرایی بنامد. کارآفرینان جوان «یک شرکت را شروع می‌کنند» و سپس از اینکه خودشان را مدیر ارشد اجرایی بنامند طفره می‌روند یا بدتر با بحث با همکار موسس‌شان (کسی که دوست بچگی آنهاست) در مورد اینکه چه کسی باید مدیر ارشد اجرایی باشد و چه کسی باید مدیر ارشد مالی باشد، زمان هدر می‌دهند.اما تفاوت واقعی بین یک مدیر ارشد اجرایی و یک کارآفرین این است که گرچه یک مدیر ارشد اجرایی باید از آینده آگاه باشد، «شغل» واقعی آنها مدیریت «اکنون» است. آنها در موقعیتی هستند که باید آنچه امروز در بازارشان رخ می‌دهد را ارزیابی کنند؛ نه اینکه ساعت‌ها زمان صرف آنچه می‌تواند در آینده به‌طور بالقوه اتفاق بیفتد کنند.

  تفاوت اصلی

من اخیرا با مگان هولسینگر، مدیر Predictive Index صحبت کردم؛ مدیری اندیشمند با ۱۵ سال تجربه در مدیریت و مشاورهسرمایه انسانی.شرکت Predictive Index به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بهترین افراد را استخدام کنند و آنها را با نرم‌افزار ارزیابینیروی کار و کارگاه‌های مدیریت متعهد نگه دارند. آنها در شرکت من- LendingOne- در مورد نیازهای استخدامی به ما کمک می‌کنند.هولسینگر نشان داد که تفاوت عمده بین یک مدیر ارشد اجرایی و یک کارآفرین به سبک کاری آن برمی‌گردد. او می‌گوید «مدیر یا کارآفرین بودن تنها یک عنوان نیست. نگرشی برای کار است.»او می‌افزاید «موضوع مهم ریسک است. سبک بسیاری از مدیران ارشد اجرایی ریسک‌گریز است؛ درحالی‌که کارآفرینان و موسسان تمایل بیشتری به پذیرش ریسک دارند.»

به‌عنوان کسی که هر دو نقش را ایفا کرده است، هر روز تفاوت‌های بین مدیران ارشد اجرایی و کارآفرینان را می‌بینم. زمانی که ابتدا شروع به ساخت شرکت‌تان می‌کنید، شما یک کارآفرین هستید. شما در حالت استارت‌آپ قرار دارید، مدام به این فکر می‌کنید که چگونه صنعت‌تان را متحول کنید و کار متفاوتی انجام دهید. اما در یک نقطه خاص، (که البته خودم هم تجربه کردم) تصور می‌کنید همه چیز خوب پیش می‌رود و شرکت شما رشد کرده است و شما باید شروع به تفکر مانند یک مدیر ارشد اجرایی کنید. به‌جای تفکر در مورد نحوه رشد و گسترش به سوی بازارهای جدید، در حال فکر کردن در مورد نحوه بهبود آنچه قبلا ساخته‌اید، هستید. شما باید یک نگرش وسیع‌تر را پذیرید؛ چرا که اکنون در قبال هیات‌مدیره، سرمایه‌گذاران، به علاوه فهرست بسیار بزرگ‌تری از کارمندان‌تان مسوول هستید.به‌عنوان یک مدیر ارشد اجرایی، شما بودجه‌ای برای کار کردن، معیارهایی برای رسیدن و ذی‌نفعانی برای پاسخگویی به آنها دارید؛ که به این معناست که باید با یک سبک رسمی‌تر کار کنید و ریسک‌ها باید با دقت بیشتری اندازه‌گیری شود.من در اکثر دوران شغلی‌ام، نقش مدیر ارشد اجرایی را ایفا کرده‌ام؛ اما این لحظاتی است که می‌خواهم یک کارآفرین باشم، چرا که کارآفرینی برای خلاقیت و بهره‌وری در من انگیزه ایجاد می‌کند. زمانی خوشحال و راضی هستم که بتوانم یک شرکت بزرگ راه‌اندازی کنم، اما همچنان روح کارآفرینی را نیز در سراسر سازمان القا کنم.نکته مهم یادآوری این نکته است که هیچ‌کدام از این دو از دیگری بهتر یا بدتر نیست. این دو صرفا یک تفاوت در سبک و روش است.